2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Mijn Voiture d’Azur
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 september 2016 12:53 PM
  [ # 16 ]

10W40 wordt overigens wel genoemd als optie voor de koudere landen.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 september 2016 12:56 PM
  [ # 17 ]

mijn inziens niet ideaal qua smering waardoor er speling op de turbo komt… laat je motor na goed doorrijden ook even nadraaien zodat de smering van de turbo niet plotseling stilvalt…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 22 september 2016 12:58 PM
  [ # 18 ]

Dat geldt voor elke motor voorzien van turbo, pas uitzetten als de turbo stil staat.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 september 2016 01:00 PM
  [ # 19 ]

klopt maar veel turboloze rijders weten dat niet… vervang ook alle klemmen als je dan toch de brandstofleidingen doet door ABA brandstofklemmen
deze klemmen over de gehele omtrek….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
le look le plus cool
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 351
Geregistreerd: 16-09-2014

Gepost: 22 september 2016 06:30 PM
  [ # 20 ]

ah! nog een CX gti Turbo 2 in Blue Memphis uit 1988! Daar kunnen er niet genoeg van zijn. Zover ik weet ken ik er nu al twee: die van jou en die van mij Wink

Ik ga je draadje in de gaten houden, ook ik ben de mijne volledig aan het restaureren (zie hier) dus ik voorzie wel wat uitwisselingsmogelijkheden. Kun je eens wat foto’s plaatsen van je T2?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 22 september 2016 07:53 PM
  [ # 21 ]
René Jongejan schreef:

Dat geldt voor elke motor voorzien van turbo, pas uitzetten als de turbo stil staat.

Tja maar wanneer heb je daar in de praktijk nu echt last van?
Als je normaal je auto parkeert dan gebruik je de turbo al niet, dus eer dat je op zijn plek staat is dat wel in orde.

Als je met wellicht met 150 de snelweg af komt en hem dan direct uit zet is dat wellicht niet verstandig Wink

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3888
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 23 september 2016 02:15 AM
  [ # 22 ]

zeker welkom hier !
nog een tevreden T2 rijder Smile

Veel plezier er mee, en succes met de dingetjes die je tegen komt.
Vermeld ze hier en soms krijg je zelfs nuttige info terug Wink

en een mooie foto hier doet het goed !
Zeker van je mooie bleu.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
VoitureDAzur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-07-2009

Gepost: 24 september 2016 08:01 PM
  [ # 23 ]

Bedankt voor alle leuke reacties!

Le Look Plus Cool, zeer leuk en speciaal om een mede GTI T2 eigenaar te treffen met zelfs dezelfde kleur(Blue Memphis)!

Misschien nog even wat over de kleur. Ik ben over het algemeen geen liefhebber van blauw, mijn eerste Cx was een zwarte GTI, in mijn ogen de mooiste kleur voor een Cx. Maar deze kleur blauw is hierop toch wel een uitzondering, zo mooi.
Ook qua naam is hij bijzonder, ik dacht in eerste aan het Amerikaanse Memphis. Maarrr.. in Egypte is er ook een Memphis.
Hier is Napoleon geweest tijdens zijn tocht in Egypte en hij zorgde voor het startpunt voor vele grootse archeologische opgravingen ter plaatse.
Zo heeft de naam Blue Memphis toch wel wat Franse historische allure!

 

Profiel  
 
VoitureDAzur
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 08-07-2009

Gepost: 24 september 2016 08:11 PM
  [ # 24 ]

Ook het eerste probleempje heeft zich voorgedaan:

Gisteren getankt en vandaag rook de garage behoorlijk naar de benzine.

Misschien heb ik hem wel wat te volgetankt? De hendel van de benzineslang sloeg al een keer af(dit gebeurt wel vaker wanneer je iets te snel tankt, stukje overgevoeligheid zeg maar), maar ik dacht dat ik er nog wel wat meer(uiteindelijk +/- halve liter) erin kon doen.

Onder de Cx ligt nu een klein laagje benzine, dit ter hoogte van de benzinetank(er net voor, tussen motor en benzinetank in)
Is hier een overloop? Of is hier een aansluiting van een benzineleiding?

Ik heb nog niet onder de wagen gekeken. Maar als het een overloop is, is het een zalig probleem, zeer fijn op te lossen.
Namelijk veel rijden:lol:, zodat het brandstofniveau wat zakt.

Anders…

Al meteen flink wat sleutelen aan nieuwe benzineleidingen.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9126
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 september 2016 08:30 PM
  [ # 25 ]

Je hebt een serie 2, dus luikjes in de kofferbakbodem.
Even die zwarte doppen eruit wippen, dan zie je wellicht al iets meer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 24 september 2016 08:44 PM
  [ # 26 ]

Er lopen daar 2 benzine slangen van de bovenkant van de tank naar kunststof leidingen die langs het rechter subframe naar voor lopen. Misschien 1 van die slangetjes gescheurd?? (mischien zit er bij een gti nog een benzinepomp tussen??. Tank heeft geen overloop. Vol=Vol.
Pakking van de vlotter bovenop de tank kan ook lek zijn (zie onder de eerder genoemde zwarte dop in de kofferbak vloer

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 25 september 2016 09:22 AM
  [ # 27 ]
René Jongejan schreef:

Je hebt een serie 2, dus luikjes in de kofferbakbodem.
Even die zwarte doppen eruit wippen, dan zie je wellicht al iets meer.

Zelf een maal meegemaakt toen ik direct na het tanken de wagen op een helling had staan met de kont naar beneden. Was aan het begin van de “Citroën CX Tour de Luxembourg” Gelukkig waren Henk en Yuri met de ANWB bus erbij. Zij wisten van de doppen en hebben een korte inspectie gedaan.clap

De afdichting rond de aanzuigunit of benzinemeter lekte een beetje. Als je hem niet vol doet lekt ie ook niet. Inmiddels zijn de ringen vervangen.

Beetje prutsen want je hebt weinig ruimte boven de tank. Gelijk de benzineslangen vervangen zou ik zeggen. Maar dan moet je ook onder de wagen erbij kunnen.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 25 september 2016 10:01 AM
  [ # 28 ]

zoals ik je al vertelde benzineleidingen direct vervangen..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2016 10:39 AM
  [ # 29 ]

Bij een injectie met een stalen tank heb je een aanzuigpunt en benzinepiel meter. Bij een carb vaak met kunststof tank is het een combi in 1.

Het kan ook zijn dat het aanzuigpunt of benzinepiel meter gescheurd is.

Zo zag het er bij mij uit.

Bij een volle tank loopt de benzine dan over de bovenkant van de tank en druipt er vervolgens vanaf.
Vervang dan ook direct de afsluitringen.

Profiel  
 
WebmasterGS
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 01-03-2008

- CX 25 GTI AUT
Gepost: 25 september 2016 12:34 PM
  [ # 30 ]
Arjan Verkade schreef:

Bij een injectie met een stalen tank heb je een aanzuigpunt en benzinepiel meter. Bij een carb vaak met kunststof tank is het een combi in 1.

Het kan ook zijn dat het aanzuigpunt of benzinepiel meter gescheurd is.

Zo zag het er bij mij uit.

Bij een volle tank loopt de benzine dan over de bovenkant van de tank en druipt er vervolgens vanaf.
Vervang dat ook direct de afsluitringen.

Nu ik erover nadenk was bij mij een scheurtje bij de benzinepeilmeter ook de boosdoener.ahh

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook