Aangezien ik nog ff aan het sparen ben om mijn aluminium 14inch velgen te laten poeder-coaten heb ik voor tijdelijk deze kunststofwieldoppen geplaatst(bij de Lidl voor 13,-)
Staat best aardig vind ik!
mvg, Joost



Totaal aantal Berichten: 349
Geregistreerd: 15-02-2013
- C5 2.0 16 V Ligne Business
- CX 20 TRE
- CX Athena
Inderdaad helemaal niet verkeerd












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat de rijstand?
De auto lijkt erg hoog te staan, of er zit een (veel) te lage band om de velgen.
Hoe dan ook, beide is niet goed
huh staat tie te hoog op z’n pootjes? dit is de stand als de motor stationair draait
moet ik dat veranderen?












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Hij lijkt mij erg hoog staan.
Dat zal je even moet laten doen, dat kan alleen op een brug.
Welke bandenmaat zit eronder?




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Voor aftermarked wieldoppen staan ze best leuk ja!
Branden je oranje knipperlichten nou constant?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
vind zelf ook wel dat de doppies er leuk uitzien . Knipperlicht zal net op het openen van de sluiter van de camera aan zijn stond op alarmlichten
Arjan Verkade schreef:Hij lijkt mij erg hoog staan.
Dat zal je even moet laten doen, dat kan alleen op een brug.Welke bandenmaat zit eronder?
wat is dan de juiste afstelling?????
mvg, joost
dat staat in het wph of elk ander klusboekje wel.
het afstellen moet wel op een 4 kollom brug.
(of 1 kollom)
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
ik zal es in het werkplaatshandboek kijken en afstellen . Heb de auto zo gekocht dus ja dacht dat t wel ok was.
mvg, joost
Als ik het zo kan bekijken staat de wagen in de “hoge rijstand”
nee staat in de normale rijstand op de keuzeschakelaar in de auto
erikkuiper schreef:dat staat in het wph of elk ander klusboekje wel.
het afstellen moet wel op een 4 kollom brug.(of 1 kollom)
heb ff onderzoek gedaan en wat blijkt nu..de schakelaar in de auto is ok ,de motor onder de auto werkt op de schakelaar in elke stand hoor ik de motor onder de auto.
Maar indd als ik de schakelaar in de hoogste stand zet gaat de auto maximaal omhoog en als ik de schakelaar op de verhoogde rijstand zet zakt de auto niet een stukje maar blijft op de hoogste stand staan Zet ik de schakelaar in de normale rijstand dan gaat de auto wel naar beneden maar dan staat hij eigenlijk in de verhoogde rijstand. Zet ik de schakelaar op de laagste stand dan zakt de auto helemaal in elkaar zoals het hoort.
Conclusie: normale rijstand en verhoogde rijstand staan te hoog. Hoe stel ik dat weer juist af?(in werkplaatsboek staat voor 165mm +-8mm en achter 215mm +-8mm) en hoe zou zoiets nu kunnen komen?
Ik hoor het graag.
mvg, Joost
het afstellen gaat door het connectiestangetje op de stabilisatorstang te verdraaien.
maar nogmaals: niet onder de auto gaan liggen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27954
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Een specialist doet zoiets volgens mij een een half uurtje, daar wil je je leven echt niet voor wagen…