2 van de 25
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
ElectroFan: Het werkt!
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 01 april 2015 05:28 PM
  [ # 16 ]

Het gat is 13 inch dus dat wordt dan een 12 inch model.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 01 april 2015 05:30 PM
  [ # 17 ]

Wat ik nog mis is de opvallende constatering dat een DS fan bij 3.00 toeren behoorlijk wat vermogen vraagt, misschien wel enkele pk’s.
Dat haal je bij lange na niet uit je dynamootje.
Ik vrees dat daar het probleem zit.

Indertijd waren er thermostatisch geregelde mechanische koppelingen voor een fan.Ik meen dat er een in de Peugeot 504 zat.
Met zo’n ding heb je meer kans.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 01 april 2015 05:34 PM
  [ # 18 ]

Als je boven de 3000 toeren draait heb je normaal gesproken behoorlijk wat rijwind waardoor de fan eigenlijk grotendeels te veel doet. Ik trouwens ook het idee dat de mechanische fan vanwege het slappe plastic boven de 3000 toeren meer lawaai aan het maken is dan lucht verplaatsen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 april 2015 05:48 PM
  [ # 19 ]

Wel goed naar het verbruik kijken. Een vriend van me had een jensen met 2 Spalts erop. trok 90 A !

Dat vind je dynamo niet fijn..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 april 2015 05:49 PM
  [ # 20 ]
JanSr schreef:

Indertijd waren er thermostatisch geregelde mechanische koppelingen voor een fan.Ik meen dat er een in de Peugeot 504 zat.
Met zo’n ding heb je meer kans.

Volvo 240 ook…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 april 2015 05:53 PM
  [ # 21 ]

Die electromagnetische koppeling zat al op de 403 en mogelijk zelfs al op de 203.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 01 april 2015 05:53 PM
  [ # 22 ]

Spal adviseert een 30A zekering. Trouwens zijn die dingen voorzien van een softstart, dus de inschakelpiek valt wel mee.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 01 april 2015 05:57 PM
  [ # 23 ]
bogaard77 schreef:
JanSr schreef:

Indertijd waren er thermostatisch geregelde mechanische koppelingen voor een fan.Ik meen dat er een in de Peugeot 504 zat.
Met zo’n ding heb je meer kans.

Volvo 240 ook…

Dat is een visco-koppeling. Niet elektriek zoals bij peugeot.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2015 05:59 PM
  [ # 24 ]
ijcobar schreef:

Geen relais nodig, alleen een zekering naar de accu en een draadje naar het contact

Hoe wordt de fan aan- en uitgeschakeld dan?

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 01 april 2015 06:03 PM
  [ # 25 ]

Via de sensor. Deze stuur een laagspanning PWM signaal ( blokgolf) naar de ventilator en daar stuurt de ingebouwde vermogenstrap de fan aan. De sensor krijgt zijn voeding via het contact.

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 01 april 2015 06:06 PM
  [ # 26 ]
Profiel  
 
Gepost: 01 april 2015 06:13 PM
  [ # 27 ]

Ha, dus toch met een sensor. Ik vond het al raar dat je die niet vermelde.

Profiel  
 
Gepost: 01 april 2015 06:18 PM
  [ # 28 ]

Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen bij welke leverancier je aan het kijken bent?

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 01 april 2015 06:22 PM
  [ # 29 ]
graddus schreef:

Ha, dus toch met een sensor. Ik vond het al raar dat je die niet vermelde.

Staat in post 1. Laughing

Profiel  
 
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 01 april 2015 06:24 PM
  [ # 30 ]
graddus schreef:

Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen bij welke leverancier je aan het kijken bent?

http://www.autosportcompany.nl/shop/

Profiel  
 
 
2 van de 25
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook