1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Bodembehandeling
Thomas G
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 09-07-2013

- ID/DS ID 21F break
Gepost: 02 oktober 2013 12:40 PM

Ik zou deze winter mijn bodem willen aanpakken maar ben er nog niet uit hoe dit exact zal gebeuren. Ik heb het www al nageplozen en ook dit forum doorgenomen. De RX producten worden vaak bejubeld maar toch blijven veel gerenommeerde garages werken met dinitrol en aanverwanten. Hebben jullie nog bijkomende ervaringen om te delen of nieuwe info?

PS ik heb ook de duitse testverslagen gezien betreffende de holle ruimte, maar bodembehandeling stelt mijn insziens toch andere eisen.
PPS mijn garagist stelt volgende voor: gestripte bodem behandelen met brunox, roestwerende laag met rooie menie en afwerken met een metaalverf van Levis. Ik heb die brunox reeds gebruikt en vind het wonderbaarlijk wat er met de roest gebeurd, maar heb mijn twijfels met het hechtvermogen van het product. Verder lijkt een 2K verf een betere eindlaag.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 02 oktober 2013 01:08 PM
  [ # 1 ]

Lucas heeft zijn bodem met RX producten aangepakt, dat is hier te lezen en te zien.
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/200929/P345/

Profiel  
 
lopezdijkstra
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 430
Geregistreerd: 09-04-2006

Gepost: 02 oktober 2013 02:45 PM
  [ # 2 ]

Ik ben momenteel ook druk met mijn bodem bezig en ik ben dol op Fluidfilm. En er zijn natuurlijk een aantal goedjes die hetzelfde doen ook qua prestatie.
Je hebt een tal van Fluidfilm producten waaronder FLUID FILM Liquid A, dit waterig goedje maakt oude tectiel lagen weer soepel en beschermd het metaal daaronder. Als je de oude tectiel lagen eraf wilt hebben, dan kwast je het er gewoon 5 keer op. De meeste lagen zullen er dan vanzelf afvallen. En daar kun je dan Permafilm direct overheen kwasten. Kortom relatief weinig werk en top resultaat.

Profiel  
 
Thomas G
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 09-07-2013

- ID/DS ID 21F break
Gepost: 08 oktober 2013 05:14 PM
  [ # 3 ]

Plan je dit dan nog af te werken met een andere eindlaag? En ge je dan in de wagen geluidsisolatie plaatsen?

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 08 oktober 2013 06:06 PM
  [ # 4 ]

vorige week heeft de onze weer een dinitrol behandeling gehad (was 6 jaar geleden gedaan met de restauratie), heb hem vandaag even bekeken, ziet er weer mooi strak uit.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 oktober 2013 07:15 PM
  [ # 5 ]

Het valt me steeds vaker op dat de als antiroest behandeling door de eigenaar zelf wordt gedaan vaak met RX producten wordt gedaan, maar als je het laat doen door een bedrijf er nog altijd voor dinitrol wordt gekozen.

Waarom kiest men vaak RX boven dinitrol?

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 08 oktober 2013 07:22 PM
  [ # 6 ]

Ik heb mij gewoon laten adviseren en kreeg Dinitrol als advies, wij doen het dan ook niet zelf, maar hebben het laten doen.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 08 oktober 2013 11:40 PM
  [ # 7 ]

Volgens mij is RX meer een soort doe-het-zelf syteem, Dinitrol wordt meestal door een professioneel anti-roest bedrijf gedaan. Zij hebben een heel schema voor de meeste automerken.
Ik weet niet of RX dat ook heeft.
Als ik het zo hoor zijn het beide goede middelen.
Zelf heb ik Dinitrol laten doen, met hier en daar een plekje wat ik zelf heb bijgewerkt.
Prima spul.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 oktober 2013 10:19 PM
  [ # 8 ]

ik heb mijn voorraad Dinitrol al ingeslagen. Je kunt dat perfect zelf.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Thomas G
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 09-07-2013

- ID/DS ID 21F break
Gepost: 09 oktober 2013 10:47 PM
  [ # 9 ]

Eerst een laag Dinitrol ML en dan een laag Dinitrol 1000? Breng je dit met spuitbussen aan of met luchtdruk?

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 oktober 2013 11:05 PM
  [ # 10 ]

uit mijn hoofd weet ik dat niet meer maar wil dit wel uitzoeken voor je.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 10 oktober 2013 11:33 AM
  [ # 11 ]

Dinitrol ML heeft een sterk kruipend vermogen, ik zou ze gebruiken voor naden en kieren. Dat zijn moeilijke plaatsen met roest. ML heeft de bedoeling tot in de roest door te dringen en aflsuiten van lucht. Dinitrol 1000 is minder kruipend en is een soort van ‘sealer’ voor ML. Dat is voornamelijk bedoelt als bescherming tegen vuil en vocht. Nadien heb je verschillende mogelijkheden ; er zijn verschillende underbody coat systemen. Voor de bodem zou ik één nemen met geluiddempend vermogen EN nadien afwerken met een goede ‘sealer’ zoals bvb Dinitrol ‘selant’ of ‘metallic’. Dit is een sterke filmlaag die niet uitdroogt en elastisch blijft.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 10 oktober 2013 11:39 AM
  [ # 12 ]

Met spuitbussen zou ik zo’n klus niet doen, gebruik hiervoor een compressor en pistool. Spuitbus is goed als je nadien kleine plekjes moet bijwerken, onderhoud enz..

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1525
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 10 oktober 2013 04:21 PM
  [ # 13 ]

spuitbussen kost je ook een vermogen in vergelijk met compressor (als je die al hebt natuurlijk)

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Micky
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 345
Geregistreerd: 21-08-2013

- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 10 oktober 2013 05:31 PM
  [ # 14 ]

Ik vraag me af hoe je een goede behandeling kunt geven met een spuitbus, ik heb bij onze Partner garage van de ID/Ds club een “plattegrond” van de hele auto gezien, op welke plekken Dinitrol gespoten/geïnjecteerd wordt, dat lijkt me een beste uitdaging om dit even professioneel te doen met een spuitbus thuis.

@Camembert, een goed bruikbare compressor kun je natuurlijk wel kopen in een goede aanbieding voor ver onder de €100,-, dus zou je dit goed willen en kunnen doen bespaar je natuurlijk enorm en verdien je de compressor bij de eerste behandeling al terug.
Ik heb te weinig ervaring om te kunnen beoordelen of iemand dit heel goed zelf kan doen of niet, wat ik wel weet is dat de door mijn schoonvader zojuist gekochte Dspecial (30 jaar stil gestaan) enkel roestplekken in de deuren enzo heeft op de plaatsen waar de (ik gok Dinitrol iod) behandeling destijds niet heeft gedekt, dit is binnen in de deuren bijv. heel goed te zien. doe je dit dus zelf en wil je over vele jaren ook zekerheid van een goede behandeling, wees dan zeker dat je de juiste plekken wel bedekt/behandeld.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4863
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 10 oktober 2013 05:47 PM
  [ # 15 ]

Toen ik 17 was werkte ik in een garage en auto’s uit die tijd, vooral de Engelse auto’s, konden behoorlijk lekken en waar die vette bende terecht kwam vond je nooit enige vorm van roest. De sills en de spatbordranden, de koplamp omgeving etc kon totaal vergaan zijn, maar waar de bodem vet was geworden was hij nog in nieuwstaat.

37 jaar geleden kocht ik een engelse auto van 7 jaar oud en met die ervaring heb ik de portieren destijds van binnen in het vet gezet en er een halve liter cardanolie achteraan gegoten. (wel een lekbak er onder uiteraard. Die auto is nu 44 jaar oud en nog helemaal gaaf.

Met de DS heb ik hetzelfde gedaan, de portieren van binnen ruim in het vet gezet en de holle ruimten met een drukbekerspuit en heet gemaakt vet volgespoten tot het er op vele plekken uit liep. Met de Megane van mijn zoon heb ik de plekjes aan de onderkant welke kaal waren geworden ook in het vet gezet en dat is al twee jaar lekker vet.

De twee persoons cabrio die ik nu heb gaat komende winter hetzelfde lot tegemoet, kilo’s vet gaat hij krijgen op de plekken waar roest toeslaat en waar vet zit komt geen water meer, ook niet in dampvorm.

Mike Sanders Fett scoort heel goed op de lijst en dat is in feite ook een vette herrie.

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook