3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
ID19 aangeschaft, met een bult werk
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 12 januari 2015 12:33 AM
  [ # 31 ]
H@ns schreef:

Ik heb wel eens een motor losgekregen door de auto in de hoogste versnelling te zetten en dan met 2 of 3 man heen en weer te schommelen.
Voor- en achteruit bedoel ik. Wel eerst een flinke hoeveelheid dunne olie in de bougiegaten spuiten.
Eerst geprobeerd met de zwengel en enorme hefboom. Ging niet.
Met heel beheerst schommelen en behoorlijk geduld kwam ie uiteindelijk los…

Hans hoe zou je dat bij een vastzittende ds halfautomaat kunnen doen ? Je moet hem dan op de een of andere manier in de 4 zetten. Dat kan waarschijnlijk alleen als je het versnellingbakdeksel licht en dan iets voor elkaar prutst dat de 4 erin houd ?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 12 januari 2015 09:39 PM
  [ # 32 ]

Ik had het geluk dat het een handgeschakelde was.
Hydrolikeu heb ik geen verstand van. Maar ik denk dat je gelijk hebt, het is niet makkelijk om die in de versnelling te zetten…

Profiel  
 
Gersjob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 28-11-2014

Gepost: 12 januari 2015 09:55 PM
  [ # 33 ]

Als je 2 oude bougies ontdoet van het porcelein, vervolgens doorboort en er steeknippels (lucht) aan last, zou je het ook met perslucht kunnen proberen. Alle bougies eruit, tuimelaars los (= kleppen omhoog), flink wat (dunne) olie op alle zuigers, nippels op de gelijklopende cilinders en dan de compressor aanzetten. Als je compressor 8-10 bar geeft dan heb je bij lange na niet de kracht die een hydraulische pomp geeft, maar je perst wel met luchtdruk olie langs de zuigers. Baat het niet dan schaadt het niet…..en misschien heb je geluk. Is ook een handige manier om kleprubbers te vervangen zonder dat de klep naar beneden valt.

Oost west, BMW is ook niks…....

Profiel  
 
maxcitro
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 708
Geregistreerd: 13-01-2007

Gepost: 13 januari 2015 01:06 AM
  [ # 34 ]

Die truc ken ik inderdaad, met die aangepaste bougie, erg handig inderdaad bij het klepsteelrubbers vervangen idd.

Over die halfautomaat, ik maak er wel een nieuw thread voor, daar gaat deze listing niet over

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook