met kapotte sensor doet de verwarming het alleen op standje heet.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In dat geval zou ik eerst zowel de draaiknop als de sensor uitsluiten voordat je de hele boel uit elkaar gaat halen
Zo, daar ben ik weer.
Ik heb eerst even de temperatuursensor doorgelust, maar dat gaf geen verandering. Daarna heb ik de zijpanelen losgemaakt. (Omdat de vraagbaak over de verwarming schreef dat de halve auto zowat uit elkaar moest, vroeg ik even om jullie advies.)
Daar zag ik aan de bestuurderskant al snel twee losse stekkertjes die in elkaar pasten. Toen ik ze in elkaar duwde en de sleutel op contact draaide, hoorde ik meteen een elektromotortje aanslaan maar na 1,5 seconde begon deze te tikken. De auto staat in de zon op dit moment en de temperatuurdraaischijf op 15, dus dat de motor aanslaat klopt wel. Dat getik is natuurlijk minder, want dat stopt niet en daarom was het stekkertje waarschijnlijk door de vorige eigenaar losgehaald.
Zijn dat die tikkende tandwieltjes die eerder zijn genoemd? Wat valt hier aan te doen?
Dank voor jullie reacties tot dusver!
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Tandwieltjes versleten.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zitten er geen microschakelaars op om het motortje te laten stoppen/beginnen?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Dat weet ik niet, ik zie niks in ieder geval, maar dat maakt ook niet zoveel uit. Ik heb het euvel gevonden en met de stekker los doet het motortje het niet.
Het motortje zit met twee schroeven vast, die moeilijk te bereiken zijn. Zitten de tandwieltjes daarin of drijft het motortje uitwendig ergens tandwieltjes aan? Zijn deze tandwieltjes te vervangen of moet ik het motortje in zijn geheel vervangen?
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
jantje1948 schreef:Zitten er geen microschakelaars op om het motortje te laten stoppen/beginnen?
Nee! Maar het motortje kan ook niet doorbranden( origineel zo gemaakt door cotroen)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zie post 10 op de vorige pagina voor een foto.
Zo te zien zit het tandwieltje vast aan de motor. Het kan natuurlijk ook dat het witte gedeelte met de tanden versleten is, dat zal je even moeten kijken.
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
F.SvM schreef:jantje1948 schreef:Zitten er geen microschakelaars op om het motortje te laten stoppen/beginnen?
Nee! Maar het motortje kan ook niet doorbranden( origineel zo gemaakt door cotroen)
Hoe werkt dat dan? Dat heb ik namelijk nog niet begrepen van deze constructie
Schakelt die zichzelf uit bij een bepaalde weerstand?
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee zogauw je het motortje los neemt blijft hij draaien
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dus blijft gewoon hangen door de weerstand zonder door te branden.
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Yep
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
stukje tie-rap onder het getande ding plakken
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v