2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Scheef stuur in de Cactus
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 19 juni 2015 09:03 AM
  [ # 16 ]

Dat klinkt als nuttige info, bedankt Markplaat! Veel plezier met je Cactus van (zeer) binnenkort Smile

Profiel  
 
Markplaat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 02-06-2015

Gepost: 19 juni 2015 09:13 AM
  [ # 17 ]

Graag gedaan uiteraard cheese

Hoop dat ze er wat mee kunnen in de werkplaats. En hoop ook dat het zo een elektrisch stuurhuis is anders zullen ze het probleem elders moeten zoeken. Maar als ik de klachten zo lees moet dit haast wel het geval zijn.

Profiel  
 
ernst89
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 13-09-2008

- DS 3 VTI 82 So Chic
Gepost: 19 juni 2015 01:47 PM
  [ # 18 ]

Klinkt allemaal herkenbaar. Wij hadden dit met onze DS3. Ik heb onze dealer met behulp van dit forum ervan kunnen overtuigen dat er een probleem zat in het stuurhuis. Dat is toen onder garantie vervangen. Probleem was naast de scheefstand ook naar rechts trekken.

Profiel  
 
Wim van den Bergh
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 186
Geregistreerd: 27-09-2012

- C25 Burstner Camper ombouw
- 2CV Le Patron 3 cabrio
- C3 XTR
- ZX 1.8 i Aura Automaat
Gepost: 19 juni 2015 02:08 PM
  [ # 19 ]

Je zou deze info kunnen gebruiken door de opdracht te geven om de uitslag iets te versterken. Wellicht dat ze dan de juiste kant op corrigeren Wink

Le Patron 3 652cc, 1984;
C25 Burstner 2500 Turbo Diesel, 1990;
2CV Charleston trapauto, 1996;
ZX 1.8 Aura Automaat, 1996;
C3 XTR 1.6, 2004;

Profiel  
 
Markplaat
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 14
Geregistreerd: 02-06-2015

Gepost: 19 juni 2015 04:13 PM
  [ # 20 ]

Probleem daarvan zou zijn bij dit stuurhuis van de Alfa, dat je dan het nulpunt moet verleggen en aan moet passen aan de stand van de wielen en het stuur. Met overcompenseren bereik je juist het tegenovergestelde! Het stuurhuis moet een nieuw nulpunt krijgen als het stuur en de wielen recht staan. Dat is het nieuwe nulpunt. Alles wat je versteld compenseert deze elekrtisch. En dat is het probleem.

Profiel  
 
herman_citroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 19-03-2016

Gepost: 07 juni 2016 09:59 PM
  [ # 21 ]

Bij mij stond het stuur ook scheef toen ik hem nieuw kreeg. Later even teruggegaan naar Motorhuis Zoetermeer. Het was eerst nog niet helemaal perfect en vroeg of ik het zelf even aan mocht geven. Geen probleem hoor en binnen 10 minuten stond alles helemaal naar wens. Dat is service.

Citroën Cactus 110pk

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook