1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Citroën SpaceTourer
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 01 december 2015 12:11 PM

Citroën SpaceTourer volgt Jumpy op

In samenwerking met Toyota brengt PSA een vervanger voor de Jumpy. De Citroën gaat SpaceTourer heten, de Peugeot Traveller en de Toyota Proace. Net als de Jumpy zullen ze in personen- en in besteluitvoeringen aangeboden worden. Hun eerste optreden is op de Salon van Genève.



bron: Citroën Presse

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
kloink
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 29-01-2010

- C3 Picasso 1.6 vti Aura
- (Grand) C4 Picasso 1.6 vti Business
Gepost: 01 december 2015 01:13 PM
  [ # 1 ]

Mooie bus, maar ik moet bekennen dat ik in eerste instantie een nieuw VW-busje was…

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 december 2015 01:44 PM
  [ # 2 ]

Nou, de nieuwe transplofter ziet er gewoon uit als de oude transplofter!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4703
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 december 2015 01:58 PM
  [ # 3 ]

Idem, bij mij oogt ‘ie ook gewoon als een VW.
Boeit verder ook niet, het ding moet werken en functioneel zijn, uiterlijk is van secundair belang.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 01 december 2015 02:03 PM
  [ # 4 ]

Hybrides zijn toch hoogst actueel? Achter een VW, opzij een Toyota, maar voor een échte Citroën Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 01 december 2015 05:32 PM
  [ # 5 ]

Het ziet er in elk geval duizend keer beter uit dan de huidige Jumpy.

Profiel  
 
MWH.C
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1787
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 01 december 2015 05:41 PM
  [ # 6 ]

Het ontwerp is meer in lijn met dat van de segmentleider, de Transporter. Zit ergens wel wat in, want hoewel ze ermee moesten concurreren (geloof ik, ik ben niet helemaal thuis in de overlap/concurrentie in de bedrijfwagentak), heb ik de Scudo/Expert/Jumpy/ProAce altijd een stuk kleiner vinden ogen dan de T5. Misschien dat nu dat vooroordeel oplost en de nieuwe drieling hiermee voor meer bedrijven een overweging wordt.

De Jumper zat voor mijn gevoel dan weer tussen Transporter en Crafter in. Iemand enig idee of ze qua formaat nou wel of niet overeen kwamen/komen?

Profiel  
 
Gepost: 02 december 2015 10:47 PM
  [ # 7 ]

Het silhouet heeft misschien iets weg van een transporter, maar er zitten toch wel heel veel details in van de huidige Berlingo. Ik vind het een pakkend ontwerp (voor een busje) en begrijp de scepsis niet zo. De huidige (en de vorige) Jumpy zijn nou niet echt de meest spannende ontwerpen. Elders las ik ook veel commentaar op de samenwerking met Toyota. Toyota koopt nu ook de Jumpy in om als Toyota te verkopen en ik krijg de indruk dat dat ook bij dit nieuwe model niet heel veel anders zal zijn.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 december 2015 12:53 AM
  [ # 8 ]

Sorry jongens maar die VW met dubbele chevron is voor mij wat de eerste Vito’s waren (Lada met een ster op) : vis nog vlees.
De huidige is best ok en zeker van comfort, in de (spoel mijn mond met zeep) Fiat uitvoering ook nog met pittige motors te krijgen.
Maar ik zie er wel een toekomst voor….

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 03 december 2015 01:08 AM
  [ # 9 ]

Je kunt toch niet ontkennen dat het front er elegant en zelfs écht Citroën uitziet? Dat de techniek met andere merken gedeeld wordt, kun je in een vergelijking met de Jumpy niet als minpunt voor de SpaceTourer aanvoeren, want die moest zijn techniek met nog een extra merk delen, namelijk Fiat.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 03 december 2015 01:15 AM
  [ # 10 ]

Buiten de badge is het front, zeker de lampen, voor mij echt een VW

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 05 februari 2016 10:46 AM
  [ # 11 ]

De Citroën SpaceTourer Hyphen is een nieuwe concept car, dus die vind je in de rubriek Nieuws: klik!. De specificaties van de productieversie vind je binnenkort hier.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 07 februari 2016 06:38 PM
  [ # 12 ]

is al bekend wat het ding mag trekken???????

doei

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 07 februari 2016 06:41 PM
  [ # 13 ]

Dat staat niet in het persbericht. Wel dat de zwaarste motor de BlueHDi 180 met 400 Nm is…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 07 februari 2016 06:48 PM
  [ # 14 ]

die moet wel 2000kg kunnen trekken toch??? lijkt me wel een mooie opvolger voor mijn 2.2 hdi jumper

doei

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 08 februari 2016 08:54 AM
  [ # 15 ]

van de voorpagina

SpaceTourer, de specificaties

Op 1 maart om 9h30 wordt op de Salon International de l’Automobile in Genève de nieuwe Citroën SpaceTourer uitgepakt. Deze zit zo vol met voorzieningen voor comfort en veiligheid dat je ervan duizelt. De sprong in stijl en functionaliteit ten opzichte van voorganger Jumpy is enorm.

Drie lengtes
De SpaceTourer gebruikt een variant van het EMP2-platform waarop de (Grand) C4 Picasso staat. De voorkant hiervan is een op een overgenomen, zodat ook de aandrijflijnen gedeeld kunnen worden. De achterkant is versterkt om de laadcapaciteit te vergroten. Het nieuwe platform kent een versie met korte wielbasis (in Nederland niet leverbaar) en twee met een lange wielbasis. De korte SpaceTourer meet 4,60m. De lange wielbasis kan gecombineerd worden met een korte of een lange overhang achter en meet dan 4,95m, respectievelijk 5,30m. De breedte van 1,92m en de draaicirkel van 11,30m voor de kortste tot 12,40m voor de langste maken de auto ook in de stad goed inzetbaar. De hoogte van 1,90m houdt hem geschikt voor parkeergarages.

Vier uitrustingsniveaus
De SpaceTourer Feel en Shine richten zich op gezinnen die de keuze krijgen uit vijf-, zeven- of achtzitsconfiguraties. De zittingen van de tweede en eventueel derde rij staan op rails, waardoor de verhouding tussen zit- en bagageruimte flexibel in te delen is. Behalve die van de bestuurder kunnen alle zittingen worden neergeklapt tot tafels, hetgeen ook het transport van lange voorwerpen vereenvoudigt. De SpaceTourer Business is een taxi of een hotelshuttle. De SpaceTourer Business Lounge heeft draaibare en met leer beklede zetels rond een verschuifbare tafel, zodat een luxueus mobiel kantoor ontstaat, waarin dankzij de donker getinte achterruiten rustig gewerkt kan worden.

Veel comfort
De toegang tot de SpaceTourer, zowel voor als via de elektrische schuifdeuren achter is handsfree. Het starten is dat ook. Het zeven inch grote scherm van het infotainmentsysteem wil juist wel aangeraakt worden. Via MirrorLink of Apple CarPlay kun je alle apps van je smartphone gebruiken. Het Citroën Connect Nav hebben we je onlangs hier voorgesteld. Het head-up display geeft rust aan je ogen en de automatische grootlichtassistent geeft die aan je vingers. De achteruitrijcamera met automatische zoom voorkomt verdraaiïngen van de nekspieren.

Vijf sterren
De SpaceTourer is helemaal volgepakt met veiligheidssnufjes. De meeste daarvan behoeven geen uitleg, dus een opsomming volstaat: rijbaanwisseldetectie, dodehoekwaarschuwing, dynamische snelheidsregeling, koffiepauzewaarschuwing, vermoeidheidsdetectie. De camera bovenin de voorruit herkent snelheidsbeperkingen, toont die op het instrumentenpaneel en staat het de bestuurder toe om de snelheidsregeling met een enkele knopdruk op de maximumsnelheid in te stellen. Active Braking is gecombineerd met Collision Risk Warning dat waarschuwt voor te weinig afstand tot de voorganger of voor de noodzaak tot afremmen. Naast al deze veiligheidssystemen beschikt de SpaceTourer ook over de constructieve veiligheid die zowel inzittenden als voetgangers beschermt. De SpaceTourer heeft dan ook de maximale vijf sterren in de veiligheidstests van EuroNCAP behaald.

Vier dieselmotoren
Om al dat moois voort te bewegen, is de SpaceTourer voorzien van BlueHDi-motoren. De BlueHDi 95 is er met vijfversnellingshandbak of als S&S ETG6, dus met gerobotiseerde bak. De BlueHDi 115 S&S en 150 S&S zijn beide met zesversnellingshandbak, terwijl aan de BlueHDi 180 S&S de EAT6-automaat gekoppeld is. Al deze motoren verlangen slechts een maal in 40.000km of twee jaar naar een onderhoudsbeurt. De 22 liter grote AdBlue-tank hoeft maar eens per 15.000km te worden bijgevuld en is gemakkelijk bereikbaar.

tekst: RensKorevaar, bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook