4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
exploded view van weber carb 32-34DRTC
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 19 juli 2014 01:03 PM
  [ # 46 ]

Inderdaad die steun is bij mij ook gedeeltelijk weggeroest. De nieuwe licht klaar om erin gelast te worden, maar ik vraag mij af of de richting waarin dit ” doosje” ophangt van belang is. Ik vermoed dat daarin een soort van ventiel zit om de tank te beluchten zodat de benzine die je verbruikt tijdens het rijden de tank niet vacuum zuigt. Als dit ventiel verkeerd hangt zou daar vandaan de benzinegeur die ik soms ruik wel eens kunnen komen. Maar die steun heb ik nieuw gemaakt en dus komt de boel weer terug te hangen zoals het hoorde. Alvast bedankt om dit op jullie bx na te kijken.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Felice
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 20-07-2011

Gepost: 19 juli 2014 05:02 PM
  [ # 47 ]

Op de afbeelding zie je in welke richting hij moet zitten.

Afbeelding Bijlagen
img20140719_160105.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 19 juli 2014 10:20 PM
  [ # 48 ]

Felice , bedankt voor dit beeld. Is dit van een BX ? Het betreffende onderdeel is nummer 15, maar bij mij zitten de aansluitingen tegenover mekaar dus 1 aan elke vlakke kant van dit onderdeel. Bij mij is trouwens de vulopening rechtstreeks verbonden met de tank, er zit niet die kleine bak tussen. Misschien is dit in latere versies anders gebouwd.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 22 juli 2014 10:57 PM
  [ # 49 ]

Voila, vandaag nieuwe steun voor het benzinevul"doosje” erin gelast, zal iets laten weten of het wat verschil maakt hoe je dit “doosje ” bevestigd. Verder nog ontdekt dat ook rechts de dorpel achteraan flink aan getast is door de roest en vervolgens maar de ganse steenslaglaag verwijdet aan de onderkant van de wielkast. Bevinding, ook de steunbalk waarop he asaanslag bevestigd is, is aangetast door de roest. Er zat een gaatje in de onderkant van de dorpel en de steun met de aanslag rubber had ook geen stabiliteit meer, vervolgens de kitfrees erover, dan met een schuurschijfje en dan heb ik een mal in karton gemaakt van het vervangstuk dat erin gelast moet worden. Dit vervangstuk heb ik vervolgens uit een stuk carosserieplaat gesneden en de vershillende delen aan mekaar gelast. Morgen ga ik deze mooi afslijpen, in de antiroest primer zetten en vervolgens met puntlassen in de bx bevestigen. Dan rest mij enkel nog de achterkant van de drempel te herstellen, de boel terug in de lak te zetten en dan kan ik eindelijk terug naar een meeting gaan. Streefdoel is de oldtimer fly-inn,teSchaffen , 16 en 17 augustus ,bij Diest, een super oldie meeting waar oldtimervliegtuigen uit gans Europa en oldtimercars,bikes,tractoren enz mekaar ontmoeten op een grasvliegveld. Deelname is gratis voor iedereen die met een oldtimer komt.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 04 augustus 2014 11:45 PM
  [ # 50 ]

Goedenacht beste Citroenvrienden, vandaag de hele dag bezig geweest om de binnensteun van de as te vervangen. Hiermee bedoel ik het stuk wat je ziet als je de binnenbekleding wegneemt en door het ovale gat kijkt, volledig te vervangen door nieuw, eigengemaakt, plaatmateriaal. In totaal moest ik daarvoor drie nieuwe plaatjes aanmaken, achterkant, zijkant en bodem. Vervolgens zijn alle verroeste onderdelen weggefreest en de nieuwe delen in de plaats gebracht,afgelast en terug in de antiroest gespoten. Morgen worden de buitendrempel hersteld met de nieuwe onderdelen, de uitbouwkit drempels terug ingelijmd en matgeschuurd.Dan kan hij woensdag naar de carrosier om de nieuwe laklaag over deze kunststofdelen te spuiten. Als dit achter de rug is ga ik me bezighouden met foto’s posten. Tip en advies aan alle bx bezitters, maak de afwateringsopeningen achteraan op tijd eens open en proper, zal ik vanaf nu regelmatig nakijken dat die niet dichtzitten, want die zijn de aanleiding van al deze roestellende. Bij mij zaten ze dicht met antiroestwax Smile

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
Bart CSD
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 27-04-2010

- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Gepost: 05 augustus 2014 07:39 PM
  [ # 51 ]

Zo de laatste laswerken zijn achter de rug en de vervangen plaatwerkdelen staan nu in de antiroestverf. Zodra deze droog is kunnen de lasnaden afgedicht worden met nadenkit en kunnen de drempels er terug op, en dan moet de boel nog even mat geschuurd worden alvorens de nieuwe lak erop gespoten kan worden. De wielkasten en de kofferbodem hebben ook een mooie verse laag antisteenslag gekregen. Nog een paar dagen en ik kan naar de technische controle en dan kan er terug gereden worden.

BX? Omdat ie lekker fout is….

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook