2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Ontstekingsproblemen
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 november 2014 11:02 PM
  [ # 16 ]

Heb je de bobinekabel laten vonken of echt een bougiekabel?
Is de volgorde van de bougiekabels op de verdeelkap zeker goed?
Hoe is het met de bougies? Zitten er van die isolatiehulsjes omheen? (als dat tenminste zo hoort)

Profiel  
 
panhard
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 07-04-2012

Gepost: 21 november 2014 11:06 PM
  [ # 17 ]

Dank je voor de reactie.

Eerst bobinekabel, toen die goed bleek de bougiekabel. Beide goed. Hulsjes zitten er inderdaad, heb ik gemonteerd. Kabels zitten in 1-3-4-2 volgorde. En als ze verkeerd zitten krijg je in mijn ervaring duidelijk van die “tegenslaggeluiden” in je startmotor.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 november 2014 07:42 AM
  [ # 18 ]

Ja, dan wordt het wel wat lastig…
Heb je wel gestart met het gas een beetje open toen je met een scheutje benzine hebt gestart?
Weet je verder nog iets van de voorgeschiedenis?
Misschien is er toch aan de distributie geknutseld? Verkeerde kleptiming?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 november 2014 09:29 AM
  [ # 19 ]

Heb je de eerst zuiger wel op BDP staan?
Het kan zijn dat je de bougie kabels twee door moet draaien op de verdeler.
Dus eerst alles op tijd zetten ( heb je al vaker gedaan)
Dan proberen,slaat hij niet aan.
Dan de kabels twee doordraaien,en nogmaals proberen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 22 november 2014 11:12 AM
  [ # 20 ]

Kleppen te strak? (geen compressie)
Zou wel toevallig zijn als ze allemaal te strak staan, maar je weet maar nooit…

Ik zou eerst de bougies er eens uitdraaien en kijken hoe de staat ervan is.
Als die goed is kan je met een stroboscooplamp (die getriggerd wordt door bougie 1) kijken of de gele stip zichtbaar is in de buurt van de 10 vo op de gradenboog bij het starten.
Dan weet je dat de ontsteking ongeveer op tijd staat.
Als dat klopt:  compressie meten.
Als dat ook klopt en met een scheutje benzine in de venturi en de gasklep iets open doet ie nog niets: Sterkte…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook