3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
C35 XUD11 2.1 turbo diesel motorombouw
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 juli 2015 03:15 PM
  [ # 31 ]

compressie meten?
Klepspeling OK? Gloeit kaars nr 3 wel voor?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 14 juli 2015 03:29 PM
  [ # 32 ]

Compressie niet gemeten, je hoort tijdens het starten overduidelijk dat er 1 cilinder
minder weerstand geeft.
Klepspeling is zoals ik al aangaf goed, en als er een gloeibougie niet meedoet zou dat
kortstondig het niet meedoen van een cilinder kunnen veroorzaken.
Carter ventilatie blaast damp in het ritme van 1 cilinder

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2015 03:44 PM
  [ # 33 ]
nanko schreef:

Alleen werkt zo’n olietoevoeging waarschijnlijk pas optimaal als de motor belast wordt en op bedrijfs temperatuur is.

Volgens mij moet je flushen door minimaal een uur o.i.d. stationair te draaien.
Staat wel in de gebruiksaanwijzing van dat product.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 juli 2015 04:01 PM
  [ # 34 ]

Poeh, als je de carterventilatie echt voelt blazen lijkt me toch dat er serieus iets niet lekker zit. Kop liften lijkt me slim. Zuigerveren zijn te vervangen. Deze diesels hebben helaas geen verwisselbare cilinderbussen. Hopen dat er met de cilinderwand dus niet te veel aan de hand is.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 juli 2015 04:32 PM
  [ # 35 ]

Als je niet gloeit krijg je volgens mij de cylinder nooit aan het ontbranden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 14 juli 2015 04:40 PM
  [ # 36 ]

Zou je denken? Ik meen dat ik in het verleden eens een platte diesel (Peugeot - maar toch) heb aangesleept. Of vergis ik me nou.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2015 04:57 PM
  [ # 37 ]

Mits er nog enige compressie is, gaat een cilinder, waarvan de gloeipit stuk, vanzelf meedoen, zodra de motor loopt.
Diesels zijn zelfontbranders, weet je wel.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 14 juli 2015 05:39 PM
  [ # 38 ]

Ik gooi er dan toch maar een blikje forte tegenaan, stel je voor dat het helpt.
Koppakking kan later nog wel een keer.

Edit) ik heb net wat zitten neuzen op het AMT forum, de ervaring daar is dat als de boel zo
vast zit is dat dat chemisch niet meer op te lossen is, kop moet er toch maar af.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2015 06:43 PM
  [ # 39 ]

Dosering hangt af van carterinhoud, dus wellicht wel meer dan 1.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25351
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 14 juli 2015 09:39 PM
  [ # 40 ]
René Jongejan schreef:

Mits er nog enige compressie is, gaat een cilinder, waarvan de gloeipit stuk, vanzelf meedoen, zodra de motor loopt.
Diesels zijn zelfontbranders, weet je wel.

Ga jij je TD maar eens starten zonder gloeien. Gaat je niet lukken.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 14 juli 2015 11:14 PM
  [ # 41 ]

Klopt, omdat het toerental dan te laag is.
En daardoor te weinig compressie.
Maar aantrekken zonder gloeien gaat prima.

Dus als op 3 poten starten lukt, gaat ie vanzelf op 4 poten lopen.
Heb een BX Turbo D gehad met een kapotte gloeiplug.
Daar lukte het prima mee.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 14 juli 2015 11:54 PM
  [ # 42 ]

De zelfde ervaring hier, en dan heeft een turbodiesel ook nog eens
een lagere compressie dan zijn ongeblazen broertjes.
Het begin van de koplichterij is er, alleen de uitlaat nog los en de
kopbouten er uit en ik weet meer.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 14 juli 2015 11:54 PM
  [ # 43 ]

Dubbel

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 15 juli 2015 11:48 PM
  [ # 44 ]

Kop is er af en de cilinderbussen zien er prima uit, ook die van zuiger drie.
Je kunt zuiger 3 gemakkelijker heen en weer bewegen dan de anderen, ik kan
me voorstellen dat dat komt door vastzittende zuigerveren.
De 4e cilinder heeft iets staan te vermalen (gloeibougie?) forse deuken in de zuiger
en in de kop, daar moet eigenlijk een andere zuiger in, iemand ?
Ik zal morgen wat foto’s maken van de schade.
Volgende stap is carterpan weghalen en de zuigers er uit.
Dan de wanden licht honen en de zuigers met nieuwe veren(die zoek ik dus ook) weer
monteren

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7512
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 16 juli 2015 10:25 AM
  [ # 45 ]

Zijn de zuigerveren niet gelijk aan die van de CX/C25? Zelfde cilinder-afmetingen naar draait de andere kant op.

Profiel  
 
 
3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook