2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
C4 Cactus Rip Curl
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 24 februari 2016 04:07 PM
  [ # 16 ]
Penny Lane schreef:

van de voorpagina

Zomerse Cactus

Eigenwijs als de Cactus is, heeft hij fluitend een schare liefhebbers aan zich weten te binden.

Dat is wel een heel erg vileine opmerking! Ik weet niet of je hier liefhebbers mee maakt en klanten aan je weet te binden. Gek worden doen de eigenaren wel van het gefluit….....

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 februari 2016 08:41 PM
  [ # 17 ]

Gelukkig heeft de Cactus veel meer goede kwaliteiten dan slechte.

Zullen we anders nog wat sfeerplaatjes in bewegend beeld doen? Omdat Citroën France ons dat gunt?

Kijk maar eens hier of hier!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Tonino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 25 februari 2016 12:41 AM
  [ # 18 ]

Volgens mij hebben de niet RipCurl (onze) uitvoeringen ook een Grip Control systeem dat zich aanpast aan de conditie van het wegdek. Alleen dan in negatieve zin.

Ik moest vandaag een aanhanger zo’n 50 meter door de modder trekken. Kun je normaal (met mn vorige auto) spelen met het gas zodat de boel in beweging blijft en de klodders op het dak liggen, werd bij de C4C de motor gesmoord zodra de wielekes grip verloren.

Met goede moed dook ik de modderbak in, maar de motor werd steeds verder gesmoord. Ik kwam bijna vast te zitten. Ik vermoed dat de winterbanden redding brachten, anders had ik midden in een bak van 15cm diep modder stilgestaan. Dat doe ik dus niet weer ohh.

Ik heb wel een beetje hekel aan dat soort bemoeienissen. Als ik gas geef, dan moeten de wielekes gewoon gaan draaien Wink

Profiel  
 
PRL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26
Geregistreerd: 21-04-2015

Gepost: 25 februari 2016 08:14 AM
  [ # 19 ]

Dit systeem heet Electronisch stabiliteitsprogramma (ESP/ASR) en kan uitgezet worden. Er zit een knop met een pictogram van een slippende auto aan de onderkant van de touchscreen. Volgens het instructieboekje:

De functie ESP/ASR wordt automatisch ingeschakeld als de motor wordt gestart.
Na uitschakelen van het systeem wordt het automatisch opnieuw ingeschakeld bij snelheden hoger dan ongeveer 50 km/h.

Deze functie verbetert de aandrijving en zorgt voor een betere koersstabiliteit als de wielen te weinig grip hebben of de auto uit de koers dreigt te raken.

C4 Cactus Puretech 82 Shine Hello Yellow, zwarte airbumps, Velours Habana Club en panoramadak.

Profiel  
 
Tonino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 25 februari 2016 11:52 AM
  [ # 20 ]

Aha, dus na uitzetten, kun je tot 50 km/u lekker door de modder ploeteren en driften Smile. Bij gelegenheid maar eens proberen.

Profiel  
 
Tinne
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 07-12-2015

Gepost: 25 februari 2016 01:50 PM
  [ # 21 ]

Een cactus is ook stiekem een driftauto….alleen door dat knopje een auto waar je ook normaal mee kunt rijden Wink Very Happy

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 23 mei 2016 06:42 PM
  [ # 22 ]

Citroën C4 Cactus Rip Curl komt naar Nederland

De Citroën C4 Cactus is sinds de introductie in 2014 een groot succes in Nederland. Citroën is een samenwerking aangegaan met het bekende surfmerk Rip Curl en brengt de avontuurlijke C4 Cactus Rip Curl ook op de Nederlandse markt. Je kunt deze vanaf juli bestellen.

De Citroën C4 Cactus Rip Curl is voorzien van de ‘PureTech 110 S&S’-motor en is gebaseerd op het uitrustingsniveau Shine. Als extra uitrusting zijn er 17” lichtmetalen wielen Cross met vierseizoenenbanden, skidplates onder de voor- en achterbumpers, witte dakdragers, witte buitenspiegelkappen en diverse interieurelementen in oranje. De standaardkleuren van de ‘Rip Curl’-versie zijn Olive Brown en Rouge Aden. Daar komt in oktober 2016 Baltic Blue bij. De kleuren Gris Aluminium, Noir Obsidien en Blanc Nacré zijn optioneel verkrijgbaar.

De meerprijs van deze speciale serie is €750, waarmee de C4 Cactus Rip Curl op €22.040 incl. BTW/BPM uitkomt.

bron: persbericht Citroën Nederland

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Tonino
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 110
Geregistreerd: 06-09-2015

Gepost: 24 mei 2016 11:00 AM
  [ # 23 ]

en nu nog de M versie….

Afbeelding Bijlagen
110336-122439-citroen-concept-m.jpgCitroen-C4-Cactus-M-concept-rear-three-quarters-left.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook