2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
xantia 1.8 veert slechter na vervangen bollen en banden. wie weet raad
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 11 februari 2015 10:29 AM
  [ # 16 ]

dan zou het wel een hydractieve uitvoering moeten zijn, anders is er geen veercomputer.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 11 februari 2015 10:33 AM
  [ # 17 ]

Een simpele 1.8 automaat zal geen hydractief hebben denk ik zo ...

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Jako
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 180
Geregistreerd: 23-11-2004

- Xantia Plus 1.8i 16v
Gepost: 14 februari 2015 12:22 PM
  [ # 18 ]

Toen ik ooit in Portugal woonde kwam de Xantia net uit en ik kan me een review herinneren in de krant Público. Ze vroegen zich af of de Xantia niet té goed veerde voor de Portugese wegen, dat zou maar leiden tot gevaarlijk rijgedrag omdat je veel te hard door de vele kuilen en gaten zou rijden Wink
Nadat ik zelf een Xantia aangeschaft heb, ben ik regelmatig in Portugal geweest. Behalve de korte richels, heb ik het rijgedrag altijd als zeer comfortabel ervaren. De omgeving van Olhão* ken ik niet heel goed, maar de wegen zijn vast niet veel anders dan de gemiddelde Portugese weg.

Kortom, er is wel degelijk iets mis met je Xantia, zelfs in Portugal hoort deze comfortabel te veren. Sukses met het vinden van een oplossing!

groeten,

Jako


*Olheao bestaat niet, dus ik neem aan dat je Olhão bedoelt.

Xantia Plus 1.8i 16v 2001 ORGA 8943

Profiel  
 
G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 222
Geregistreerd: 27-09-2010

- BX 19 DIGIT
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 14 februari 2015 08:42 PM
  [ # 19 ]

De eerste typen xantia zonder hydractieve vering hadden veerbollen die veel soepeler afgesteld stonden wat betreft de demping en de gasdruk was ook iets hoger.
Misschien een optie?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2997
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 14 februari 2015 11:37 PM
  [ # 20 ]
furriegurrie schreef:

dan zou het wel een hydractieve uitvoering moeten zijn, anders is er geen veercomputer.

...Kleinigheidje…..... confused

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook