1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Waar is de 73-PK-TX CX20 Break ‘85
Gepost: 10 april 2016 07:56 PM

Hallo,

Mijn vader heeft deze origineel Belgische CX Break in 1994 van eerste eigenaar gekocht.
De CX is dan weg gezet en in het voorjaar van 1997 ingeschreven op Belgisch kenteken.
Wij hebben er 7 jaar met gereden tot dat we onze huidige CX22RS Break ingeschreven hebben.
Op Citromobile 2004 hebben we de break verkocht en is deze naar Nederland geëxporteerd.
Foto Citromobile 2004:

In de zomer van 2014 dus 10jaar later zie ik een CX20 Break te koop staan op de markt van dit Forum die heel sterk lijkt op onze break.
Na wat mailcontact met de verkoper word het duidelijk dat dit met 100% zekerheid om dezelfde CX gaat.
De CX is nog steeds in de mooie staat zoals wij hem verkocht hebben en de toenmalige eigenaar heeft mij enkele foto’s gemaild van de verre reizen die hij er probleemloos mee gemaakt had.
Het Nederlands kenteken van de CX is 73-PK-TX de kentekencheck leert dat de apk loopt tot 17/10/17, en de laatste tenaamstelling dateert van 03/10/14.
Nu ben ik nieuwsgierig waar de CX zich nu bevind en hoe het er mee gaat, en of de huidige eigenaar interesse heeft om zich bekent te maken…(eventueel via pb)

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11626
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 12 april 2016 07:44 PM
  [ # 1 ]

Raar toeval: er komen zojuist foto’s van deze wagen binnen in de WRENNIEOB-groep op Facebook. Keurige wagen, zo te zien! Ze is gespot in Nijmegen.
Die facebook-groep is hier te vinden: klik!

Hopelijk heb je er iets aan om met de huidige eigenaar in contact te komen.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27808
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 april 2016 09:14 PM
  [ # 2 ]

Ziet er in elk geval nog netjes uit op het eerste gezicht Wink

Profiel  
 
Gepost: 12 april 2016 10:51 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor de reactie’s en het plaatsen van de foto!
Ik heb geen facebook account en kan dus niets zien op de link, maar op de geposte foto ziet de CX er inderdaad nog netjes uit.
Enkel de velgen zijn niet origineel meer en de mistlampen zaten er ook niet onder toen wij de CX hadden.

Het doet mij in ieder geval plezier te zien dat de auto nog op de baan is en in goede staat is.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 06 mei 2016 10:52 PM
  [ # 4 ]

Niemand die weet waar en bij wie deze CX terecht is gekomen?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2016 07:48 PM
  [ # 5 ]

Even een schopje omhoog met de hoop dat iemand iets weet…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 26 oktober 2016 09:14 AM
  [ # 6 ]

Als je het kenteken googlet (dus gewoon 73pktx intikken), kom je wel een foto tegen. De locatie ken ik, ik heb er ruim 25 jaar gewoond. Dat is Enschede.

Op deze plek heb ik (ik bezoek Enschede nog wel eens, er woont familie) wel eens twee CX breaks zien staan, een groen metallic diesel en deze. Het moet dus wel een liefhebber zijn!

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Gepost: 26 oktober 2016 12:55 PM
  [ # 7 ]

Bedankt voor je bericht!
Heb nu gezien dat deze CX ook bij gespot&gepost; staat enkele pagina’s terug.
Leuk om lezen dat ze bij een liefhebber is terecht gekomen, hopelijk meld deze zich hier ook nog.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Menno
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1743
Geregistreerd: 29-07-2003

- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Shine EAT6
- DS 3 1.2 So Chic EAT6
- 2CV AZ-A
Gepost: 26 oktober 2016 01:00 PM
  [ # 8 ]

Misschien even de Cx club mailen en vragen of ze die info hebben ( en willen geven ) ....

Citroën 2CV AZ-A 1968 Bleu Weekend (.•\=/•.)
Citroën DS3 1.2 So Chic EAT6 2015 Blue Encre
Citroën Cactus 1.2 Shine EAT6 2019 Noir Obsidien

Profiel  
 
Gepost: 13 december 2016 04:35 PM
  [ # 9 ]

Heb ik ondertussen gedaan maar nog geen reactie ontvangen van het register.
We wachten nog even af, misschien dat er hier nog iemand iets meer weet over deze CX?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
jmmj
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 761
Geregistreerd: 08-11-2007

- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Gepost: 13 december 2016 09:41 PM
  [ # 10 ]

Hoi TRXke, hier Jaco, namens de CX Club houd ik het Nederlandse CX-Register bij. Vreemd dat je mail nog niet bij mij terecht is gekomen maar ik zie je post hier en zal je vertellen wat we van de auto weten.

