Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Erict schreef:de bout die in je chassisbalk ( voorsnep ) geschroefd is
Ik breek mn hoofd over welke bout dat is. Bedoel je het anti tril gewicht dat daar zit?
De veerbol moet weg want dan heb je lekker de ruimte.
Bij voorkeur neem je een ketting sleutel om hem los te draaien.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Leuk hoor, houd jullie op de hoogte. Kan een paar dagen duren want tijd hiervoor is een beetje dun. 📆
DSuper5 1973 (org. Ned)
HY 1974 (org. Ned)
2CV 1959 (org. Ned)
Nog ff als aanvulling: zie ook tips:
Nooit zo maar onder de auto gaan liggen als deze alleen op de hydraulische druk staat. Het gaat heel vaak goed, maar hoeft maar een keer mis te gaan. Altijd steunen eronder, en als er niets is iig je reservewiel. Zou jammer van de liefhebber zijn…...
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen
bogaard77 schreef:Erict schreef:de bout die in je chassisbalk ( voorsnep ) geschroefd is
Ik breek mn hoofd over welke bout dat is. Bedoel je het anti tril gewicht dat daar zit?
De veerbol moet weg want dan heb je lekker de ruimte.
Bij voorkeur neem je een ketting sleutel om hem los te draaien.
Ik bedoel deze:
Totaal aantal Berichten: 9907
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die is volgens mij voor de bevestiging van het wiellagerblok.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Op de foto van erict zie je dat het hele spruitstuk los ligt icm een NIET verwijderde veerbol. Dat ben ik ook aan het proberen.
Op onderstaande foto kun je zien dat het spruitstuk helemaal los is op 1 plek na. Dit is de voorste verbinding bij cil 1. Alle moeren zijn los maar doordat de pakking hier eruit lag is er vocht bijgekomen wat het spruitstuk heeft verenigd met het tapeind.
Veel kruipolie en tijd in combinatie met af en toe wiebelen maakt deze ongewenste verbinding hopelijk los!
DSuper5 1973 (org. Ned)
HY 1974 (org. Ned)
2CV 1959 (org. Ned)
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Uhm, op betreffende foto ontbreekt ook de cilinderkop, hoor.
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je moet je het zo makkelijk mogelijk maken hoor.
@erict: oo die. Daar zit je draagarm blok mee vast!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Ik heb hem weer vastgezet hoor voordat ik ging rijden
Dit is overigens een foto die ik even van het forum heb geplukt om de bout aan te wijzen en geen foto van mijn eigen werk. Dat zou immers mijn verhaal ontkrachten over het verwijderen van de veerbol en de bout. Het is de maker van de foto immers ook gelukt.
Welke kant van de spruitstukpakking moet naar de kop gericht en welke naar het spruitstuk?
Fotos en verslag volgen nog, zit krap in de tijd.
DSuper5 1973 (org. Ned)
HY 1974 (org. Ned)
2CV 1959 (org. Ned)
Hoeft niet meer, spruitstuk zit er weer op en ook nog alles dicht.
Volgende week verder.
DSuper5 1973 (org. Ned)
HY 1974 (org. Ned)
2CV 1959 (org. Ned)
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Nou, vertel het dan toch maar, voor een volgende die er mee worstelt…
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Eerst het hele WPH doorzocht maar niets gevonden over de uitlaat. Toen heb ik de pakking met de brede rand om het gat aan de kopkant gedaan, op het spruitstuk kon ik de afdruk nog zien van de oude pakkingen met de smalle rand rond het gat.
En zoals gezegd, rest volgt volgende week.
DSuper5 1973 (org. Ned)
HY 1974 (org. Ned)
2CV 1959 (org. Ned)
Zoals ik al eerder zei: de tijd hier is een beetje dun en daardoor is “volgende week” nu bijna 2 maanden later geworden.
Ik heb het karwei dus kunnen klaren zónder de veerbol los te halen. Ik heb aan de onderkant het boutje gelost waarmee de vlampijp aan de steun vast zit, de tweede bout was al los. (aangezien ik daar nu niet bij kwam heb ik deze later met de auto op een brug vervangen door een nieuwe.) Met veel geduld en beleid heb ik het laatste tapeind ook los kunnen krijgen. Het begin van de schroefdraad in de kop was verdwenen (eerste paar mm). Ik heb toen eerst met een tap de resterende draad opgesneden en geprobeerd hoever ik dan wél nog schroefdraad had en het stukje verdwenen draad bleek te verwaarlozen. Nieuwe tapeinden erin en met een borgmiddel gezorgd voor extra hechting. Daarna zoals beschreven nieuwe pakkingen en de boel weer gemonteerd. Sindsdien alweer veel kilometers gemaakt met een dichte verbinding!
DSuper5 1973 (org. Ned)
HY 1974 (org. Ned)
2CV 1959 (org. Ned)