27 van de 27
« Eerste  < Vorige 25 26 27
   
DS 25 ie LPG
ijcobar
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 435
Geregistreerd: 12-05-2014

Gepost: 24 juni 2015 09:21 AM
  [ # 391 ]

In zijn openingspost schrijft toch wat anders…..

Profiel  
 
hydraufiel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 02-05-2010

Gepost: 02 juli 2015 04:41 PM
  [ # 392 ]

De openingspost zegt “in de familie” en niet “ik” Wink
De DS wordt dagelijks bereden door een familielid, dus dat klopt helemaal!

Op zoek naar een hokje voor erbij, met double chevron op de motorkap!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 02 juli 2015 05:55 PM
  [ # 393 ]

Hoe doet watertemp het in dit weer van meer dan 30graden?
Is hier meer info over bekend?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
SuperNard
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 08-01-2008

Gepost: 04 juli 2015 11:30 AM
  [ # 394 ]

Goede Morgen Heren,
De auto wordt gebruikt door mijn zoon Willem. Hij woont in Maastricht dus ik zie de DS niet dagelijks.
Tot nu toe werkt alles naar behoren, alleen trillen de remmen, terwijl ze dat met de vorige bak niet deden en de schijven zgan waren?? vreemd maar oplosbaar. De auto trekt als een lier en is snel. Zo snel dat ik een turbo niet (meer) nodig vind.
Wat ook goed werkt is de electrische koelfan. Ik weet dat daar twijfels over waren, maar het kan echt, zelfs met 35 gr buitentemp in Maastrichts stads verkeer.
Zoals jullie weten zit er geen tweedehands propellor van een Fiat panda in! Het is een high power fan van 28cm doorsnede voor rally autos, die er voor gemaakt is zonder tunnel (plastic bak achter radiateur) te werken. Hij wordt aangestuurd door het motormanegement systeem en dat mee dus cilinderkop temperatuur (dus niet radiateur temp!!). Hij staat nu ingesteld op 84 graden aan en bij 79graden weer uit, eerst had ik hem hoger staan, maar dan loopt de temp soms op tot net 100 graden. Nu komt hij nooit boven de 95 graden (heb temp meter op dash). Op de snelweg draait hij nooit. Alleen in de stad of file. het verbruik is nu rond de 1:8 LPG vroeger was het 1:7 maar er wordt nu wel veel harder mee gereden.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 21 juli 2015 12:54 PM
  [ # 395 ]

Zit het in de genen, heeft Willem de zware rechter voet van zijn vader geërfd?  Laughing

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 juli 2015 10:29 PM
  [ # 396 ]
SuperNard schreef:

Goede Morgen Heren,
De auto wordt gebruikt door mijn zoon Willem. Hij woont in Maastricht dus ik zie de DS niet dagelijks.
Tot nu toe werkt alles naar behoren, alleen trillen de remmen, terwijl ze dat met de vorige bak niet deden en de schijven zgan waren?? vreemd maar oplosbaar. De auto trekt als een lier en is snel. Zo snel dat ik een turbo niet (meer) nodig vind.
Wat ook goed werkt is de electrische koelfan. Ik weet dat daar twijfels over waren, maar het kan echt, zelfs met 35 gr buitentemp in Maastrichts stads verkeer.
Zoals jullie weten zit er geen tweedehands propellor van een Fiat panda in! Het is een high power fan van 28cm doorsnede voor rally autos, die er voor gemaakt is zonder tunnel (plastic bak achter radiateur) te werken. Hij wordt aangestuurd door het motormanegement systeem en dat mee dus cilinderkop temperatuur (dus niet radiateur temp!!). Hij staat nu ingesteld op 84 graden aan en bij 79graden weer uit, eerst had ik hem hoger staan, maar dan loopt de temp soms op tot net 100 graden. Nu komt hij nooit boven de 95 graden (heb temp meter op dash). Op de snelweg draait hij nooit. Alleen in de stad of file. het verbruik is nu rond de 1:8 LPG vroeger was het 1:7 maar er wordt nu wel veel harder mee gereden.

Toch is 1:8 helemaal niet gek voor een DS op gas, zeker voor een 2500!
En 1:8 is 12,5L/100km , 1:7 is 14,3L/100km dat is iets van 12% zuiniger!

Heb je trouwens al iets gevonden op de snelheidsmeter?

Profiel  
 
 
27 van de 27
« Eerste  < Vorige 25 26 27
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook