6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
   
Vervangen remschijven
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 516
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 12 juli 2015 11:43 AM
  [ # 76 ]

Egbert, dat wordt dan wel een film van minimaal een uur Wink

Voor degenen die nog moeten even de belangrijkste valkuilen op een rij:
demontage:
- Eerst de bouten op de schijven lossen, die kunnen knap vast zitten en dan kan je de boel blokkeren met de remmen
- Voor demonteren van de handremmen de veren met ty-raps in elkaar trekken, dan de kabel en de veren losmaken, daarna de handremklauwen.
- Wees zuinig op de M9 bouten van de radiateur en voorste motorsteun, beste is deze na demontage meteen terug te draaien in het gat waar ze uit komen.
- de M9 bouten van de radiateur hebben een sleufje in de top, daarmee kan je ze van bovenaf met een klein schroevedraaiertje draaien, aanzetten van onderaf.

montage:
- Rechter handremklauw op de plek schuiven met de bouten er al in (geen ruimte om deze naderhand in het gat te wurmen)
- Handremklauwen voor het vastzetten zoveel mogelijk achterover kantelen
- Overzicht uit het WPH met aanhaalmomenten en spelingen bij de hand houden

Was 2 dagen lekker en gezellig sleutelen

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 13 juli 2015 10:23 AM
  [ # 77 ]
Leeuwis schreef:

- Voor demonteren van de handremmen de veren met ty-raps in elkaar trekken, dan de kabel en de veren losmaken, daarna de handremklauwen.

Niels

Goedemorgen,

Inderdaad heel belangrijk dat je de handremklauwen niet losmaakt eer de veer en de kabel zijn losgehaald. ; )

En ja die M9 is een ramp als je die niet op reserve hebt in het geval je er 1tje kwijtraakt ; )

Heel veel succes voor diegenen die er nog aan gaan beginnen. bedenk wel dat er tegenwoordig weer goede kwaliteit remschijven op de markt verkrijgbaar zijn waardoor je weer voor lange tijd met een hoofdletter L de weg op kunt.

In mijn geval zijn de oude schijven ruim 2,5 ton meegegaan en heb ik ze enkel een keer bij de garage ooit hoeven te laten vlakken met de speciale schuurblokken.

En voer uiteraard gelijk wat ander onderhoud uit als je de boel toch al los hebt. In mijn geval was dat alleen het reviseren van de remklauwen en vervanging van alle zuigers en de aandrijfriemen voor de HD pomp en koelventilator.

Ik wens diegenen die er nog aan gaan beginnen dan ook veel succes.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
 
6 van de 6
« Eerste  < Vorige 4 5 6
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook