6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Mathijs’ Visa Super
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 23 juni 2014 10:35 PM
  [ # 76 ]

Koppeling weer gefixt. Nieuw rubber en sluitring geplaatst en klaar! Ontkoppelt een stuk beter nu, kan ook normaal in de achteruit nu.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 24 juni 2014 06:14 PM
  [ # 77 ]

Vandaag alle benodigdheden gekocht om mijn “nieuwe” velgen op te knappen en te spuiten. de originele kleur vind ik wat te donker dus heb ik AC136 laten mengen, oftewel Gris Rose Smile. Dit ter voorbereiding op de nieuwe banden die ik er volgende maand op laat leggen. Ik ga voor een klassieke band, Vredestein Sprint + 145 80 R13. Die mogen de Uniroyals en de XZX-en aflossen. Ben nog wel aan het twijfelen of ik de doppen er af zou laten, ik vind de wieletjes zo leuk zonder glimdop.

Ik heb nu nog maar 3 velgen liggen. Ik had er 4 gekocht maar 1 was zo slecht dat ik die maar weer weg heb gedaan. Ik prikte door de roest heen in de velgrand. De andere drie zijn goed genoeg. Dus als iemand er nog een heeft liggen?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 01 juli 2014 10:06 AM
  [ # 78 ]

heb je die vredesteins al besteld???
Zoja, stuur ze terug! die dingen hebben helemaal geen grip Sad

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 01 juli 2014 10:39 AM
  [ # 79 ]

Ik haal er het uiterste niet uit hoor, ben geen racemonster. En ze zullen vast meer grip hebben dan de banden die er nu onder zitten. Afgelopen zondag ben ik er mee in de slip geraakt in een bocht die ik al jaren neem. Nat wegdek, flauwe bocht naar links, Visa ging eerst netjes de bocht in daarna ineens rechtuit dus ik het gas helemaal los want zo geleerd op de slipcursus, breekt de achterkant uit, maakte ik een pirouette van 270 graden en kwam in de middenberm tot stilstand. Paaltje meegenomen en wat graszoden. Ik niks, Visa een kleine deuk in de deur.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 01 juli 2014 10:44 AM
  [ # 80 ]

Ah oke.
Tsja, ik heb wat je beschrijft met een Ford Fiesta mk1 op die banden gehad. Het had iets geregend, ik rij een ovalonde op (niet hard) wil rechtsaf er weer afrijden maar de auto ging gewoon rechtuit hup over een vluchtheuvel heen.
En toen waren ze een jaar oud die Vredesteins. Mogelijk dat ze nu beter zijn, doch, dat hoop ik.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 01 juli 2014 10:50 AM
  [ # 81 ]

De Vredesteins zaten ook onder een 340 van mijn ouders. Daarop bevielen ze prima eigenlijk. Mijn moeder wil nog wel stevig een bocht nemen en dat is nooit mis gegaan, ik heb er ook mee gereden en merkte ook niks vervelends. Vandaar ook de keuze en omdat ze er niet zo hip en nieuwerwets uit zien. Ik zal mijn bevindingen hier uiten Smile. En bedankt voor de waarschuwing.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 02 juli 2014 10:04 PM
  [ # 82 ]

Ik heb nog wel een velgje voor je Mathijs, of het exact dezelfde is als wat je er nu onder hebt weet ik niet….
Mag je zó hebben Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 08 juli 2014 03:36 PM
  [ # 83 ]

De Vredesteins zitten eronder. Wat een verschil zeg, veel meer grip dan de Rain Experts van Uniroyal. En het is vandaag niet bepaald droog. Blij mee!

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 08 juli 2014 06:27 PM
  [ # 84 ]

Hihi, ik heb Uniroyal Rain-expert onder de C15 zitten op de vooras, benieuwd hoe dat rijdt, misschien waren jouw Uniroyal een slechte batch of zo. Volgens mij had het Belgische leger contracten voor autobanden met uniroyal, want alle C15’s die bij die handelaar stonden hadden dat merk eronder (uitzondering daargelaten natuurlijk)

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 09 september 2014 02:18 PM
  [ # 85 ]

Vandaag de Visa naar Duckservice gebracht voor een nieuw wiellager LV. Meteen dezelfde dag klaar! Wat wil je nog meer Smile. Morgenvroeg ophalen en dan kan ik weer geruisloos rijden.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 01 februari 2015 10:50 PM
  [ # 86 ]

Laatste maanden niet veel te melden door de winterstop maar heb wel wat dingen die op mijn lijstje staan. De Visa gaat natuurlijk ergens in maart de weg weer op en dan is het ook weer tijd voor een onderhoudsbeurt. Wat ik wil doen:

- olie + filter vervangen,
- KVS vervangen,
- bovenste KVS slang vervangen,
- thermostaat vervangen,
- remolie vervangen en de remmerij helemaal nakijken,
- contactpunten vervangen,
- bougies en kabels vervangen,
- luchtfilter vervangen,
- achterruit jaloezie plaatsen,
- satelliet weer eens repareren want geen dim en groot licht,
- andere velgen laten monteren,
- kleppen stellen, (goed zelf te doen?)

Als ik achteruit bij ons de auto voor de deur zet moet ik een stoepje op en dan hoor ik rechts achter een knoekje. Ook als ik de achterkant heen en weer schud hoor ik het. Wat kan dat zijn? Lagers die droog staan?

Rechtsvoor kraakt een draagarm iod vreselijk met in en uitveren. Alleen met droog weer, als de weg nat is kraakt het niet. Het klinkt als rubber wat kraakt. Is daar iets aan te doen?

En welke olie zal ik gebruiken? Ik het instructieboekje worden er twee verschillende genoemd… 15W40 of 20W50.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 01 februari 2015 11:13 PM
  [ # 87 ]

En als ik zo nadenk is het misschien ook wel goed om de remslangen te vervangen. De hoofdremcilinder is volgens mij nog de originele. Ziet er niet uit aan de buitenkant. Misschien die dan ook maar meenemen of denken jullie, als ie het doet laten zitten? Ik heb er geen lekker gevoel bij. Ook omdat het er een is zonder bekrachtiger.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 09 maart 2015 12:02 AM
  [ # 88 ]

Vandaag de Visa weer uit de stalling gehaald. Wat kan een mens daar toch blij van worden. De accu was leeg dus die eerst opgeladen, even starten tot de benzine weer stroomde en sloeg meteen aan. Nu dus voorbereiden op het onderhoud. Een aantal onderdelen net besteld dus ik kan mooi aan de slag binnenkort.

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
mathijs
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006

- Ami 8 Break
- CX Athéna
Gepost: 05 juni 2015 05:03 PM
  [ # 89 ]

Ik wil graag de carburateur en ontsteking gaan vervangen voor de nieuwere types. Er zit nu een PBISA 8 carb op en puntjes ontsteking. De nieuwere 1100rjes hadden een PBISA 12 en electronische ontsteking. Kan ik dat zomaar overzetten of moet ik ergens rekening mee houden?

My other car is a broomstick.

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook