48 van de 111
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
   
Project ID(ylle): klaar, rijden maar!!
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 16 oktober 2016 09:25 PM
  [ # 706 ]

Dakplaat vandaag van de oude vinyl hemelbekleding ontdaan. Was nog best goed maatspuiter raadt aan ook binnenzijde mee te spuiten: roestvrij voor de eeuwigheid. Goede lijm, muurvast, dus met multitool met schraapmes te werk gegaan. Dat lukte goed. Nu de lijmresten nog. Proefstukje met verfafbijt ging prima.

Intussen de onderzijde dakrand schoonmaken. Deze is af fabriek in een dikke kuitlang gezet ivm meerdere over elkaar heen gelaste lagen. die bij mijn id nog perfectroestvrij zijn maar ik wil de kit er wel af hebben na 42 jaar.

Met hele grove staalborstel op de haakse slijper gaat dat redelijk vlot:

Dit zijn DE beruchte plekken van een break. Ik mag mezelf gelukkig prijzen:

Volgende schuurslag is met de 3M borstels 2” op haakse luchtslijper. Daarna in de epoxy.
En daarna opnieuw met polymeerkit. Alle rubberhouders in de portheropeningen zet ik eerst zo ver open dat het rubber er makkelijk in schuift. Daarna schuur ik ze, dan in de epoxy, kitten, aflakken en uiteindelijk worden de rubbers er dan in gekit ipv alleen geklemd.

Bij mijn andere break heeft vorige eigenaar (Repelsteeltje) ze ook met kit gemonteerd, hermetisch afgesloten: perfect.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 16 oktober 2016 10:11 PM
  [ # 707 ]

Wederom wordt hier weer perfect geleverd!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 oktober 2016 04:20 PM
  [ # 708 ]

Nog even voor de zeer oplettende lezers onder ons: kijk nog eens naar de foto hierboven van de dakplaat met de lijmresten.

Wat valt hieraan op? Het vertelt namelijk iets over de historie van deze auto…

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1256
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 oktober 2016 09:01 AM
  [ # 709 ]

Laat mij aan warme omstandigheden denken. Dus waarschijnlijk in hoge buitentemperaturen gereden!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 21 oktober 2016 12:20 PM
  [ # 710 ]

Fout! Smile Deze ID komt uit de Ardennen (dat weet ik dan weer). Dermate vochtig dat mijn dakrubber nog in perfecte staat was ipv verdroogd. Waarmee heel veel roestproblemen voorkomen zijn. Zuid-Franse afkomst is zeker niet altijd beter! Want ook daar valt wel eens een bui (nadat de rubbers zijn verdroogd…).

Nee, wat je ziet is dat de lijmresten vd hemeldbekledign een soort parabool-patroon vormt, waarbij het deel rondom de passagiersplaats veel lastiger te verwijderen was omdat het vinyl daar sneller aan flarden scheurde. Het vinyl was daar duidelijk poreuzer. Mijn hypothese is dat de vroegere bijrijder rookte. Of het was de bestuurder die de gewoonte had om zijn raam op een kier te houden tijdens het roken. Zodat de rook aan die zijde makkelijk kon wegtrekken en rechts bleef hangen. De asbak van de auto bevestigt dat erin is gerookt. Je ziet dat sigarettenrook hetzelfde doet met vinyl als met de longen van de roker.

Andere hypotheses welkom! Smile

Ach, en zo zie je nog eens wat. Een restauratie is tevens een reis door het verleden van en auto.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1256
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 21 oktober 2016 12:40 PM
  [ # 711 ]

Kijk, dat van de Ardennen wist ik niet echter wel logisch verklaarbaar gezien de rubbers inderdaad. Het verhaal wat je schetst klinkt aannemelijk, als de bijrijder inderdaad zijn raam open heeft gehad kan het natuurlijk ook vocht zijn, iets waar bepaalde kunststoffen en lijmen ook niet mee overweg kunnen. Ben benieuwd of er nog meer mensen een ei over willen leggen!

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
douwewytske
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 193
Geregistreerd: 16-01-2016

Gepost: 21 oktober 2016 08:16 PM
  [ # 712 ]

Laat ik ook eens hardop denken.
De bijrijder heeft inderdaad vroeger veel gerookt en daardoor is de lijm versneld verouderd en/of opgelost.
Het hemeltje is op die plek ooit losgekomen en naderhand opnieuw met lijm vastgezet?

Je hebt wel geluk met zo’n mooi dak, bij mijn break moet ik er waarschijnlijk een andere bij zoeken omdat vooral de voorrand roestig is en dit is lastig na te maken en strak te krijgen.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 21 oktober 2016 08:51 PM
  [ # 713 ]

Hmmm,
De hypothese dat rook vinyl oplost lijkt mij niet zo waarschijnlijk.
In een rijdende auto kringelt de rook alle kanten op.

Persoonlijk denk eerder aan zon die vaker op die plek heeft staan branden.
Dat kan makkelijk als de auto steeds op dezelfde plaats werd geparkeerd op het pad naast huis bijvoorbeeld.

Of gewoon puur toeval…

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 november 2016 02:50 PM
  [ # 714 ]

De hypothese van H@ns zou ook zeker kunnen. We zouden een simulator moeten nabouwen om het zeker te weten… In elk geval zijn er meerdere zaken aan mijn auto die het vermoeden doen rijzen dat deze break vooral veel stil heeft gestaan.

Ik heb vanmorgen het dak (in een grote aanhanger) weggebracht. Het is een flinke plaat, fors aan het gewicht. Afm 1,95m x 1,30m.

De dakplaat wordt geschuurd aan binnen en buitenzijde, gaat dan 2 zijdig in de epoxyprimer. De buitenzijde wordt met een 2K lak gespoten. de binnenzijde wilde ik graag met geluiddempend materiaal beelden alvorens er een nieuwe heembekleding in te hangen. Maar wat hang je erin zonder dat het o.i.v. warmte er later weer uit dondert? 3M matjes durf ik op die plek niet aan. De spuiter bracht me op het idee om de binnenzijde met een laag geluiddempende bodyschutz af te werken. En daarna weer in een laag epoxyprimer zodat de lijm tv de hemelbekleding de bodyschutz niet aanvreet (epoxy is een perfecte isolator want reageert vrijwel nergens op).
Goed idee!

Binnenkort eens een nieuwe vinyl hemelbekleding zoeken, die lijm ik erin zodra de dakplaat terug is. Want de beste plek om de dakplaat op te slaan is…. weer terug op de auto.

Suggesties voor adressen voor mooie vinyl hemeltjes (voor break) welkom!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 november 2016 06:02 PM
  [ # 715 ]

Tone Langelaar heeft wel een hemeltje voor je break.
Voor de rest goed bezig.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 03 november 2016 10:54 PM
  [ # 716 ]

ok, moet ik sowieso weer eens heen!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 20 november 2016 07:35 PM
  [ # 717 ]

Niet stilgezeten korte update:

Dak nog bij spuiter, komende week eens bellen hoe het ermee staat. Nu bezig met verder strakmaken en spuiten van raam en deursponningen. Hier zit veel uur werk in ondanks strak laswerk, waardoor er maar minimale hoeveelheden plamuur (polysoft, filler)) nodig zijn. Maar het is schuren, spuiten en nog eens schuren etc. Daarom is spuitwerk zo kostbaar, niet leuk maar volkomen terecht.

Wat plaatjes:

In de spuitplamuur/ filler (na schuren met 400)

En dan in de industrielak (waar ik bij het chassis voor gekozen heb. Wordt keihard en vloeit mooi uit.

Binnenzijde sponning binnenkant achterruit was veel werk. Zat een hele lichte glooiing tgv het lassen (hele plaatdeel nieuw)

Links. Er hoeft niet veel op, maar het is toch veel werk:

Na de eerste laag industrielak volgt het afkitten van naden (oude kit verwijderd) volgt nog een laag.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5359
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 20 november 2016 08:46 PM
  [ # 718 ]

In de fabriek werd het denk ik een stuk minder serieus gedaan!
Vakwerk! very good

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 29 november 2016 09:58 PM
  [ # 719 ]

Het handeltje begint lekker strak te worden en mijn dakplaat is naar verwachting in december klaar (ze moesten nog even een VW T2 afmaken). In opdracht van een gerenommeerd VW T1 en 2 leverancier hier uit de buurt. Die die dingen al uit passie restaureerde ruim voordat de prijze-hype rondom die busjes bestond. Denk dus dat mijn dak wel in goede handen is.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2016 01:23 PM
  [ # 720 ]

Ziet er allemaal zeer strak uit!

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
48 van de 111
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook