Lang wachten op onderdelen C6
niekcx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007

- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Gepost: 13 juli 2016 03:25 PM

Beste mensen,

Om de indianenverhalen te kunnen scheiden van de werkelijkheid ben ik benieuwd. Het verhaal gaat dat het zou voorkomen dat C6-en tijdens onderhoud of reparatie weken of zelfs maanden uit de roulatie zijn omdat gewacht moet worden op onderdelen.

Wie van jullie heeft uit eigen ervaring (niet van horen zeggen) zoiets meegemaakt? En om welk(e) onderdeel/onderdelen ging het dan?

C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 13 juli 2016 03:33 PM
  [ # 1 ]

Portierruit van de bestuurdersdeur. Stond in backorder en zou minimaal 3 weken duren zonder echt zicht op een leverdatum. Het ging om de gelaagde versie. Deze was gebarsten, maar sloot nog goed af. Ik heb een gebruikte ruit via een autodemontagebedrijf gekocht en geplaatst.

Profiel  
 
Gepost: 23 augustus 2016 05:04 PM
  [ # 2 ]

Er gaat gelukkig erg weinig kapot in een C6. Alles is van betere kwaliteit lijkt het dan de standaard autos.
Bovendien zijn er al verschillende gesneuveld zodat er ook tweedehands onderdelen te koop zijn. En ook onderhuids zijn er veel komponenten gemeen met andere Citroens en Peugeots.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 24 augustus 2016 11:35 AM
  [ # 3 ]

Knopjes voor de cruise control staan al minimaal 6 weken in backorder. Niet echt een cruciaal onderdeel natuurlijk. Maar voor specifieke C6 onderdelen die niet in andere PSA modellen worden gebruikt en die niet meer op voorraad zijn kan de wachttijd dus aardig oplopen omdat Citroën niet verplicht is binnen een bepaalde tijd te leveren gezien het feit dat er maar een zeer beperkt aantal C6-en zijn geproduceerd.

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2016 09:00 PM
  [ # 4 ]
Geo schreef:

omdat Citroën niet verplicht is binnen een bepaalde tijd te leveren gezien het feit dat er maar een zeer beperkt aantal C6-en zijn geproduceerd.

Is dat zo?

De C6 is toch “gewoon” jaren lang in productie geweest?

Normaal moeten ze 10 jaar lang onderdelen kunnen leveren. Echter ik weet niet of daar ook een levertijdstermijn voor staat…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 augustus 2016 09:11 PM
  [ # 5 ]

Er staat geen termijn waarbinnen er geleverd moet worden. Het aantal auto’s doet er niet toe, zijn het er meer dan (ik geloof 250) stuks, dan geldt dat er 10 jaar spullen geleverd zouden moeten kunnen worden.

Er is echter een beperkte voorraad en er is een hele grote afnemer die altijd voor gaat op ALLE andere klanten: de Franse staat. En ja, het kan dus zijn dat je het bokkie bent en een tijd op je onderdelen kunt wachten. Wen er maar aan, het is niet anders en beter wordt het helaas niet. Citroën is qua onderdelenvoorziening nog niet op het niveau van mercedes of BMW.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 augustus 2016 10:05 PM
  [ # 6 ]

Oftewel ze doen het allemaal netjes via het boekje…

Daar ben je als klant natuurlijk niets mee geholpen.

Profiel  
 
Rougefurio
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2462
Geregistreerd: 03-07-2007

Gepost: 24 augustus 2016 10:16 PM
  [ # 7 ]

Zoals ik het begrijp: tien jaar lang onderdelen kunnen leveren na het uit productie gaan van een model, van welk merk dan ook, schijnt de norm te zijn. Echter, Citroën heeft veel minder C6’en gemaakt dan gepland, waardoor de (benadeelde) toeleveranciers zich niet meer aan die termijn gehouden achten. Wellicht komt het daardoor dat je wekenlang op een portierruit moet wachten en ten slotte een tweedehands ruit moet laten monteren, zoals furriegurrie schreef.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 25 augustus 2016 09:16 AM
  [ # 8 ]

Gelukkig was mijn hydraulische leiding er binnen twee dagen. Volgende week montage. Smile

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
niekcx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007

- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Gepost: 25 augustus 2016 10:28 AM
  [ # 9 ]

Bedankt voor jullie reacties.

Ik heb de C6 pas twee maanden, hij rijdt fantastisch, maar het is een te korte termijn om te oordelen of de auto stil komt te staan wegens wachten op onderdelen.
Met name ben ik benieuwd naar persoonlijke ervaringen van C6-rijders, om een goed beeld te krijgen (en niet mijn indruk te baseren op basis van algemeen “horen zeggen”).

C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3189
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 25 augustus 2016 10:31 AM
  [ # 10 ]
Arjan Verkade schreef:

Oftewel ze doen het allemaal netjes via het boekje…

Daar ben je als klant natuurlijk niets mee geholpen.

ik zou eerder suggereren met de Franse slag Laughing

Walter:smt212

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
niekcx
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 26-09-2007

- BX 14RE
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive benzine
Gepost: 25 augustus 2016 10:36 AM
  [ # 11 ]

Met name ben ik benieuwd naar persoonlijke ervaringen van C6-rijders

Tot nu toe is de “score”:

- Portierruit van de bestuurdersdeur

- Knopjes voor de cruise control

 

C6 3.0 V6 Exclusive benzine 2005 en BX 14RE 1991. Ook nog: Renault 4 TL 1989 (hobby/erbij). Eerder veel Citroëns, onder meer: BX, DS, Xantia, C5, CX, XM, C6

Profiel  
 
Gepost: 25 augustus 2016 10:45 AM
  [ # 12 ]

Dan wil ik wel eens weten wat de Duitse slag is. Slechts een maal in mijn leven een Duitse auto gekocht.
( ondertussen meer dan 25 Citroens en ik heb er nu nog vijf ! ). En het is de meest afgrijselijke auto ervaring in mijn leven, het sloeg alles van wat je ven de Franse slag zou verwachten ook wat betreft fabrieks / garage service. En laten we ook niet vergeten de door Oostenrijkers ontwikkelde 1.6 benzine motoren, dan wel gebouwd door PSA, die geen van allen een lang leven beschoren zijn.

Profiel  
 
Geo
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 445
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 25 augustus 2016 02:03 PM
  [ # 13 ]

Hoe zit het eigenlijk met levering van Thermostaathuis? Ik overweeg om die maar te bestellen voor het geval dat… Of er zelfs preventief een nieuwe in te zetten en de oude als reserve te gebruiken… Ik neem aan dat motor onderdelen wel te krijgen zijn aangezien deze in meerdere modellen (en door meerdere merken) worden gebruikt en dus weinig tot geen specifieke onderdelen voor de C6 bevat (uitgezonderd wellicht enkele specifieke onderdelen voor AMVAR systeem).

Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8

Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook