3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Vastzittende remmen na stilstand
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 04 januari 2016 12:41 AM
  [ # 31 ]

Zou gelijk een complete rem revisie uitvoeren als je ze uiteindelijk hopelijk hebt weten te demonteren.

Zou dan mocht je stalen zuigers gemonteerd hebben zitten deze verruilen voor nette gebruikte aluminium exemplaren. Janssen heeft nette liggen.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 09 januari 2016 02:37 PM
  [ # 32 ]

Weer een ander probleem : nippel remleiding was al rondgedraaid en zit zeeer vast ! Natuurlijk vastgerot doordat het slangetje van de radiator ontbrak. IMAL kruipolie er op .
Remleiding afgeknipt. Eerst kleiner gevijld en ringsleuteltje 8 ipv 9 er op >> ook rondgedraaid bij flinke kracht. Warm gestookt hielp niet.
In de bankschroef en klauw gedraaid : uitstekend deel vd wartel afgebroken. Weer warmgestookt, nu aluminiumdeel, na uitboren en dikke linkse tap erin. Je ziet de tap buigen/torderen, maar nippel gaat niet los.
Heeft nog iemand een idee hoe ik dat los kan krijgen ?

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 09 januari 2016 02:44 PM
  [ # 33 ]

Hoi Rogier,
je hebt er nu niet zo veel aan (meeste bedrijven dicht), maar de remklauwen zijn 2e-hands in overmaat beschikbaar. Bij de club en bij iedere specialst liggen ze volgens mij ruim op voorraad. Tijd om die schoon en goed te maken is dan beter besteed dan het losstoken en uitboren en alle nog bijkomende problemen. Succces

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 09 januari 2016 02:44 PM
  [ # 34 ]

Hoi Rogier,
je hebt er nu niet zo veel aan (meeste bedrijven dicht), maar de remklauwen zijn 2e-hands in overmaat beschikbaar. Bij de club en bij iedere specialst liggen ze volgens mij ruim op voorraad. Tijd om die schoon en goed te maken is dan beter besteed dan het losstoken en uitboren en alle nog bijkomende problemen die je met deze remklauw nog gaat krijgen. Succces

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 09 januari 2016 02:56 PM
  [ # 35 ]

Ik heb ze liggen. Wageningen. Bij interesse, stuur maar prive-berichtje.

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 10 januari 2016 02:11 PM
  [ # 36 ]

Opgelost !
Omdat de remklauwen deelbaar zijn, heb ik een andere helft er op gezet. Fluitje van een cent, aantrekken met 5kgm vlgs WPH.wel wat locktite voor de nachtrust.
De linker en rechter klauwen verschillen bij de ophanging aan de bakzijde, maar de andere kant is identiek, je kunt ze dus van beide kanten gebruiken, grappig.

Interessant : de klauwhelften zaten bij de 65/67-ger met veel dunnere maat bouten vast ! Maar de dikke bouten konden wel door de gaten aan de andere kant heen, die blijkbaar veel ruimer waren geboord . Merkwaardig. Lijkt me wel origineel alles.

Ook zaten er in de recentere klauwen hele mooie dof grijze zuigers, die volledig gaaf zijn. Zijn die van alu ? (De originele waren van RVS (?), maar er zaten forse pitten in)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 januari 2016 06:35 PM
  [ # 37 ]

Let er wel op dat je met alu zuigers alleen blokken mag gebruiken met een niet-onderbroken cirkel als contactvlak met de zuigers.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 10 januari 2016 06:37 PM
  [ # 38 ]

is dat ivm de warmte overdracht?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 10 januari 2016 07:53 PM
  [ # 39 ]

Weet ik niet. Kan ook zijn omdat anders door het kleinere contactvlak de druk op het aluminium te hoog wordt. Maar het wordt duidelijk vermeld in het WPHB en de RTA.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 11 januari 2016 07:52 PM
  [ # 40 ]

Is de oppervlakte van de zuigers het zelfde ? Nu heb ik dus aan 1 zijde een RVS koppel, aande andere zijde een alu koppel
Als er geen verschil in oppervlakte is, is er geen verschil in remdruk.
Dan van die blokken wist ik niet ! Je bedoelt dus dat die aan de achetrzijde vlak moet zijn ?

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 januari 2016 01:02 PM
  [ # 41 ]

Nee, niet vlak. Als je kijkt zie je een ring in de profilering van de achterkant. Die moet voor alu zuigers ononderbroken zijn. Deze blokken zijn ook te gebruiken voor stalen zuigers.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Rogier23
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 233
Geregistreerd: 21-02-2015

Gepost: 27 januari 2016 07:40 PM
  [ # 42 ]

De rechter klauw is nu gemonteerd en doet het goed. Kostte me wel hoofdbrekens om hem er uit te halen zonder demontage van hydrauliek op de bak, die uitsteekt. Maar het kan echt met de juiste draai in 2 richtingen ! (Ben ik nou zo dom dat ik er zo lang over heb moeten nadenken ?)

Kan dat met de linker klauw ook ? (Lijkt me bijna onmogelijk zonder alle leidingen los te maken, een lastig werkje)

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook