5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
aanschaf C5 1.6 THP tourer
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 05 februari 2015 12:45 PM
  [ # 61 ]

GSPalles, welk jaar is jouw C5?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 februari 2015 12:51 PM
  [ # 62 ]
Profiel  
 
GSPallas
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 372
Geregistreerd: 09-09-2010

- DS 3 SoChic 1.2 VTi
- DS 5 Business Executive
Gepost: 05 februari 2015 01:17 PM
  [ # 63 ]

... dat klopt .........

Begin januari 2011 geleverd en afgeleverd (dus geen ‘showroom-model’), een versie met de ledverlichting in de koplampen ........

Volvo V60 Cross Country en een DS3 1.2 VTi

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 05 februari 2015 01:24 PM
  [ # 64 ]

Als het in 2011 opgelost is dan gaat het waarschijnlijk over modeljaar 2012 ofzo, dus halverwege 2011.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Stefanex
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 02-04-2012

Gepost: 05 februari 2015 02:23 PM
  [ # 65 ]
waterman schreef:

Precies. En natuurlijk is het mooi dat je met iedere 80.000 km spoelen de automaat in tip top conditie kunt houden, maar weet je, ik werkte in 1995 bij Honda. Die hadden toen al computer gestuurde automaten, soms zelfs al met 5 versnellingen en die dingen gingen met één ATF wissel 5 ton mee. Niets spoelen, niets stuk….

Ik kom van oorsprong uit een Honda Accord van 2005. Dat was een heerlijke auto maar wel met een totaal ander karakter dan een C5 welke veel meer op comfort is gericht dan op sportief rijgedrag. Van dat laatste moet je overigens ook houden want op lange afstanden is zo’n Honda veel vermoeiender.
De techniek was inderdaad onfeilbaar en erg betrouwbaar. Maar alles is relatief. Ook bij een Honda is het zaak de beurtjes op tijd te doen en ook een Honda motor moet je eerst fatsoenlijk warm rijden. Wat ik maar wil zeggen is dat de betrouwbaarheid van welk merk dan ook sterk afhankelijk is van de manier waarop je met de techniek omgaat. Ik koop persoonlijk liever een netjes bereden en goed onderhouden Fransoos of Italiaan dan een afgeragde Japanner.
Ieder merk heeft zijn voor en tegens. Bij een Honda kan het zijn dat de techniek zich erg goed houdt maar kijk ééns wat er op den duur qua plaatwerk van overblijft. Het grootste deel van de Honda’s uit 1995 zijn al lang weggeroest en liggen op de schroothoop terwijl er nog meer dan voldoende PSA producten uit die tijd te vinden zijn waarop geen spatje roest te vinden is en die nog altijd vrolijk rondrijden. Ook op mijn Honda uit 2005 waren na 8 jaar gebruik al behoorlijke sporen van roest te vinden. Oa. op lasnaden en onder deur/afdichtingsrubbers. Op een C5 van 8 jaar oud vind je dit echt niet! Het lijkt erop dat Honda de extra kosten die ze in de betrouwbare techniek steekt dus weer uitspaart op de carrosserie afwerking.

Jammer dat de THP behoorlijk onbetrouwbaar blijkt te zijn. Het lijkt erop dat echt iedereen die deze motor onder de kap heeft vroeg of laat de klos wordt. Lees de berichten er op de verschillende Citroën en Peugeot fora er maar op na. De problemen lijken ook na 2011 nog lang niet opgelost. Jammer, want juist dit blok past goed bij de C5 en loopt krachtig, rustig en zuinig. Het was een grote fout van PSA om met BMW destijds in zee te gaan. BMW motoren staan helaas niet echt bekend om hun betrouwbaarheid. De nieuwe door PSA zelf ontwikkelde EB motoren familie (3 cilinders) lijkt het veel beter te doen en zal vermoedelijk ook in de opvolger van de huidige C5, die qua gewicht erg afgeslankt wordt, zijn plaats vinden.
Ik heb overigens zelf gekozen voor een 1.6 HDI in mijn C5. Ook dit blok stond in de beginjaren niet bekend als betrouwbaar. Echter, vanaf eind 2010 heeft dit blok een complete metamorfose ondergaan en is nu wel erg betrouwbaar wat ook bevestigd wordt door verschillende gebruikers. Ook mijn C5 heeft zich tot nu toe bewezen als zeer betrouwbaar en degelijk. Ik vind deze motor uitstekend passen in de C5. Ze loopt erg rustig, betrouwbaar en is ook nog ééns erg zuinig (5,1l per 100km). En voor Nederland is het vermogen meer dan voldoende. Misschien een tip?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 februari 2015 02:38 PM
  [ # 66 ]
Stefanex schreef:

Het was een grote fout van PSA om met BMW destijds in zee te gaan. BMW motoren staan helaas niet echt bekend om hun betrouwbaarheid.

Toch heb ik vele, vele, kilometers probleemloos met bmw’s weten af te leggen zonder enig motorisch probleem. Dat in tegenstelling tot m’n Xantia waar onder garantie nieuwe zuigers in moesten om van het gerammel bij de koude start of te zijn, gevolgd door 2x een nieuwe cilinderkop. Om nog te zwijgen van de vele gesneuvelde koppakkingen op de TU motoren van PSA en in elkaar stuiterende HDi’s zoals je zelf al schreef Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 februari 2015 02:54 PM
  [ # 67 ]

C5 Ph3 benzine:

2.0 16v, Een verouderd, niet al te zuinig, en wat traag blok
1.6 VTI, Onder de maat met 120 pk
1.6 THP, Gaat dus stuk
3.0 V6, Dorstig en zwaar, alleen in combi met automaat

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 05 februari 2015 04:01 PM
  [ # 68 ]

In Frankrijk rijdt dan ook iedereen in die klasse diesel…. Benzine is gewoon niet zo’n prioriteit voor citroen…

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 februari 2015 04:16 PM
  [ # 69 ]

Ik denk dat de tijden dat PSA hoofdzakelijk naar de behoefte de Franse markt kijkt inmiddels wel over is.

In FR in BE wordt veel diesel gereden, maar er zijn ook landen buiten NL waar diesel rijden lang niet zo aantrekkelijk is als in FR.

Profiel  
 
Rieske
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 17-01-2011

- (Grand) C4 Picasso C4 Picasso 1.6 HDI
Gepost: 05 februari 2015 04:26 PM
  [ # 70 ]

Frankrijk is zich al aan het opmaken voor een nieuwe revolutie

http://www.autoweek.nl/nieuws/31038/parijs-doet-diesel-in-ban

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook