Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Vlietmansje, ik denk dat je nu de claxon verwart met de luchthoorn. De claxon heeft een vibrerend membraan, de luchthoorn heeft een schottencompressor waarvan de schotjes vast gaan zitten. Daar zul je niet gauw sluiting maken…
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Als de tweede claxon sluiting maakt doet de luchthoorn het ook niet.
Dát was het probleem van de TS.
Daarom ook het advies om de bedrading op de beide kleine claxons te wisselen.
Arjan Verkade schreef:Dat lijkt me niet helemaal kloppen…
De luchthoorns zijn niet even lang, dus klinken anders.
Zolang ze niet van toon veranderen of onderbroken worden, klinkt het geheel als 1 toon.
We bedoelen hetzelfde. De 2 niet even lange hoorns maken onafhankelijk van elkaar een andere toon. De 2 hoorns gaan tegelijk in werking, dus ontstaat er een menging van de 2 hoorns. Dus één toon die dezelfde toon zou moeten zijn als de 2 claxons, alleen het volume is behoorlijk anders.
En off topic. Het omgekeerde komt ook voor. Door omstandigheden was ik zaterdag bij een uitvoering van een taptoe band met 20 dezelfde trompeten en hoorns. Ze deden hun best maar ik hoorde uit 20 dezelfde instrumenten 20 verschillende tonen. Dan luister ik toch veel liever naar de luchthoorns in mijn DS.
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan bedoelen we idd hetzelfde
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ik heb de bedrading aangepast zodat bij zacht indrukken de claxons het allebei doen en bij doordrukken komen de toeters er bij.
Enneh, de toeters iets naar beneden richten, dan verzamelt zich daar geen stof/zand/water zodat ze het blijven doen ondanks je ze niet veel gebruikt.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Bij mij was het probleem uiteindelijk een niet goed contact, hij trompettert nu weer als de beste Bedankt voor alle tips!