Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
mooi weer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Merkwaardig verhaal. Kan het ook nog zijn dat er voorheen iets onjuist gemonteerd zat dat je nu ongemerkt door correcte montage hebt gecorrigeerd, waardoor je je links/rechts afstelling met de stelmof opnieuw hebt moeten doen?
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77
Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-02-2007
- Traction Avant 11B Normale
- ID/DS DS 19 Pallas
- 2CV A
Het blijft inderdaad merkwaardig.
Ik heb niets kunnen ontdekken dat niet goed zat gemonteerd.
Heb de veercilinder los gehad. Bij losnemen en weer aansluiten van de hydraulique leiding zal er vast wat lucht in de veercilinder zijn gekomen. Hoe verdwijnt die lucht weer? Via de lekleiding??
Je kunt de veercilinder niet ontluchten zoals bij de remmen.
Vooralsnog is het weer goed.
Lucht geeft niet volgens mij.
Het zal langzaam verdwijnen via het lekcircuit.
Een beetje gas (lucht) aan de verkeerde kant van het membraan zal niet echt merkbaar zijn met veren.
De lucht zit immers boven de schokdemper.
Weet je zeker dat er geen zand of grit in je voorste torsiestang lagers zit ? De torsieas van een ds is nogal slapjes. Als die niet heel soepel kan draaien (en ik bedoel dus aan beide kanten evenveel) kan je best hoogteverschil krijgen. En als je dat aan de vooras hebt zal de wagen achter ook nooit helemaal recht staan
Als de moffen voor de hele operatie goed stonden moeten ze erna ook goed staan. Soepel veren zal ie altijd wel. Ook al beweegt de torsieas in zijn lagers zwaar. Stralen met onderdelen gemonteerd is niet zon best plan. De torsieas heeft open glijlagers….
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 12-02-2007
- Traction Avant 11B Normale
- ID/DS DS 19 Pallas
- 2CV A
Maxcitro,
Ik heb niets aan de auto gestraald. Dat was Martin, eerder in dit topic.
Wellicht had ik nieuw topic moeten starten.
De stabilisatorstang lagers zitten goed in het vet. Heb alleen de twee kogels aan uiteinden van de droplinks doorgesmeerd. Deze waren verzadigd met hydraulique olie, door lekkage lekzak.
Verder staat de auto, na bijstellen stelmof, nu weer horizontaal en ben ik tevreden.
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
In de constructie van de stabilisatorstang is aan elke kant een veer opgenomen die de speling op het kogelgewricht beperkt, die kan tijdens je werkzaamheden aan één kant gebroken zijn. Geen idee of zo’n breuk tot een dergelijk groot verschil in hoogte kan leiden, overigens.