



Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Mooi plaatje
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html















Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
de prestige mocht weer eens van stal ipv de 1975er die mee mocht naar de noordkaap?
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het moet inderdaad allemaal rijdend blijven, dat is weleens een opgave .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kom op Rens, het is een leuke uitdaging!




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het heeft de afgelopen week zo veel geregend dat de pekel nu wel weg is. Vrijdag heb ik de accu maar eens aangesloten, de auto gestart, de tank gevuld en de banden opgepompt. Hij liep nog niet helemaal mooi, dus heb ik er gisteren niet de 600km naar het CineCars Diva Event en terug mee gereden. Vanavond heb ik hem nog even uitgelaten en nu is het weer genieten!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Mmm, zalig, dat een mens daar zo kan van genieten




Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Wat heb je toch een mooie CX Rens. Je hebt gelijk dat je er zuinig op bent qua pekel.
By the way: je rijdt 120 km/h en de motor draait nog geen 3000 toeren. Mooi hé, die turbo?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind het geweldig, 150 bij 3500 rpm, cruise control erop en gaan




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het rijdt inderdaad fijner dan ik me van vorig jaar kon herinneren: een positieve bijwerking van de winterpauze!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
RensKorevaar schreef:Het rijdt inderdaad fijner dan ik me van vorig jaar kon herinneren: een positieve bijwerking van de winterpauze!
Komt dat niet omdat je het “gevoel” vergeten was hoe hij nog reed. Het A H erlebnis na elke winterstop






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Mooi dat ze weer en route is ! Geniet van deze grande dame
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Het actuele plan voorziet in de inzet van de CX 25 PT2 bij Le Citron Pressé. Maar… hij start niet. Ik heb alle denkbare stekkerverbindingen nagelopen, aan het beruchte blauwe relais gefrot en dat zelfs vervangen door een reserve-exemplaar. Resultaat: angstwekkende stilte. Die stilte doet mij vermoeden dat de brandstofpomp niet werkt, want die hoor je normaliter toch zoemen? Kan iemand op afstand helpen met troubleshooting tips for dummies?
Edit: freudiaanse schrijffout gecorrigeerd…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Rens, tijdens het starten moet je dat ding horen zoemen inderdaad, en als de motor aanslaat wordt de pomp aangestuurd door de luchtmassameter: als motor lucht gaat aanzuigen gaat de klep van de lmm open en krijgt de pomp signaal. Het kan zijn dat de pomp vast is gaan zitten, een TIKJE (dus geen ram!) met de hamer kan het kreng los laten schrikken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




































Totaal aantal Berichten: 17420
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doodse stilte, dus geen draaiende brandstofpomp. Die krijgt zometeen een tik!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!