4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
Happy 2016 met mijn nieuwe Citroën CX 25 diesel
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 19 januari 2016 08:10 PM
  [ # 46 ]

heb ook comfortbollen op mijn vorige cx gehad vond het eigenlijk maar nix en is achter wat lastiger te plaatsen past maar net

Profiel  
 
Ralph antwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 07-02-2015

Gepost: 19 januari 2016 10:34 PM
  [ # 47 ]

Hoe zijn die comfort bollen niet goed dan? Ze schrijven toch 2 soorten voor voor de cx.Kan bestelling nog wijzigen maar dan moet ik wel snel weten natuurlijk.Zijn die bollen te zacht voor de wagen of zo?? Dacht dat het net zowat als bij de citroen ds.
Weet niet hé. Suggesties zijn welkom

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 januari 2016 10:46 PM
  [ # 48 ]

Comfort bollen zijn nooit door Citroën gemaakt. Eigenlijk gewoon een bol met opgeboorde demper.
Het maakt de vering zachter ten koste van de wegligging.

Ik zou zeggen ga voor origineel, met nieuwe bollen en verse LHM rijdt het vaak toch al stukken zachter. Een CX is comfortabel genoeg, een DS is zachter maar dat mis ik niet in de CX Wink

Profiel  
 
Ralph antwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 07-02-2015

Gepost: 02 februari 2016 08:27 PM
  [ # 49 ]

aha heb jullie raad toch gevolgd en wijziging gedaan betreft veerbollen dus de gewone en niet de luxe.
Ga ze dit weekende plaatsen hoop dat ik niet te veel tegenslag heb en ze makkelijk loskomen.Zeker achteraan.
Misschien dom vraagje maar die bol voor remaccu welke moet ik dan bestellen bij ifhs. Staat er niet bij vermeld?
Grtz Ralph

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 02 februari 2016 08:43 PM
  [ # 50 ]

Een gewone voorradbol is hetzelfde. Net als een voorradbol heeft een remaccu geen schokdemper.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Ralph antwerp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 07-02-2015

Gepost: 02 februari 2016 10:19 PM
  [ # 51 ]

Ok jantje bedankt voor de uitleg dus moet ik nog een extra voorraadbol bestellen.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 03 februari 2016 12:24 AM
  [ # 52 ]

als je de bollen plaatst, zet dan even een likje kopervet op de rand van de veercilinder waar de bol op aansluit. Zo komen ze de volgende keer makkelijker los en oxideren ze niet vast.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook