5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Bodembehandeling
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 27 februari 2015 09:14 PM
  [ # 61 ]

Van de week bij een auto lasser geweest , doet ook old timers , hij gebruikt altijd BRUNOX Epoxy spray , heeft daar erg goede ervaring mee .

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 28 februari 2015 10:58 AM
  [ # 62 ]
Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 28 februari 2015 12:03 PM
  [ # 63 ]

Vorig jaar (of twee jaar geleden) is het vervolg op deze test in Oldtimermarkt gepubliceerd. Ik herinner me dat er verschuivingen waren omdat op de lange termijn sommige producten het beter deden.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 februari 2015 03:40 PM
  [ # 64 ]

Interessante test!
Maar ik mis eigenlijk wel de originele Tectyl.
Enig idee waarom?

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 28 februari 2015 03:46 PM
  [ # 65 ]

Volgens mij omdat het afsluit, vervolgens uitdroogd en eronder door gaat met roesten. En tectyl is roest werend en vet is roestwerend maar stopt ook als het al is gaan roesten.
Ik gebruik wel voor mijn motorfiets spatboden Tectyl omdat het best wel taai spul is en om de 3 jaar kwast ik hele dunne fluidfilm er over heen om het spul weer elastisch te krijgen.

Profiel  
 
ramrod
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 432
Geregistreerd: 09-10-2014

Gepost: 28 februari 2015 04:14 PM
  [ # 66 ]

Is er trouwens een dwars doorsnede te vinden van een DS zodat ik de opbouw bodem,draagbalk, kokerbalk kan zien ...?

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 februari 2015 05:27 PM
  [ # 67 ]

Weet iemand nog het Dinitrol schema van de DS?
Heeft hier ooit eens gestaan maar de links werken niet meer…

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 28 februari 2015 05:28 PM
  [ # 68 ]

Staat op Google.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 28 februari 2015 05:32 PM
  [ # 69 ]

Roestgevoelige constructie dus… Wink

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 28 februari 2015 07:15 PM
  [ # 70 ]

Die upper skin floor heb ik nog nooit gehad. Alleen op de latere types?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 28 februari 2015 07:35 PM
  [ # 71 ]

Bedoelen ze daar die anti-dreun mat niet mee?
Het zou wel lekker stevig zijn.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 673
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 28 februari 2015 08:08 PM
  [ # 72 ]

Nee, is wel van echt staal, zie http://www.zinkweb.de/ds20_sec/DS20_teil0254.html
Deze foto’s geven ook een beeld van de doorsnede van longeron/bodem.

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 28 februari 2015 11:15 PM
  [ # 73 ]

Inderdaad, dat is duidelijk.
Ik ben met een 68er bezig om een bodemdeel te vervangen en die is nog niet dubbel.
En bij mijn 71 er Dsuper ook niet.
Misschien alleen bij de laatste jaren?

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 28 februari 2015 11:20 PM
  [ # 74 ]
ramrod schreef:

Is er trouwens een dwars doorsnede te vinden van een DS zodat ik de opbouw bodem,draagbalk, kokerbalk kan zien ...?

Wellicht heb je hier iets aan: klik

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook