Maak het je toch niet zo moeilijk ! Elke standaard dynamo/startmotor man kan je oude dynamo even repareren/reviseren, zelfs in Italie.
Starks zit je ook nog met electriciteitsproblemen bij het aansluiten.
De hele dynamo is op de foto’s essentieel dikker/anders. In Nederland gaat het straks veel eenvoudiger.
capt kok schreef:Ik ging er al vanuit dat je daar naar gekeken had…. De italiaanse garage waar je onderweg nog bent geholpen, is dat nog een optie? Anders zou ik gezien de snelheid van de levering uit NL een poging wagen bij Jansen of via je vorige leverancier. Klussen aan een beugel is alleen leuk als je alles bij de hand hebt. Veel succes nog ff.
Ik heb hier een klein italiaanse garage bij de hand. Klussen is nu geen probleem. Het was meer het uitzoeken wat het werk was en wat er moest gebeuren. Voelt vreemd om in een nieuwe dynamo er een plakje af te zagen. Ik had dat als oplossing ook hier op het forum nog niet gezien en/of in mijn topic. Dus bij deze een waardevolle toevoeging.
Ciao
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
In plaats van een dynamo kunnen een paar zonnepaneeltjes op de hoedenplank ook helpen. Moet de auto wel in de zon staan en heb je het warm in de auto…
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
De dynamo komt toch van Chyparse? Hun al gebeld?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Egbert schreef:De dynamo komt toch van Chyparse? Hun al gebeld?
Ja, uiteraard heb ik contact opgenomen met de leverancier…....en daarna ook met o.a. Jansen uit Bennekom en Dirk Sassen. Met name Herman Jansen heeft mij op een heel duidelijke en simpele wijze op de goede weg geholpen. Het probleem was voor hem erg herkenbaar. Chapeau voor zijn hulp.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Egbert schreef:De dynamo komt t
och van Chyparse? Hun al gebeld?
ja, uiteraard heb ik contact opgenomen met de leverancier…....en daarna ook met o.a. Jansen uit Bennekom en Dirk Sassen. Met name Herman Jansen heeft mij op een heel duidelijke en simpele wijze op de goede weg geholpen. Het probleem was voor hem erg herkenbaar. Chapeau voor zijn hulp.DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Ja, uiteraard heb ik contact opgenomen met de leverancier…....en daarna ook met o.a. Jansen uit Bennekom en Dirk Sassen. Met name Herman Jansen heeft mij op een heel duidelijke en simpele wijze op de goede weg geholpen. Het probleem was voor hem erg herkenbaar. Chapeau voor zijn hulp
p
Egbert schreef:De dynamo komt toch van Chyparse? Hun al gebeld?
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Wat was het advies van Chyparse?
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Alweer een paar dagen geleden, maar ter info. Alles is gefixt en het spul loopt weer als een zonnetje.
Dank allen voor de input !!
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Ben toch benieuwd hpe precies je de problemen hebt opgelost , mn die hoogteverschillen ?
Rogier23 schreef:Ben toch benieuwd hpe precies je de problemen hebt opgelost , mn die hoogteverschillen ?
Eigenlijk heel simpel: daar waar de beugel met een grote bout aan de dynamo zit, een plakje van de dynamo afzagen. Bevestigingspunt van de beugel aan de dynamo aan de andere kant aanpassen wijst voor zichzelf.
Of gaat je met enige creativiteit (lees: laswerk) de bestaande aanpassen/verbeteren.
Het komt er eigenlijk op neer dat de afmetingen van de beugel niet de afwijkingen van de dynamoafmetingen compenseren t.o.v. het totale originele ontwerp.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012