5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
CX Prestige 1976
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 30 augustus 2015 01:52 PM
  [ # 61 ]

je kan extra rubbers monteren voor in de deuren, komen van de CX-basis. Dat helpt al een beetje.
Verder idd antidreun matten, helpen zeker. Heb ik in de portieren (zie ook in mijn Turbo 2 draadje), die dan ook de openingen afdekken. Hoedenplank heb ik van boven gedaan, met nieuwe stof er over.
Kofferbak verlichting kan je ook een 12V led strip voor monteren ad onderzijde van de hoedenplank, en het oude lampje laten vervallen. Modern, maar goed licht.

Carburateur tips heb ik niet voor je….

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 augustus 2015 05:11 PM
  [ # 62 ]

Zou je niet eerst de ontsteking nalopen? Of had je dat al gedaan?

Bougies gewoon nieuwe. Bougie kabels als de staat onbekend is ook.
Bobine, verdeelkap + rotor, eigenlijk ook als de staat onbekend is.

En nu je er mee kan rijden verwachten we ook wel wat foto’s natuurlijk Wink

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 07 september 2015 10:08 PM
  [ # 63 ]

Ik vroeg me af of de silentblocks die het subframe met de koets verbinden na lange tijd “uitdrogen” en zodoende hun elasticiteit verliezen.
Heeft er iemand ervaring mee?
Kan je eventueel die elasticiteit engiszins terugkrijgen door bvb te behandelen met siliconen of zo?

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Stefan Willems
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 127
Geregistreerd: 27-07-2015

- CX Prestige
Gepost: 18 september 2015 10:50 AM
  [ # 64 ]

Gisteren bij Garage Hydraulique geweest en heb uiterst leerrijke dag doorgebracht met Georges Pijnenburg.
Zijn nietsontiziende oog bevestigde dat mijnCX Prestige uit 1976 werkelijk in zeer goede staat is, nagenoeg roestvrij.

De redden voor mijn bezoek was een klein lek aan de remaccumulator, en dat blijkt nu opgelost. Ook heb ik comfort bollen laten monteren, het resultaat is ronduit verbluffend op deze auto, de auto helt iets meer , maar werkelijk miniem, meer door in de bochten, maar de verbetering van het comfort en rijgeluiden is werkelijk verbluffend. Dit is nu pas echt top comfortable rijden.’

Mijn bedrijfswagen is een C4 Grand Picasso Exclusive met automatische bak, dat rijdt uiteraard zeer efficient, maar duidelijk minder comfortabel.

De aanwezige onderdeln voorrad is impressionant, al moet Leontien wel een gigantisch geheugen hebben om nou dat ene onderdeeltje precies weten te liggen!

Georges heeft ook smeernippels op de achterste draagarmen gemonteerd (waar werkelijk nul,nul spelng op zit) om ze te bewaren voor de eeuwigheid.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1410.jpgIMG_1431.jpgIMG_1427.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Citroen CX Prestige Millésime 1976

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2015 06:55 PM
  [ # 65 ]

Je kan nu niet zeggen dat comfortbollen zoveel uitmaken.

De oude bollen waren ongetwijfeld niet meer in optimale staat.
Mijn auto heb ik elke 2 jaar bijgehouden, elke keer na het bollen vullen en verse LHM voel je het verschil.
Het verschil tussen langere tijd geen onderhoud en daarna goed onderhoud zal dus altijd erg groot zijn. Met comfort bollen wellicht nog iets groter.

Wel fijn dat de auto zo goed is, hopelijk voor nog vele jaren plezier!

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook