3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Achterwielslip!
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 24 oktober 2016 09:13 PM
  [ # 31 ]

Als ze verkeerd om zitten remt hij achter slechter. Dat lijkt me hier niet aan de orde.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2955
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 24 oktober 2016 09:52 PM
  [ # 32 ]
DS-Frank schreef:
Egbert schreef:

DS-TT geeft op 13 en 20 nov de 2 daagse cursus DS en hydrauliek.
Dit soort problemen worden daar uitgebreid uitgelegd!!

http://www.ds-tt.nl/cursussen-en-workshops/ds-en-hydrauliek/

En die is volgeboekt staat er bij.shut eye

Er zijn wat afmeldingen, en daardoor is aanmelden weer zinvol!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2088
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 25 oktober 2016 08:32 AM
  [ # 33 ]

Dank voor de adviezen.  Zoals reeds geschreven: de auto duikt bij plotseling stevig remmen eerst even kort achter naar beneden.  Vervolgens blijkt in de voor remmen bij te springen die ook stevig vast bijten en remt de auto volstrekt stabiel en horizontaal tot dat hij stilstaat.  Kortom het lijkt het meest op dat de voorremmen nog eens goed ontlucht moeten worden. Blijkbaar komt dat vaker voor zoals Stef al beschrijft.  Cursus hydraulique lijkt me erg leuk helaas zitten alle weekenden in november voor mij al helemaal vol.
Wat betreft de vier bollen: die zijn vorig jaar vernieuwd door twee exemplaren van Citrotech.  Nadat bij de APK was gebleken dat een van beide veerbollen lek was.  Het resultaat daarvan was dat er een rem verschil tussen links en rechts achter was van meer dan 30%.  Na het omwisselen van de veerbollen was dat remkrachtverschil tussen links achter en rechts achter meteen verdwenen.

PS:  ik maak sinds kort gebruik van de dicteerfunctie op mijn iPhone.  Dat werkt tamelijk feilloos.  Slechts nu en dan maakt hij een schrijffout en dat levert dan vaak hele leuke nieuwe woorden op.  Zo maakt hij bijvoorbeeld van Citrotech ‘Citroentuig’... haha!

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74 en cours de refection, Mehari ‘77

Copain Stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 oktober 2016 09:29 AM
  [ # 34 ]
jantje1948 schreef:

Als ze verkeerd om zitten remt hij achter slechter. Dat lijkt me hier niet aan de orde.

Nee. Dan grijpt ie juist vast!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 25 oktober 2016 09:33 AM
  [ # 35 ]
IDealist schreef:


Wat betreft de vier bollen: die zijn vorig jaar vernieuwd door twee exemplaren van Citrotech.  Nadat bij de APK was gebleken dat een van beide veerbollen lek was.  Het resultaat daarvan was dat er een rem verschil tussen links en rechts achter was van meer dan 30%.  Na het omwisselen van de veerbollen was dat remkrachtverschil tussen links achter en rechts achter meteen verdwenen.

Dat kan. Door te remmen onttrek je LHM uit de vering. De lekke kant is meteen drukloos en zakt. de auto blijft door de stabilisatorstang op de andere kant staan. dus die remt harder. *puur theoretisch gedacht*

 

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1329
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 25 oktober 2016 05:01 PM
  [ # 36 ]
bogaard77 schreef:
jantje1948 schreef:

Als ze verkeerd om zitten remt hij achter slechter. Dat lijkt me hier niet aan de orde.

Nee. Dan grijpt ie juist vast!

Hoe moeten ze dan zitten? (te lui om WPH dr bij te pakken)

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9857
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 oktober 2016 06:38 PM
  [ # 37 ]

De voorste schoen is zelfbekrachtigend. De wrijvingskracht langs de omtrek geeft een moment om het draaipunt dat er voor zorgt dat de schoen nog harder tegen de trommel gedrukt wordt. Daarom heeft de voorste schoen altijd meer frictiemateriaal voor een maximaal effect. Dit geldt alleen voor remmen met 1 cilinder tussen de schoenen. Bij de 15 six bijvoorbeeld heeft elk van de schoenen voor zijn eigen cilinder, waardoor ze beide zelfbekrachtigend zijn.
Het moge duidelijk zijn dat ik het niet met Boog eens ben.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25378
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 oktober 2016 09:14 AM
  [ # 38 ]

ik heb het nog even teruggezocht op DS-TT. Jantje heeft gelijk.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook