1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
E
joris van straaten
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37
Geregistreerd: 14-09-2010

Gepost: 01 januari 2014 10:11 PM

I

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 02 januari 2014 12:06 AM
  [ # 1 ]

Heb ooit een dergelijke combinatie aangetroffen in een verrotte sloper, dus het kan.

Er zit alleen geen aansluiting voor een mechanische benzinepomp, dus je zult met een aparte electrische moeten werken.

knuffel

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 06 januari 2014 04:32 PM
  [ # 2 ]

moet ook andere kop op volgens mij?

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2014 04:47 PM
  [ # 3 ]

Ja, dat klopt. De carbu motor heeft een andere cilinderkop.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 januari 2014 07:00 PM
  [ # 4 ]

Ik rij nu al weer 15K met een injectie kop die ik omgebouwd heb naar carburateur. Is te doen:
Je moet de inlaat tapeinden aanpassen, een extra koelwate gat maken en 1 gat dichten:
De oorspronkelijke getapte gaten moet je met stukjes draadeinde afsluiten en mooi vlak slijpen. Daarna met behulp van een carb inlaatspruitstuk de nwe gaten netjes aftekenen, voorzichtig boren ( niet te diep) en draad tappen.

Carburateur kop als voorbeeld

Aftekenen inlaat spruitstuk

Extra koelvloeistof gat boren. Hier heb ik een te groot gat gemaakt, maar geeft geen probleem.

Hier is de injectie kop bijna klaar voor carb gebruik. Alleen nog een plaatje schroeven op het koelwater gat dat je Rechts ziet. Je ziet duidelijk de draadeindjes die ik in de oude gaten gedraaid heb, wel allemaal er met vloeibare pakking in gezet.

En pas dus op met het boren van de nwe gaten dat je niet te diep boort en zo in het koelsysteem uit komt.

Er waren destijds mensen in de club die hier schande over spraken en beweerden dat het niet kon. Je ziet het kan wel.
De koelkanalen in de kop zijn identiek ( dat heb ik minitieus bekeken en opgemeten).

Als je dit aandurft, dan hou je dus nog als probleem de benzinepomp over. Gewoon daarvoor een electrische kopen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2014 07:21 PM
  [ # 5 ]

Geweldig Egbert!  very good Ik ben gek op dit soort oplossingen!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 januari 2014 09:15 PM
  [ # 6 ]

Net wat Yuri zegt ! very good .
Maar voor dat grote gat heb je daar een ” speed ” boor voor gebruikt,wie je normaal voor hout gebruikt?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 januari 2014 09:19 PM
  [ # 7 ]

En die gaten voor de tapeinden,je zegt niet te diep.
Maar normaal staan die toch ook in verbinding met je koelwater kanalen,zodoende moet er ook altijd vloeibare pakking tussen.
Of geeft dit andere problemen?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 januari 2014 09:24 PM
  [ # 8 ]

“Niet te diep” , heb je daar ook een getal in millimeters bij?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25379
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 januari 2014 09:27 PM
  [ # 9 ]

Dat meet je bij de oude gaten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 06 januari 2014 09:28 PM
  [ # 10 ]

Je hebt gelijk, je komt eerst in het koelwater en als je vlb pakking gebruikt is dat geen probleem.
Maar bij 1 gat was ik na het koelwater doorgeschoten in het olie compartiment, heb daar aardig moeten kloten om dat weer dicht te krijgen.

Overigens zijn de inlaat poorten van een IE kop iets groter dan bij carb. Maar bij het rijden merk ik daar niets van.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 06 januari 2014 09:37 PM
  [ # 11 ]

Kan je niet beter gewoon een carbu cilinderkop er op zetten? of krijg je dan problemen met compressie en/of kleptiming?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2014 09:39 PM
  [ # 12 ]

Kleptiming is voor alle motoren na 1969 gelijk. Compressieverhouding zal geen probleem zijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 januari 2014 09:53 PM
  [ # 13 ]

Hoezo de compressieverhouding niet?
Lijkt me toch dat dit de kracht van de motor bepaald?
Of zit ik nu helemaal verkeerd.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 06 januari 2014 09:57 PM
  [ # 14 ]

De compressieverhouding is, op enkele vroege injectiemotoren na, gelijk. En zelfs als dat niet zo is dan boeit het niet. De compressieverhouding van een carbu is 1 op 8,5 en van de eerste injecties 1 op 8,75. Dat merk je niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 06 januari 2014 09:59 PM
  [ # 15 ]

Oké duidelijk very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook