Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nee, Turbo is juist anders dan de rest. Het onderdelenboek geeft ook een ander nr aan.
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Deze GTI bollen zijn ook al stugger dan de originele CX bollen.
Ze zaten op mn break. Reed niet lekker.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
op turbo zitten andere bollen dan op de gewone gti hoor boogaard77
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bogaard77 schreef:Deze GTI bollen zijn ook al stugger dan de originele CX bollen.
Ze zaten op mn break. Reed niet lekker.
Op zich vreemd, want bij een Turbo rijdt het wel goed met originele turbo bollen. Helt veel minder over maar blijft wel erg comfortabel. Een GTi helt voor mij erg ver over vergeleken met mijn eigen auto.
De catalogus van IFHS vermeldt drie soorten bollen voor de CX: GTi, andere berlines, breaks.
http://www.sphere-shop.fr/cx-4358-c.asp
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Waarschijnlijk uit praktische overwegingen bieden ze niet het volledige gamma aan wat Citroën deed.
Deze zijn voor de turbo.
http://cx-basis.de/eshop/product_info.php?cPath=44261_44296&products_id=5189
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Neem aan dat ze op de break van Bogart zaten…?
En dan rijdt het altijd anders dan een berline.
Turbo en GTI hadden de zelfde bollen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Toch geeft het onderdelen boek 2 verschillende nrs aan, zie bijlage.
2.5 L 95 613 812
Turbo 95 606 140
Overigens wordt bij de 2L en 2.2L hetzelfde onderdeelnr als bij de GTi vermeld.
Totaal aantal Berichten: 1331
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Een GTi Turbo heeft inderdaad specifieke voor veerbollen met het onderdeel nr dat Arjan al opgaf.
Volgens de Citroën-info die ik heb gaat het om bollen met 4plaatjes in de demper en een opening van 1.65mm.
Opmerkelijk dat CX-Basis dan bollen verkoopt met een opening van 1.5mm…
De originele bollen waren onderling herkenbaar aan het aantal inkepingen op de demper.
Ik heb altijd met originele bollen gereden op m’n GTiT die ik om de 2jaar liet controleren en vullen, de laatste jaren is dat vullen voor mij praktisch gezien te moeilijk waardoor ik nu met de GTi bollen van IFHS rij (de CX75FG)
Het is wel zo dat er minder verschillende soorten CX bollen in het leverprogramma van IFHS zitten, zo had je vroeger ook de
CX75FB een specifieke break bol want ook een break heeft een andere dempings karakteristiek nodig.
En zo waren er zelfs specifieke IFHS GTi bollen voor achteraan.
Ook Citroën had vooral bij de serie 1 meerdere versie’s van veerbollen, zo heb ik op m’n Prestige nog originele Prestige bollen vooraan…
Helaas is het aanbod van nieuwe bollen nu beperkter.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Hardop denkend: is het niet mogelijk de specifieke demper van een oude bol over te zetten op een nieuwe bol?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
trxke schreef:Ik heb altijd met originele bollen gereden op m’n GTiT die ik om de 2jaar liet controleren en vullen, de laatste jaren is dat vullen voor mij praktisch gezien te moeilijk waardoor ik nu met de GTi bollen van IFHS rij (de CX75FG)
De vraag is dan natuurlijk, is er verschil?
Totaal aantal Berichten: 1331
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Moeilijke vraag om op te antwoorden.
Je vervangt bollen die niet meer op volledig op druk zijn door bollen die wel volledig op druk zijn, dat geeft al een verschil op zich.
Maar om toch te antwoorden op jou vraag, naar mijn gevoel rijdt de CX niet anders met deze bollen.
Maw ik kan echt geen voordelen maar ook geen nadelen ondervinden in het weggedrag, het verschil zal minimaal zijn.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja ik snap het wel.
Waarschijnlijk voel je het amper omdat ook een (groot?) deel van rijeigenschappen bepaald worden door de dikkere antirollbars. Zo lijken er nog een aantal zaken anders op een Turbo.
Ik vind het wel vreemd dat IHFS een GTi bol heeft, terwijl het onderdelen boek geen onderscheid maakt tussen een 20/22L en een 25L. Er wijken wel zaken af zoals de veercilinder, maar niet de bol zelf.
Totaal aantal Berichten: 1331
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Klopt inderdaad bij de serie 2 zijn de bollen voor een GTi gelijk met die van de Douvrin’s.
Maar als ik het mij goed herinner was dat bij de serie 1 voor de komst van de GTi Turbo anders, de eerste GTi(2400) had ook andere antirollbars en andere bollen ook bij de break waren die verschillen er tov de gewone berline.
Ik denk dat het daar van komt dat IFHS nog een GTi bol in het gamma heeft.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ziezo, de cx gti turbo heeft nieuwe bollen achter en er komt een nieuwe voorraadbo op. Ik vraag me af of ik de remaccu ook es niet moet doen… Ook de remblokken zijn vervangen en dan natuurlijk een andere uitlaat die trxke gelukkig nog had liggen voorral de achterste pot was slecht omdat die natuurlijk minder warm wordt dan de voorste…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!