3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Bekende punten en problemen met Xsara’s?
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 26 juni 2014 05:53 PM
  [ # 31 ]

Ik heb inderdaad het idee dat de ph1 Xsara’s onder het wat modernere uiterlijk gewoon ZX’en zijn. Ik kan nog steeds niet echt wennen aan de ronde koplampen van de ph2 en 3

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juni 2014 06:24 PM
  [ # 32 ]

Nee, het is een Peugeot 306.

Persoonlijk vind ik de verbeteringen die ze bij de type 2 hebben doorgevoerd erg fijn.
Het voelt als een veel volwassenere auto, die ook fijner rijdt.

Daarbij vallen die elektronica problemen wel mee.
Ja die COM2000 gaat wel eens stuk, tja dan zet je er een nieuwe in en gaat het weer een hele tijd mee.
Zelfs daarbij heb ik het idee dat de unit die fabrieksaf is gemonteerd stuk ging, maar de vervanger niet. Ik heb nog geen Xsara gehoord dat ze de unit al 2x vervangen hebben. De nieuwe gingen vaak binnen 100k stuk al niet veel eerder.
Ga alleen niet zelf aan de draden rommelen, want dan gaat de boel wel fout!

Profiel  
 
Bart-xsara
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 05-06-2006

Gepost: 26 juni 2014 08:19 PM
  [ # 33 ]

Ja en 306 is ZX dus Fastfred heeft gelijk dat het onderhuids een ZX is, citaat wikipedia: Mechanically, the 306 is virtually identical to the Citroën ZX, which was launched two years before the 306: both cars use the same floorpan and core structure. The chassis used by the 306 and ZX was also used in the ZX’s replacement, the Citroën Xsara.

Dit werd mij in 2003 ook door de citroendealer verteld toen ik mijn ZX berline inruilde voor een xsara break type 1.

Pre Citroën tijd: Ford Escort bravo 1.1 1982, Escort 1.4 1987 en Escort 1.4i 1989.
ZX Aura     1.6i 8v 1991.
Xsara Break 1.6i 8V 1999.
Xsara Break 1.6i 16V 2005 (ingeruild na 9,5 jaar trouwe dienst)
Nu: VW Golf variant Highline 2012

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juni 2014 09:11 PM
  [ # 34 ]

De basis zal wel een doorontwikkeling zijn.

Maar als je de wielbasis en spoor breedte gaat vergelijken, ZX, 306, Xsara dan zitten de 306 en de Xsara dichter bij elkaar dan de ZX.
Ook de motoren liggen zijn meer van dezelfde generatie, van de ZX is ouder.

Profiel  
 
FastFred
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1966
Geregistreerd: 28-06-2012

- C4 (2004-heden) Coupe VTS 2.0 16v
Gepost: 30 juni 2014 04:07 PM
  [ # 35 ]

En we gaan hier weer verder!

Ex: ZX NP-JZ-34

Franse auto’s gaan niet stuk, die staken gewoon

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook