4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Doc bemachtigt oudste CX ter wereld
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 18 januari 2015 12:30 PM
  [ # 46 ]

Goed verhaal.  very good

Veel plezier en succes met opknappen!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 18 januari 2015 05:21 PM
  [ # 47 ]

In 1976 heb ik een hagelnieuwe CX gehuurd, die geen stuurbekrachtiging bleek te hebben.
Binnen een week twee keer gerepatrieerd tgv storingen. Er was moed voor nodig in die dagen!
Wat is er bekend over Diravi-loze CX’ en? Later nooit meer gezien.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 18 januari 2015 06:15 PM
  [ # 48 ]

Dank jullie wel! Gaat lukken!

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 18 januari 2015 06:16 PM
  [ # 49 ]

Wat wil je graag weten van Diraviloze CX’en?

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Michiel Bliekendaal
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 18 januari 2015 06:21 PM
  [ # 50 ]

Goeie actie Michael! Gefeliciteerd en veel plezier en succes met de restauratie!!!

1986 CX 25 GTi TURBO1 S2, 140.000 KM, Leder en Airco!

“Wat een wagen”

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 18 januari 2015 06:33 PM
  [ # 51 ]

Dank je wel, Michiel!

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 18 januari 2015 06:46 PM
  [ # 52 ]

@ Doc:
Gewoon uit nieuwsgierigheid: Hoe lang ging men daar mee door?
Ook de DS kon je ooit zonder stuur- en rembekrachtiging kopen.
En XM’s met carburateur en geen hydractief.
Altijd het beeld gehad dat die kale modellen maar even duurden.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 18 januari 2015 07:07 PM
  [ # 53 ]
JanSr schreef:

Ook de DS kon je ooit zonder stuur- en rembekrachtiging kopen.

correctie, dat waren altijd ID-modellen Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 januari 2015 07:15 PM
  [ # 54 ]

Idd DS was vanaf dag 1 met stuurbekrachtiging, de ID niet.

De CX dus niet, in het begin was er geen Diravi leverbaar. Dat kwam snel als optie, later dus standaard. Net als het allemaal 4 bakken waren, terwijl de DS in de laatste bouwjaren eigenlijk altijd een 5 bak heeft. (tenzij BVH natuurlijk)
Persoonlijk zie ik het maar zo, de CX was eigenlijk nog niet helemaal af toen die op de markt kwam, en kon daarom dus ook niet volledig een luxe DS Pallas vervangen.

Toen later de CX Pallas en de GTi op de markt kwamen waren de specs natuurlijk een stuk beter.

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 18 januari 2015 08:30 PM
  [ # 55 ]

Diravi stuurbekrachtiging werd standaard op alle CX modellen vanaf modeljaar 83.

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1278
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 18 januari 2015 09:12 PM
  [ # 56 ]

Echt pas vanaf ‘83? Op welk model zat dan, bijvoorbeeld 1981 (bouwjaar van mijn Athéna), geen diravi?
De Reflex (instapmodel?) had toch toen toch ook al diravi?

Profiel  
 
Visa GTI 115
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010

- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Gepost: 18 januari 2015 09:53 PM
  [ # 57 ]

Klopt, ik kocht een nieuwe Reflex Break de HB-24-SB en die had echt wel Diravi.

Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.

VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 januari 2015 10:26 PM
  [ # 58 ]

Naar mijn idee heeft bijna elke CX na 77/78 Diravi. Uitzonderingen daar gelaten tot 83.

Vergeet ook niet dat export modellen vaak luxer werden uitgevoerd dan Franse exemplaren.
Maar ik denk dat als je een 82er vind zonder Diravi dat het heel zeldzaam is. Persoonlijk heb ik dan liever een minder zeldzaam exemplaar, want Diravi rijdt toch wel zo fijn Wink

Maar laten we het weer over de 48ste CX hebben, uiteraard heeft die geen Diravi!

Profiel  
 
Doc
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 318
Geregistreerd: 21-03-2005

- CX 2000
- CX 2000
- CX 25 GTi Turbo 2
- Axel 11
Gepost: 18 januari 2015 10:46 PM
  [ # 59 ]

In modeljaar 81 was Diravi op de Reflex een optie. Dit verschilde overigens wel per land.

Een Citroën roest niet… Een Citroën vergaat op natuurlijke wijze.
http://citrovisie.nl/pages/cx.html

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 28 januari 2015 05:24 PM
  [ # 60 ]

Ik las net het intro-stukje over de oudste CX…....  Geweldig om te lezen… Smile 
Dan hebben ze in La CX en Route tenminste weer wat bladvulling bij eventuele vorderingen   cheese

Leuk!  very good

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook