kachelweerstand
roberto1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-10-2016

Gepost: 24 oktober 2016 08:20 PM

hallo
ik ben hier nieuw en gekomen door mede gebruikers
ik rij een c4 vrt uit 2006
ik zou graag willen weten wat het kan zijn dat ik geen koude en warme lucht meer in de auto heb , ik kan alles gewoon bedienen en instellen op het display maar er gebeurt verder niets
ik hoor meerdere mensen over iets van een kachelweerstand die kapot is ( weet natuurlijk niet of dat klopt ) , maar als het wel klopt hoe vervang ik deze dan en waar zit de weerstand ?, zijn er vervangende weerstanden in de verkoop ( zal wel weer prijzig onderdeeltje zijn ? )
kan ik deze weerstand zelf vervangen en welke weerstand moet ik hebben ? , ik heb automatische airco / gescheiden airco het is nu het kouder wordt wel lekker als ik wat lucht op mijn ramen kan zetten ivm condens op de ramen en een beetje warmte comfort

rob

Profiel  
 
2cvMaarten
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1253
Geregistreerd: 30-04-2006

- 2CV 2cv6 special
Gepost: 24 oktober 2016 10:57 PM
  [ # 1 ]

Rob, voor je ook maar iets gaat vervangen laat eerst eens goed diagnose stellen. Je doet een hoop aannamens maar je weet het niet zeker! Er zitten meer onderdelen tussen display en blazer die defect kunnen zijn dan alleen een kachelweerstand.

Ga naar een garage en laat het systeem uitlezen. Op basis daarvan weet je precies waar je aan toe bent.

Succes

*2cv6 special 1986*

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 784
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 25 oktober 2016 09:29 AM
  [ # 2 ]

Geen koude EN geen warme lucht….. Is je airco niet gewoon leeg?? Ik weet het ook niet, maar je geeft aan dat je automatische airco hebt.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 25 oktober 2016 09:54 AM
  [ # 3 ]

je kachelweerstand geeft alleen maar hoeveel wind je hebben wilt stand 1 of 2 enz en word gekoeld door de wind De weerstand heeft voor zover ik weet niks met de warme of kouwe lucht te maken. Maar het is een citroen en het 1 schijnt met het ander te maken te hebben. Of samen gekoppeld.

Mocht je de weerstand toch willen vernieuwen ik heb hier er 1 liggen nieuw in doos en is geschikt voor a/c vanaf bouwjaar 2006 en mag je hebben voor 3 tientjes ecl verzendkosten

Hij zit linksvoor bij je gaspedaal.

Profiel  
 
roberto1964
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 24-10-2016

Gepost: 29 oktober 2016 08:41 PM
  [ # 4 ]

ik heb vandaag een nieuwe weerstand gratis mogen plaatsen om te kijken of mijn weerstand stuk was ,maar ook met de nieuwe weerstand werkte er niets
ik heb automatische airco
ik zou nu toch even niet weten waar ik zou moeten zoeken , alle zekeringen zijn en blijven ook heel
zou dan toch mijn kachel ventilator stuk zijn /

Profiel  
 
marcel-bea
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 18-10-2016

Gepost: 31 oktober 2016 09:45 AM
  [ # 5 ]

blaast ie wel of op geen 1 van de standen?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook