Totaal aantal Berichten: 7539
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Keurig werk!
moeilijk werk, hou die plaat maar vlak.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Je kunt, om trek te voorkomen, er ook een strip tegen aan lassen. Heeft de plaatwerker ook gedaan toen hij een nieuw stuk in het achterscherm van mijn sm moest zetten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
haaks erop?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
zo dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zoals Yuri hier boven al liet zien kun je een plaat waar geen stevigheid inzit eerst verstevigen.
Dit was bij mij niet nodig omdat er al een profiel achter zat ( binnen constructie van de klep)
Qua tijd heb ik er ongeveer 8 uur over gedaan .
Dit om het materiaal maximaal te laten afkoelen tussen het puntsgewijs lassen.
Maar nu ik weet dat ik dit kan,kan ik de portieren ook zelf doen.
En dit zal nog wel moeilijker zijn omdat die hol en bol lopen.
Maar dat zien we binnen kort wel.
De achterklep is in ieder geval strak.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Zijn er geen nieuwe deuren meer te koop Frank? Ook geen buiten-huidplaten?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Ik vind het heel gaaf om te zien. Ik kan voor geen meter stuiklassen, dus wil dat nog een keer leren op een cursus.
Klepje ziet er lang niet gek uit Frank.
hoe heb je dat verzet zo strak in die klep gekregen? Of is het een donor stuk?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vakmannetje hoor
@waterman: wat zijn die punten net onder de las? Of zit er overlap in?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 1626
Geregistreerd: 16-04-2007
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Had je niet beter een kant en klaar klepje op de kop kunnen tikken?
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
erikkuiper schreef:Vakmannetje hoor
@waterman: wat zijn die punten net onder de las? Of zit er overlap in?
Hier zit een versteveging profiel onder.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
waterman schreef:Zijn er geen nieuwe deuren meer te koop Frank? Ook geen buiten-huidplaten?
Het nadeel van deze nieuwe deuren is dat ze nog harder roesten.
Als ik andere deuren wil dan wel gebruikte die zijn beter dan de nos deuren.
En ook de losse deurhuiden roesten harder toevallig zit er bij mij 1 op ,rechts voor en dat is de slechtste wie er bij is.
Ik heb nos deuren gezien,ondank dat er ruimschoots met tectiel was rond gegaan met drie jaar weer rot.
En als ik ze zelf maak ( de onderkant ) dan weet ik zeker dat het roest vrij is.
Maar goed we zullen zien.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Duidelijk inderdaad. Je moet er wel iets mee opschieten… Het is net als bij de DS. Als je in 1985 een nieuwe ds deur kocht bij de dealer was ie in 2 jaar kuisverrot…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nog even over die hitte bij het lassen.
Bij mijn CX hebben ze in het voorscherm toen wat stukjes gelast dmv koperlassen. Het argument daarbij was dat het minder hitte veroorzaakt en je daardoor dus geen last heb van die kromme plaatdelen.
Zou dat hier bij de achterklep ook van toepassing kunnen zijn?
Dat kan niet met een standaard lasmachine.
Plus dat je met koper bij mijn weten niet stuik kunt lassen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v