Ik denk dat je al wel weet dat de Groningse garage Timmer de auto ooit heeft verkocht (ik weet niet of Timmer de auto ook heeft geïmporteerd maar ik ga hiervan uit) en ik denk dat de eerste eigenaar, met wie je contact hebt gehad, een man met de initialen C.A. was? Na deze eigenaar staat er nog een andere eigenaar in het Register, een clublid met de initialen I.B.

Dat is de meest recente eigenaar die in het Register bekend is, wat dus niet hoeft te betekenen dat deze persoon de auto nog steeds in het bezit heeft. Maar als deze initialen je onbekend voorkomen, stuur dan alstjeblieft even je mailadres per PB naar me toe, dan zal ik deze I.B. mailen en vragen of hij contact met je op wil nemen.
Groet,
Jaco

(sorry voor het vage gedoe met initialen, maar ik wil aan de ene kant graag helpen, aan de andere kant de persoonsgegevens van de betrokkenen beschermen)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6467
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 14 december 2016 01:48 PM
  [ # 11 ]

En houd ook La CX en Route van deze maand (nog 1,5 week geduld) in de gaten, want beide breaks staan met hun eigenaar in de rubriek “De CX van…”.
Worden meteen die initialen ingevuld, want de eigenaar is nog steeds dezelfde. Wink

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
deusjevo
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 267
Geregistreerd: 15-12-2009

- 2CV Club
- CX 2.2 Pallas
Gepost: 14 december 2016 04:12 PM
  [ # 12 ]
jmmj schreef:

Hoi TRXke, hier Jaco, namens de CX Club houd ik het Nederlandse CX-Register bij.

Leuk excaim
Is dat ook ergens online te raadplegen?
Heb mijn gegevens begin november doorgegeven via de CX Club site.

03-YB-65
CX 2.2 Pallas 1976

Citroen 2CV6 1985, Citroën CX Pallas 1976, Nissan Qashqai 2015, Fiat Panda 2010 , Dyane 1968
Meer even niet….bye2

Profiel  
 
Gepost: 14 december 2016 08:24 PM
  [ # 13 ]
jmmj schreef:

Hoi TRXke, hier Jaco, namens de CX Club houd ik het Nederlandse CX-Register bij. Vreemd dat je mail nog niet bij mij terecht is gekomen maar ik zie je post hier en zal je vertellen wat we van de auto weten.

Ik denk dat je al wel weet dat de Groningse garage Timmer de auto ooit heeft verkocht (ik weet niet of Timmer de auto ook heeft geïmporteerd maar ik ga hiervan uit) en ik denk dat de eerste eigenaar, met wie je contact hebt gehad, een man met de initialen C.A. was? Na deze eigenaar staat er nog een andere eigenaar in het Register, een clublid met de initialen I.B.

Dat is de meest recente eigenaar die in het Register bekend is, wat dus niet hoeft te betekenen dat deze persoon de auto nog steeds in het bezit heeft. Maar als deze initialen je onbekend voorkomen, stuur dan alstjeblieft even je mailadres per PB naar me toe, dan zal ik deze I.B. mailen en vragen of hij contact met je op wil nemen.
Groet,
Jaco

(sorry voor het vage gedoe met initialen, maar ik wil aan de ene kant graag helpen, aan de andere kant de persoonsgegevens van de betrokkenen beschermen)

Hallo Jaco,
Dank voor je reactie!
Ik heb inderdaad contact gehad met de eerste eigenaar C.A. de huidige eigenaar I.B. ken ik niet.
Je hebt PB Wink

Groet,
Kris

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Kunstenvliegwerk
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 947
Geregistreerd: 23-07-2008

- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
Gepost: 06 november 2017 02:20 PM
  [ # 14 ]

Ik zag ‘m giseren weer in Enschede staan. Zal straks plaatjes posten in ‘gespot…’

Profiel  
 
Gepost: 06 november 2017 07:46 PM
  [ # 15 ]

Ik kijk uit naar de plaatjes Smile

Verder heb ik ongeveer een klein jaar geleden ook het artikel in La CX en Route gelezen, erg leuk!
Ook heeft de huidige eigenaar mij toen gemaild dankzij Jaco.
De CX word goed verzorgd en heeft volgens de RDW nog APK tot 17-10-2019 Smile

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook