Daarom lijkt mij de TRS precies goed, motor en carburateur moet natuurlijk goed op elkaar afgesteld worden.
Wim
Totaal aantal Berichten: 1785
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Zo op het oog een mooie TRS ...
http://ww3.autoscout24.nl/classified/293449460?asrc=st|as
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Zeker een hele mooie! Bedankt voor de tip, maar deze is te duur voor me.
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Deze 22 TRS heeft nu alle opties die destijds op deze uitvoering mogelijk waren
Ik vind dit wel een beetje overdreven, want er zijn diverse TRS’n met leer en misschien airco. Is aan de prijs, maar geen achterstallig onderhoud. Is ook wat waard
Ik heb de tekst gelezen en ik kan inderdaad toegeven dat deze TRS bijzonder goed is. Als je een CX met “werk” koopt (zoals mijn Athena) dan lopen de uitgaven aardig op, dan vraag ik me ook wel eens af, of ik niet beter een CX van 6500€ had kunnen kopen.
Welnu onderdelen scharrelen en buurten bij Citrovile, over cx’en praten bij Peter Bonhof heeft ook z’ n charme! Ik heb het idee dat mijn Athena steeds beter wordt. ( maar achter de schermen strijdt roest met het metaal)
Ik heb me toch weer laten verleiden tot het tonen van interesse in de TRS in Apeldoorn. Ik probeer deze TRS voor een aankoopkeuring naar Peter Bonhof te krijgen. Als dat lukt schrijf ik hier de bevindingen.
Wim
https://www.leboncoin.fr/voitures/985436975.htm?ca=3_s
voor franse begrippen duur. 22TRS ook daar niet bijzonder geliefd.
Raar want prima autos!
en een 22TRS zonder KAT is bijn net zo snel als een GTI met KAT.
En behoorlijk zuinig.
Een nadeel we van het blok 22 blok, lekken. Ze willen nog al eens fors olie lekken.
Gelukkig is dat wel te herstellen.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Hallo,
Ik heb de TRS die te koop staat in Apeldoorn, op marktplaats bij Adrie, naar Peter Bonhof gereden. Hij mocht er zijn mening over geven. Welnu
-Er staat een flinke lasklus voor de dorpel en stuk achterscherm te wachten.
-Motor heeft op LPG gelpen, dus veel km en de carburateur moet nu gereviseerd worden.
-Veerbollen zijn zeer slecht.
-Windgeruis, oorzaak misschien raamrubbers.
-Elektrische bediening ramen haperen
-Motor moet groot onderhoud hebben.
Positief: bodem is goed, de lak is in orde.
Wat heb ik geboden? 1000€
Groetjes,
Wim
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Sorry Wim, ik heb hier een hele tijd niet gekeken i.v.m. voorbereidingen voor ICCCR.
Inmiddels weet je wat een felsnaad is en waarom oude schades veel laswerk kunnen opleveren.
Verder blijf ik bij mijn aloude mantra dat een (technisch) goede CX altijd linksom of rechtsom 6000 euro kost.
Enige verschil met vroegâh is dat anno 2016 de aankoopprijzen iets gedaald zijn, hoewel dankzij onze regering TRS’en ineens weer aantrekkelijk zijn geworden, terwijl destijds vrijwel niemand er naar omkeek want men wilde massaal goedkoop dieselen.
Manmanman, hoe lang heeft die arma Jaco niet moeten leuren voor hij z’n TRS kwijt was? Zelfs voor 1500 kwam hij er niet vanaf. En die van mij dan, met leder en airco en technisch 100%... máánden mee geleurd en uiteindelijk met verlies verkocht aan iemand die er daarna vrij weinig onderhoud meer aan pleegde, alleen maar dagelijks reed… (en nóg bleef het ding ‘t doen!)
Sorry ik dwaal af!!
Want nu = nu!
Hoe dan ook, het zijn superfijne auto’s waar ook prima LPG is in te bouwen (mits niet door een knoeier!!!) want die fijne torretjes tokkelen 10x de wereld rond indien noodzakelijk.
Roest blijft altijd een factor want laswerk kan aardig uit de hand lopen. Dito voor auto’s die lang hebben stil gestaan. Daar gaan veel dingen aan vast zitten. Kost ook veel tijd om gangbaar te maken. Maar dit geldt voor elke CX.
Let bij de TRS specifiek op het koelwater: is dit bruin en roestig, bereid je dan voor op wellicht zoeken naar een (onvindbare) kronkelbuis van de koeling die onder de krukaspoulie doorloopt. Enfin, die heeft jouw Athéna ook, maar die willen graag wegrotten als er met leidingwater gereden is. En dat tref ik regelmatig helaas.
Al met al kan het ook bij een laag instapbedrag aardig oplopen met een CX (welk type ook), dus zorg dat je een technisch zo goed mogelijk exemplaar koopt of zorg dat je extra budget hebt voor wegwerken van achterstalligheden.
Een aankoopkeuring bij een kenner of specialist is sowieso aan te bevelen, maar dit heb je al voor elkaar las ik.
Succes!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Hoi La Leo,
Dank voor je verhaal! We (ik en Peter Bonhof) hebben met een lange staaf gevoeld vanonder uit in de wielkast, of er iets zit of los zit aan het achterscherm. Boven op het achterscherm dus waar de zgn felsnaad zit daar is de lak ok en niets te zien. Er zit waarschijnlijk een lekkage (als het regent dan) tussen dat achterruitje en de achterdeur. Want langs de deurkant onderaan begint de roest. We hebben het afdekplaatje op de dorpel half verwijderd en toen zagen we dat 50 cm dorpel weggeroest was.
Ergens snap ik dit niet, je laat de CX helemaal overspuiten en denkt niet aan de lekkage, maar dan zal je toch dat afdekkapje moeten demonteren. Dan laat je dit toch lassen en dan spuiten etc..
Vermoeden is dat in 2010 de CX in Nederland op lpg is gezet, dus veel km gemaakt. Dan komt de mrb regeling in 2014 dus de CX gaat op benzine. Van forum leden heb ik vernomen dat deze TRS 1300 € te koop stond misschien in 2015. Dit sluit aan bij. La Leo het verkoopt slecht. De CX is dan verwaarloosd denk ik, maar hoe veel jaar duurt het eer een dorpel wegroest?
Dan loopt de prijs weer op, 1600 aldus uit het forum, voor de maand mei, Dan zet een autohandelaar uit Apeldoorn deze cx in mei te koop. Begrijpelijk als je de TRS poetst dan ie ie erg mooi! Zie de foto’ s op marktplaats.
Op de site van de verkoper staat de TRS nog voor 3000€ te koop. En ze hebben geen verstand van de cx, waarschijnlijk nog nooit zo een auto te koop gehad.
Peter Bonhof en ik waren er mee eens dat 1000€ een goede prijs is en rekening houden met 1000€ oplapkosten. Dit vind ik wel de moeite waard, want ik vind het een fijne en mooie CX.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Wim
http://www.handelsprijzen.nl/advertentie/young-oldtimer/citroen/cx/1252636/citron-cx-22-trs.html
Nog een TRS die aan de kant is gezet, gestald op kille industrieterreinen, aan handelaren overgeleverd.
Deze stond voor 1250 te koop precies daar waar de foto is genomen. Vorig jaar had ik een mailwisseling met La Leo en deze kwam ook ter sprake. Toen vond ik de lucht in de auto vies, ik had er helemaal geen kaas van gegeten. De achterklep is reeds vervangen, want de type aanduiding is blijven zitten. In de TRS lag nog een prijskaartbord van 1500€. Roest? Nee daar had ik niet naar gezocht.
Nu dus 2250€, en maar vissen naar de onderhoudsgeschiedenis…
Totaal aantal Berichten: 1785
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Die staat idd ook al heel erg lang te koop ...
Hier nog 1 die al eerder op mp heeft gestaan
http://link.marktplaats.nl/m1076231152
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Totaal aantal Berichten: 1785
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
En weer een TRS te koop ....
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/citroen/m1080678947-citroen-cx-2-2-trs-1985-grijs.html?
Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial 1982 Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 2024 Noir Perla Nera
Wim Rutten schreef:Hoi La Leo,
Dank voor je verhaal! We (ik en Peter Bonhof) hebben met een lange staaf gevoeld vanonder uit in de wielkast, of er iets zit of los zit aan het achterscherm. Boven op het achterscherm dus waar de zgn felsnaad zit daar is de lak ok en niets te zien. Er zit waarschijnlijk een lekkage (als het regent dan) tussen dat achterruitje en de achterdeur. Want langs de deurkant onderaan begint de roest. We hebben het afdekplaatje op de dorpel half verwijderd en toen zagen we dat 50 cm dorpel weggeroest was.
Ergens snap ik dit niet, je laat de CX helemaal overspuiten en denkt niet aan de lekkage, maar dan zal je toch dat afdekkapje moeten demonteren. Dan laat je dit toch lassen en dan spuiten etc..
Vermoeden is dat in 2010 de CX in Nederland op lpg is gezet, dus veel km gemaakt. Dan komt de mrb regeling in 2014 dus de CX gaat op benzine. Van forum leden heb ik vernomen dat deze TRS 1300 € te koop stond misschien in 2015. Dit sluit aan bij. La Leo het verkoopt slecht. De CX is dan verwaarloosd denk ik, maar hoe veel jaar duurt het eer een dorpel wegroest?
Dan loopt de prijs weer op, 1600 aldus uit het forum, voor de maand mei, Dan zet een autohandelaar uit Apeldoorn deze cx in mei te koop. Begrijpelijk als je de TRS poetst dan ie ie erg mooi! Zie de foto’ s op marktplaats.
Op de site van de verkoper staat de TRS nog voor 3000€ te koop. En ze hebben geen verstand van de cx, waarschijnlijk nog nooit zo een auto te koop gehad.
Peter Bonhof en ik waren er mee eens dat 1000€ een goede prijs is en rekening houden met 1000€ oplapkosten. Dit vind ik wel de moeite waard, want ik vind het een fijne en mooie CX.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.
Wim
Nog wat gehoord?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Hallo Art,
Men nam mijn bod serieus, hetgeen ze moeilijk vonden. Niks meer van gehoord. Toen op maktplaats deze TRS voor 1999 stond, heb ik toch een mail gestuurd dat ik me op een tegenbod ga beraden. Ik ga met Peter Bonhof uitvissen wat het precies gaat kosten om die roestplek kruising achterscherm en dorpel te lassen.
wim
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Meer dan duizend euro;-)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.