15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
   
C35 XUD11 2.1 turbo diesel motorombouw
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 24 oktober 2016 08:44 AM
  [ # 211 ]

Laadvermogen + trekhaak = max gewicht oplegger.
Als je eigen gewicht oplegger eraf haalt schat ik dat je ongeveer 3500kg kan laden.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 25 oktober 2016 10:06 AM
  [ # 212 ]

Goed plan!
Maar eerst de 86 nog lopende projecten maar eens afmaken Smile

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 25 oktober 2016 11:11 AM
  [ # 213 ]
GoodOldDiesel schreef:

Laadvermogen + trekhaak = max gewicht oplegger.
Als je eigen gewicht oplegger eraf haalt schat ik dat je ongeveer 3500kg kan laden.

Zo makkelijk gaat dat niet: Ik je kenteken staat ook een Maximaal Treingewicht, d.w.z. maximaal gewicht van de van de auto+aanhanger. Als je dat wilt verhogen moet je naar de RDW voor een remmentest en weggedrag test. Je moet dus beginnen met een “busje” dat veel mag trekken en dan kun je dat opnieuw verdelen. Een C35 lijkt me dan niet ideaal, sorry dat ik de pret bederf.

 

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 25 oktober 2016 12:15 PM
  [ # 214 ]

Je bederft hoogstens de pret van good old diesel want ik was het toch al niet van plan.
Als ik al een oplegger wil, koop ik de opknapper die onlangs werd aangeboden

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 02 november 2016 06:42 AM
  [ # 215 ]

Maximaal treingewicht? Ik heb nog nooit van gehoord dat deze lager is dan het voertuig maximaal beladen en aanhanger maximaal belading.

Stel bus max 3500kg. Ahw 2500kg.  Max treingewicht geen 6000kg maar 5000kg dan ineens?

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 02 november 2016 08:35 AM
  [ # 216 ]

Wel geldt voor elke auto dat er een maximaal aanhangergewicht getrokken mag worden.

Dus TMM trekkend voertuig + maximaal aanhangergewicht = maximaal treingewicht.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 02 november 2016 08:45 AM
  [ # 217 ]

Dat dacht ik ook. daarom snap ik ook niet waarom dat anders bij be combi zou zijn. Zie bericht citroensmgz.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
Diesel Rinus
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 920
Geregistreerd: 12-07-2006

- 2CV 250
- C35 C32 diesel kampeer MPV
- Overig U23 50 MOD
Gepost: 30 november 2016 11:33 PM
  [ # 218 ]

Gaat niet helemaal op, binnen het trein gewicht kan een deel van de massa soms herverdeeld worden tussen trekkend voertuig en de aanhangwagen.

Xantia 2.0 HDI 110 Break: max. massa combinatie:3450kg, max.gewicht wagen: 2010kg, max. aanhanger gewicht: 1500kg. Niet veel verschil maar toch…

C5 2.0 HDI 138 FAP Break: max. massa combinatie: 3532kg, max. gewicht wagen: 2132kg, max. aanhanger gewicht 2000kg!!! Moet de auto dus verder onbeladen zijn!
(bij een leeg/rijklaar gewicht van 1532kg… dan mag de aanhanger bij mij al niet meer dan 1875kg wegen…)

waar rook is, is…


LHM only!

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 05 februari 2017 05:46 PM
  [ # 219 ]

Speling in het schakelpookmechaniek aangepakt, schakelen was gokken geworden.
Er zat giganties veel ruimte op de kogel en de kom.
De kunststof kom was grotendeels weggesleten en helaas de stalen kogel ook.
Gelukkig had ik nog een bak met een goede kogel.

 

 


Van een stuk kunststof lagermateriaal (nylatron) twee halve ringen gemaakt die
nagenoeg spelingsvrij om de kogel vallen

 



Dot vet er aan en een stofhoesje van een stuurkogel er omheen.
Resultaat, de speling bij de pookknop ging van ruim 10cm naar 1 cm.

 

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 05 februari 2017 07:49 PM
  [ # 220 ]

Nou vragen wij ons natuurlijk af hoe je die kunststof schalen heb gemaakt… Wink

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 05 februari 2017 08:30 PM
  [ # 221 ]

Op de draaibank, met een speciaal voor dit klusje gemaakte radiusbeitel.
Ik zal, nu dit goed lijkt uit te pakken, wat meer van maken

Profiel  
 
tditje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 07-12-2017

Gepost: 11 december 2017 07:37 PM
  [ # 222 ]

Leuk project, heeft iemand wel eens een audi 80 versnellingsbak geprobeerd met bv een 1.9 tdi.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42993
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 11 december 2017 09:37 PM
  [ # 223 ]

Let op, de overbrengingen van de Audi versnellingsbak zijn erg lang, vooral 4 en 5. Dat kan in een grote zware bus als de c35 tot het probleem van onvoldoende trekkracht leiden.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 19 juni 2019 09:50 AM
  [ # 224 ]

Hallo allemaal, even wat stof van deze bus afblazen. Begin mei heb ik deze camper van Nanko gekocht en ben nu druk bezig om de camper wat verder aan te pakken. Technisch is de C35 met de xm turbo diesel zeer goed, starten lopen en rijden en ruim voldoende vermogen, kruissnelheid van 115km is een lekkere snelheid om te cruisen.
Helaas ook al wat pech gehad, met een kapotte remleiding. Het stuk leiding die uit de HD pomp komt naar de voorraadbol is kapot gegaan. Gelukkig reed ik stapvoets door Rotterdam en de rem voelde al wat sponzig, toen ik voor een kruispunt wilde stoppen gebeurde er NIKS, gelukkig was de handrem goed genoeg om de camper tot stilstand te krijgen. De ANWB heeft mij toen moeten afslepen en de camper is naar een bevriende garagehouder in de buurt gebracht. Hier kon de Camper op de brug en hebben een nieuw stukje remleiding gemaakt en gemonteerd. Hier werd ook duidelijk dat de prachtig gemaakte RVS uitlaat op meerdere plekken op de lasnaden was gescheurd. De uitlaat was zo mooi en perfect gemaakt dat de lasrupsen waren weggeslepen, hierdoor is de lasnaad zeer dun geworden en met de trillingen waren deze weer gescheurd. Nu zitten we weer lasrupsen op de rsv uitlaat en is er ook een extra flexibel stuk in een bocht tussen gekomen zodat het niet een lange pijp is. Verwacht dat de uitlaat nu een leven lang mee gaat.
Verder druk bezig met het camper gedeelte van de C35, Nanko heeft het technische deel aangepakt maar het camper deel is nog helemaal origineel uit 1978. Wij zijn nu begonnen met de elektra. In het kort, er zat al een zonnepaneel op, hier een pwm controller, scheidingsrelais, huishoudaccu, zekeringkast, goede massa verbinding ingebouwd zodat alles nu werkt. Gelijk alle kroonsteentjes en dubieuze verbindingen verwijderd. Ook zijn wij nu bezig de kabels tussen startaccu - scheidingsrelais, scheidingsrelais - huishoudaccu, huishoudaccu - zekering allemaal een stuk zwaarder uit te voeren. Als de basis goed is wordt alles weer een voor een via de zekeringkast aangesloten met goede stekker verbinding stukken van Rick Donkers. Als de elektra klaar is wordt de nieuwe 100liter watertank netjes onder het bankje weggewerkt en alle aansluitingen worden natuurlijk nagelopen op lekkage. Gas is daarna aan de beurt maar dat ziet er redelijk netjes uit, wel ga ik wat melders plaatsen. 
Buitenom moet de dakrand worden aangepakt, deze is op meerdere plekken goed rot waardoor het ook lekt in de camper, het idee die wij nu hebben is om de slechte stukken er tussenuit te halen, behandelen tegen roest en vervolgend een U profiel over de huidige regengoot monteren en helemaal vol kitten (zuurvrije kit).
Verder ook wat aan geluidisolatie doen zodat je wat rustiger kan rijden en elkaar nog een beetje kan verstaan. Het toedoe lijstje is nog lang niet klaar maar hopelijk krijgen jullie een beetje het idee wat er allemaal gaande is.

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2398
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 19 juni 2019 03:39 PM
  [ # 225 ]

Gaaf project! Geluk gehad met de falende hydroliek zo te lezen!
succes met het afbouwen/ naar je zin maken!

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
15 van de 16
« Eerste  < Vorige 13 14 15 16 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook