8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
   
inox uitlaat
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 02 juni 2014 11:21 PM
  [ # 106 ]

Blijft wel lekker klinken. Die heb je volgens mij al ‘ns laten zien/horen Johan. Ik dat je met lange ritten zoveel geluid wel beu wordt.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 juni 2014 11:54 PM
  [ # 107 ]

Nee, dat was een andere; zie halverwege de vorige pagina !! maar ik zo’n geluid wordt je, ook mijn inziens, gauw beu…......

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7275
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 september 2014 08:15 PM
  [ # 108 ]

Zo klink dus een Sm uitlaat met de V8 erin Wink

https://www.youtube.com/watch?v=E5CXwnoa5xY

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 september 2014 08:20 PM
  [ # 109 ]
Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 02 september 2014 09:45 PM
  [ # 110 ]

Ik vindt het geen bijzonder geluid: Klinkt echt minder dan een “gewone” maserati V8, en je hoort nog meer “bijgeluiden” dan in een SM. Luister maar een naar een Ghibli , een Bora of Khamsin….
Vindt de motor wel bijzonder, uit historisch perspectief, maar een 3 liter V6 klinkt ....voor mij zoals het hoort, een beetje rauw en heel specifiek.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 september 2014 01:08 PM
  [ # 111 ]

Peter, dat is ook niet zo gek. Een V8 onder 90 graden is geen odd-fire zoals de V6.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 september 2014 06:06 PM
  [ # 112 ]

Nee?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 september 2014 07:18 PM
  [ # 113 ]

Nee. Deel maar 720 graden door 8, dan kom je uit op 90. Je kunt dus wel het blok verlengen met 2 cilinders, maar er moet wel een andere krukas in. Nokkenassen trouwens ook.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 september 2014 03:21 PM
  [ # 114 ]

Odd fire krijg je door twee zuigers op 1 krukas wang te zetten. De hoek maakt volgens mijn niet uit

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 07 september 2014 03:29 PM
  [ # 115 ]

Nee, dat klopt niet helemaal Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 07 september 2014 03:57 PM
  [ # 116 ]

De hoek maakt meestal wel uit.
Met “even fire” bedoeld men een motor waarbij de ontstekingsintervallen tussen alle cylinders gelijk zijn, bij een V6 dus om de 120 graden van de krukas, bij een 4 in lijn om de 180 graden en bij een V8 om de 90 graden.
Odd-fire wil zeggen dat dit niet zo is, bijvoorbeeld bij een v-twin met de beide drijfstangen op een kruktap.
De SM heeft ontstekingsintervallen van 90 en 150 graden, net zoals de eerste PRV’s bijvoorbeeld in de R30 en de Peugeot 604.
Later hebben ze bij de PRV’s de kruktappen “verzet”, d.w.z. de twee drijfstanglager wel naast elkaar gehouden, maar niet exact op dezelfde plaats maar elk 15 graden verschoven, zodat je toch een “even fire” v-6 krijgt met een 90 graden blokhoek.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 18 februari 2015 12:32 PM
  [ # 117 ]

Voor wie er op zoek is, met de gewone uitlaat van Nouvolari http://www.nouvalari.com/exhausts_catalogue.php?page=2 is pas geleden een goede ervaring opgedaan. Ze passen goed en schijnen ook lekker te klinken. Dat laatste heb ik nog niet zelf gehoord, maar dat gaat niet lang meer duren. Er ligt er één klaar voor mijn auto.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
 
8 van de 8
« Eerste  < Vorige 6 7 8
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook