3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
C5 met hydropneumatique
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 november 2015 10:38 AM
  [ # 31 ]

Jan, je hebt je punt gemaakt, heel duidelijk very good. Zullen we nu PietR weer gaan volgen en ondersteunen in zijn zoektocht naar een C5 met bollen?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 november 2015 10:40 AM
  [ # 32 ]

En wandelende nieren bij thuiskomst. Het blijft een keuze.

...en wanneer doe je eens iets aan dat dempingverhaal van de C5 Tourer?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 19 november 2015 10:45 AM
  [ # 33 ]
JanSr schreef:

...en wanneer doe je eens iets aan dat dempingverhaal van de C5 Tourer?

haha haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 november 2015 10:59 AM
  [ # 34 ]
JanSr schreef:

@ Ranoma: Als de C5 geen HP had zou ik hem nooit gekozen hebben.
.


That’s my point..
Jij zou hem nooit gekozen hebben..
Dat is iets persoonlijk maar dat wil niet zeggen dat het slecht is.

Met mijn wokkel c5 ben ik eens naar la roche in de ardennen geweest..heerlijk kronkel weg berg af..
er reed een BMW voor mij ( zal zeker waterman niet geweest zijn hahaha)
Die is op een gegeven moment aan de kant gaan staan om mij langs te laten..
Zo super lag de wokkel c5 op de weg, die plakte gewoon aan het asfalt.


Maar zoals je zegt , het zijn persoonlijke keuzes…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 19 november 2015 11:06 AM
  [ # 35 ]
waterman schreef:

Als je naar de foto’s kijkt moet je zien of er een ouderwetse handrem zichtbaar is. Zie je een handrem hefboom in de middenconsole dan heeft die auto wokkelvering. De C5-III met bollen heeft een elektrisch bediende handrem.

Die elektrisch bediende handrem (zit ook in de C6) geeft vrij veel storingen. En dat is meteen fors aan de prijs, als je ziet wat er allemaal los moet om erbij te kunnen. Eén of ander inferieur elektronisch moduul weigert dan dienst.
Omdat het toch om een automaat gaat met een P-stand is mijn aanbeveling: Raak die handrem niet aan als het niet echt nodig is. APK puntje namelijk.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 19 november 2015 11:11 AM
  [ # 36 ]

Als je de automatische handrem van een C5-3 uitzet gaat er een irritant lampje branden .... Sad
Na een bsi update verdwijnt overigens het menu om hem zelf uit te zetten ! ( kan wel weer met diagbox terug gezet worden )

Ik had hem altijd uit gezien het een automaat betrof, maar dan kijk je wel tegen een rot lampje aan

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 november 2015 11:12 AM
  [ # 37 ]

De 1,6 vti met robotbak heeft ook een e-handrem en heeft ook wokkelvering.

Profiel  
 
exroosje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 498
Geregistreerd: 20-10-2005

Gepost: 20 november 2015 12:14 PM
  [ # 38 ]

Ik snap dat sentiment tegen die automatische handrem niet.

Ik beoordeel het puur op heb ik er last van of niet.

Nou helemaal niet -  Al ik wegrij gaat ie er automatisch af en als ik hem parkeer gaat ie er weer automatisch op.

Wat wil een mens nog meer…..

(als ie stuk gaat zal ik wel anders piepen….)


De kans is in elk geval 100% dat je hem krijgt als je HP wil.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++) en upgrade naar RT6
Verbruik 8,8l/100 Voorheen Ph2V6: 10,9l/100

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 25 januari 2016 02:29 PM
  [ # 39 ]

ondertussen proefrit gemaakt in een C5 2.7 HDI V6 automaat. Mooie fijne wagen, iets te luxe en te duur in het verbruik, dus zoektocht gaat verder naar een kleiner motortje:-).

In duitsland een mooie 2.0HDI gezien.. 9.900 euri 2010 120000km, is misschien wel wat… maar als ik de bpm bereken (op basis van 175gr/km CO2 uitstoot?!?) dan komt daar nog 13.607 euro bij Grrrr . doen we dus niet….
nice day

Edit; Oh ja diesel toeslag = (175-67)x86,43= 9334,44 komt er ook nog bij.
Ongelooflijk een tweede hands C5 voor 9900+13607+9334,44= 32841,44. (of maak ik een reken/interpretatiefoutje?)

police

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 januari 2016 02:57 PM
  [ # 40 ]

Hopelijk werkt het linkje:

http://www.autoweek.nl/bpmcalculator?id=48661&jaar=2009&cache=no

Zoiets moet het zijn denk ik, ruim 30.000 Euro BPM op een auto klopt denk ik niet helemaal Wink
Maar 5000 Euro ben je zo kwijt, daarom is het importeren niet zo interessant, de prijzen liggen in het buitenland vaak wel iets lager, maar met BPM erbij ben je zomaar meer kwijt als een NL auto…

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 25 januari 2016 03:38 PM
  [ # 41 ]

Ik dacht ook al, Zoveel kan het niet zijn:-) thanX vor de link halelujah

via http://extra.autoscout24.nl/auto/bpm-berekenen kom ik nu ook uit op iets lagere bedragen.

salut

Profiel  
 
Martijn_vK
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 15-12-2015

- BX 19 GTi Automatic
- C5 Break Différence 2.0 16v
Gepost: 25 januari 2016 05:00 PM
  [ # 42 ]

Nog even een aanvulling op die berekening: je krijgt twee tabellen te zien: de berekening van 2009 en van 2016. Je mag zelf kiezen welke je aanhoudt, dus in dit geval die van 2009 want die is veel voordeliger (er is een tijd geweest dat je voor bepaalde auto’s voor de nieuwste berekening koos omdat je dan 0 BPM hoefde te betalen). Je betaalt dan bij import nog maar €2111 aan BPM. Oftewel, je C5 uit 2009 die in NL voor 12000 te koop staat is uit Duitsland met lagere kilometerstand nog maar 10000. Scheelt toch.

Peugeot 306 Cabriolet 1.6 - 2000
Peugeot 104 SL 1.1 - 1978

Profiel  
 
pietrka
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 365
Geregistreerd: 22-12-2011

- 2CV 6
- Xantia 2.0i SX automaat
Gepost: 26 februari 2016 07:04 PM
  [ # 43 ]

Nou de kogel is door de kerk….  gun

We hebben een C5 zonder bolletjes gekocht! het is niet anders.
het is een c5 2.0 hdi uit 2010 met wokkels geworden. De oude C5 begon toch wat nukken te vertonen dus we hebben de zoektocht naar bollen maar gestaakt.

nu maar voor mezelf t.z.t. op zoek naar een hydro-pneumaat (voor weinig), gewoon omdat het het moet halelujah.
gsje of gsaatje of bxje, Xantiaatje misschien? kan ik mooi een tijdje over dromen/nadenken bleh

nice day

Profiel  
 
Xm liefhebber
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 01-07-2011

Gepost: 02 maart 2016 08:46 PM
  [ # 44 ]

Of je koopt een xm voor erbij .....

Profiel  
 
Sleepwalk63
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-03-2016

Gepost: 11 april 2016 04:57 PM
  [ # 45 ]

Hoi.

Heb sinds enkele dagen een C5 ph2 2.0 exclusive automaat uit 2007, wat mij opvalt is dat hij niet zo soepel over de drempels gaat dus de wielen slaan een beetje als ik het zo goed beschrijf.
Heb een jaartje of wat geleden een phase 1 gehad en daar kan ik mij dit niet bij herinneren,auto heeft 100000 km gereden dus eigenlijk niks, dus mijn vraag is dit normaal of…....

Nog een vraagje vwb telefoon, ik moet een simkaart insteken werkt dit systeem ook op een enkele kaart of moet dit altijd een duo zijn, dus in combinatie met hoofd simkaart in GSM.
Heb nl een prepaid kaart ingestoken en proberen aan te melden maar krijg geen melding op scherm om pin e.d in te voeren, kan dit ook niet uit boekje halen.

Gr. Wim

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook