PHoskam schreef:we zitten ook in het cx deel
ops:

Totaal aantal Berichten: 1377
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
PHoskam schreef:het verhangen van de uitlaat tijdens de meetng in Rooi heeft niet het gewenste resulaat gebracht.
Ik verdenk toch steeds meer m’n fuseekogels en wil deze dus vervangen voppor ik verder zoek naar de ‘rammel’.Nu staa m’n auto stil als ik daar de armen onder vandaan haal, dus wil ik een andere set armen klaarmaken.
Ik heb nog 2 draagarmen die ik onder een 83er pallas vandaan heb gehaald, deze zou ik van nieuwe kogels kunnen voorzien, maar zijn de ze armen van die cx uit te wisselen met die van een S2 Prestige ?
Als dit een optie is kan ik dan de ‘pallas’draagarmen compleet uitwisselen ?
dus incl lagers en bussen en afstandsring, dus zo onder de ene auto uit en direct onder de andere ?De lagers moeten met voorspanning worden gemonteerd, maar dit veranderd toch niet als ik de arm in z’n geheel overzet op een andere auto ?
Het lijkt mij dat de afstand tussen de voorbrug delen altijd gelijk is en de lagers van de ‘pallas’ armen zijn nog als nieuw, dus als ik alles met dezelfde bussen en lagers monteer zou dit zonder problemen moeten passen, toch ?
Ik heb het al meermaals zo gedaan en nooit problemen ondervonden.
Het énige waar je moet op letten is dat de eventuele stelringen bij de auto en op dezelfde plaats blijven (stelringen bijven dus niet bij de armen).
Ook moet moet je zien dat beide wagens ofwel smalspoor ofwel breedspoor zijn , en dit is in dit geval zo.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
beide autos zijn breedspoor ja.
dus ik moet de armen met de lagers van de pallas nemen en de evt. stelshims van de prestige terugmonteren. ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Het énige waar je moet op letten is dat de eventuele stelringen bij de auto en op dezelfde plaats blijven (stelringen bijven dus niet bij de armen).
want?
ik ben het hier niet mee eens, maar misschien overtuig je mij…
we hebben het over de bovenste draagarm toch… vanwege de fuseekogel
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

- CX CX 25 GTI Turbo
Ik denk dat TRXke met stelringen de dunne ringetjes bedoeld die tussen de draagarmelagers en de voorbrug zitten en niet de washers van +-9,34mm waarmee de lagervoorspanning mee afgesteld word.
Of is dit niet waar jij aan denkt ??

Totaal aantal Berichten: 1724
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ik ben van mening dat je het geheel over moet zetten, het subframe is een vast gegeven, terwijl de draagarmen met de lagers er in steeds een afwijkende maat kunnen hebben.
dus alles inclusief ringen overzetten. Alhoewel ik gewoon de kogel zou vervangen, is minder werk.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Totaal aantal Berichten: 1377
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik heb het inderdaad over de stelringen die tussen de draagarmen en de voorbrug zitten.
Dat is mij destijds zo aangeraden door een Citroën mechanieker,had iets te maken met de uitlijning dacht ik.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

- CX CX 25 GTI Turbo
de draagarmen onder de pallas uit zijn 34a35 cm van hart lagers tot hart fusekogel, is dit hetzelfde als een serie 2 Prestige ?
Ik denk zelf dat beide auto’s breedspoor zijn, op de pallas liggen 190 trxen.
Ik denk zelf dat beide auto’s breedspoor zijn
Volgens mij kun je dat al zien aan de buitenkant: de spatborden, waar dus een verdikking aan zit.
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

- CX CX 25 GTI Turbo
normaal gesproken wel, maar deze auto heeft wat schade waardoor de meeste carroserie delen nogal gedeformeerd zijn…....
Dan zou je de wielbreedte moeten meten
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.

- CX CX 25 GTI Turbo
ik bedenk me toestrax dat ik de aandrijfassen ook heb gewisseld dus dan moeten de armen ook passen, probleem opgelost

- CX CX 25 GTI Turbo
vandaag even de kogels vervangen, m’n oom blijkt een 60 tons pers te hebben in z’n hobbyschuur.
heb de armen onder de pallas uit gehaald en daar de nieuwe kogles in geperst, ik moest er met 20ton op om de oude eruit te krijgen.
De lagers van de pallas armen zijn perfect en die gaan dus komende zaterdag in z’n geheel onder de prestige, dan ben ik ook zeker dat de lagers goed zijn.
Zo zie je dus maar weer dat je het niet altijd ver van je af hoeft te zoeken…........

- CX CX 25 GTI Turbo
gisteren armen vervangen, maar de klapper/rammel blijft.
Vandaag dus weer eens de krik achter eronder om dar toch nogeens te kijken, stabilisatorstang los om evt speling op draagarmen te voelen, maar daar zit ook alles goed.
Wel heb ik rechtsachter een wiellager wat ‘rommelt’ als je de naaf draait, ook is het duidelijk voelbaar.
Kan dit ook een zelfde soort geluid veroorzaken ?

- CX CX 25 GTI Turbo
niemand met enig idee omtrend het rammelen/de verborgen klopgeest ??
heb er maandag avond weer met de lamp onder gelegen, voorste stabi gecheckt op speling, niet gevonden.
Ik heb ook nog steeds het idee, dat het achter ergens wegkomt, maar heb geen idee waar en het stoort me mateloos.