3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Discussietopic modellenoverzichten
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2016 04:36 PM
  [ # 31 ]

CX nog aanvullen met serie 1 breedspoor of gaat dat net te ver? Wink

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 19 juni 2016 09:50 PM
  [ # 32 ]

Ik stop hier, maar niets gaat te ver. Wie wil, kan zich helemaal uitleven met velgen, spoilers, stootstrips en weet ik wat nog Smile.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 19 juni 2016 10:01 PM
  [ # 33 ]

Spoilers, stootstrips enz. zijn details, maar breedspoor, met de (fabrieksmatig) uitgeklopte spatborden, geeft de auto toch wel een iets ander, stoerder karakter dan de “smalle” CX, dus een apart plaatje is wellicht niet verkeerd.

Profiel  
 
patrijsraam
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 399
Geregistreerd: 30-04-2007

- Overig 350 NDP
- Berlingo 1.6 hdi multispace
- Overig 450 NYDP ( in onderdelen)
Gepost: 20 juni 2016 07:13 PM
  [ # 34 ]

Geen Harmonie,maar Synergie voor de Engelse markt

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 20 juni 2016 07:30 PM
  [ # 35 ]

very good Bedankt! Gecorrigeerd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
c-rijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 03-01-2010

- (Grand) C4 Picasso e-HDi 115 Business
Gepost: 20 juni 2016 08:58 PM
  [ # 36 ]

Hallo rens,
Leuk stuk over de HY, maar helaas maak je een fout bij de achter spatborden.
De ronde spatborden waren tot 1969 en toen werden deze vervangen door het rechthoekige type.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9112
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 juni 2016 10:58 AM
  [ # 37 ]

Rens, leuk, dit roept jeugdherinneringen op!

Mijn ouders hebben ook zo’n gele Ami 8 gehad, een 69’er met kenteken 14-25-JS.

En daarna een blauwe Ami Super, een Break uit ‘74, kenteken ??-BK-??.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 21 juni 2016 12:37 PM
  [ # 38 ]

Van de volgende modellen is er nu een geïllustreerde beschrijving van de carrosserievormen en modelwijzigingen:
- 1935-1969 Type 23/U23
- 1947-1981 Type H
- 1948-1990 2CV/2PK
- 1955-1975 ID/DS
- 1961-1979 Ami
- 1970-1986 GS/GSA
- 1974-1991 C32/C35
- 1974-1991 CX
- 1978-2006 Visa/C15
- 1989-2000 XM
- 1993-2001 Xantia
- 1994-2014 Evasion/C8
- 2001-heden C5

Wordt vervolgd!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 21 juni 2016 01:02 PM
  [ # 39 ]
Handjes schreef:

Xantia

De achteras was, net als bij de ZX, XM en de latere Xsara, meesturend. Op slingerende wegen en krappe bochten draait het achterwiel enigzins mee met het voorwiel wat de respons verscherpt.

[met dank aan Julian Marsh - Citroënet]

De Xantia en de XM hebben geen van beide een meesturende achteras.
Als je bekijkt hoe het subframe aan de carrosserie zit valt meteen op dat die constructie vrijwel geen beweging toelaat. Is mijns inziens dan ook slechts bedoeld om de trillingen van band op wegdek te absorberen.

Op dit forum is daar al eens een brede discussie over gevoerd.
Het lijkt mij correct dit stukje tekst te herzien.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 21 juni 2016 01:14 PM
  [ # 40 ]

Zit de crux van dat citaat misschien in het woord enigszins? Jij en, afgaande op die brede discussie, ook anderen vinden het effect in de praktijk verwaarloosbaar, maar Citroën vond het toen belangrijk genoeg om dat “meesturen” in persberichten te benadrukken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 21 juni 2016 01:25 PM
  [ # 41 ]

Tja, geloof je folder taal of niet?

Welke uitwijking is nodig om van een meesturend effect te spreken zoals bij de ZX?
Bij Xantia en XM is de mogelijke uitwijking een minieme fractie daarvan.
Het hele subframe zou om een verticale as moeten draaien met enkele graden om zo’n effect te kunnen hebben.
En daarvan is met de beste wil van de wereld geen sprake.
Laat de deskundigen er maar iets van zeggen, maar meer dan 0,1 graad zit er echt niet in.
En dat nog afgezien van het feit dat de kracht die die uitwijking zou moeten veroorzaken wordt opgebracht door het contactvlak wiel/weg.
En dat zit bij die auto’s niet eens buiten de vier ophangpunten van het subframe.

Nogmaals: praatjes uit folders verdienen een kritische blijk.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 21 juni 2016 01:39 PM
  [ # 42 ]
JanSr schreef:

.....Op dit forum is daar al eens een brede discussie over gevoerd.
Het lijkt mij correct dit stukje tekst te herzien.

Inderdaad, daar is al eens een brede discussie over gevoerd.
De uitkomst daarvan? Geen consensus Wink

Groet,
JW

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 21 juni 2016 01:49 PM
  [ # 43 ]

Ik ben het met Jan eens. Als je kijkt hoe het subframe is bevestigd dan kun je met fantasie wel zeggen dat de constructie de mogelijkheid biedt om enigszins te bewegen. Maar het is geenszins een mechanisme zoals tijdgenootje Honda Prelude die had.

En om meteen maar door te pakken met muggenziften: als je naar de wielophanging van genoemde auto’s kijkt dan blijkt er niet eens een achteras te zijn. Wel twee armen die onderling verbonden zijn met een stabilisatorstang.

Tot slot. De verschillen aan de buitenkant tussen type I en II zijn inderdaad niet zo groot. Maar binnenin valt in ieder geval al het ontbreken van die rare beugel boven het handschoenenkastje op. Verder is de elektronica van de type II ook moderner met een bus-systeem met de beroemd/beruchte BSI.
Dit is wat me zo uit het blote hoofd te binnen schiet.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3420
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 21 juni 2016 02:37 PM
  [ # 44 ]

@ JW: Al eens onder je C5 gekeken? Precies dezelfde constructie! En toch werd daar geen folterpraat aan gewijd, want toen die auto op de markt kwam was een meesturende achteras al uit de mode.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 21 juni 2016 04:56 PM
  [ # 45 ]

Die uitvoerige discussie in dat andere topic ga ik hier echt niet overdoen, dat wordt dan alleen maar een herhaling van zetten Wink

En tussen de T1 en T2 zitten nog wel meer verschillen, ook onderhuids.
Zo zijn er diverse verstevigingen aangebracht in de carrosserie, onder andere ter hoogte van de B-stijl.
Op het Xantia Forum is daar wel meer over te vinden.

Groet,
JW

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook