107 van de 129
« Eerste  < Vorige 105 106 107 108 109 Volgende >  Laatste »
   
ID/DS te koop
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 oktober 2016 09:27 PM
  [ # 1591 ]

Een administration, da’s dan weer leuk. Maar van deze combinatie van dashboard asbak-spatborden ben ik ook niet zo zeker.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 21 oktober 2016 09:46 PM
  [ # 1592 ]

Het tweede dashboard van de DS is er met ingang van modeljaar 1962 gekomen en de tweede neus met ingang van modeljaar 1963. Dat klopt dus helemaal met de datum van de eerste tenaamstelling in de advertentie.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 21 oktober 2016 10:07 PM
  [ # 1593 ]
break23m schreef:

Een administration, da’s dan weer leuk. Maar van deze combinatie van dashboard asbak-spatborden ben ik ook niet zo zeker.

De asbak spatborden zijn volgens mij pas verdwenen met de komst van de tweede neus. Ook dat lijkt dus origineel te zijn.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 21 oktober 2016 10:10 PM
  [ # 1594 ]

Gevonden in “de orginele citroen ds”: het 2e type dashboard vanaf september 1961 !! De roosters in de voorschermen: van sept 59 t/m sept 62. Deze ds is van maart 62. Dus een orginele Ds Cool

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7520
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 21 oktober 2016 10:39 PM
  [ # 1595 ]

Mooi ding, leuk dat het ook allemaal klopt.

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 21 oktober 2016 10:42 PM
  [ # 1596 ]
Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 24 oktober 2016 07:07 PM
  [ # 1597 ]

https://www.leboncoin.fr/voitures/761873725.htm?ca=7_s

Soms droom ik oom wel eens weg, kwam deze break tegen.
Alleen de motor begrijp ik niet, die draait toch verkeerd om?

Wel geinig trouwens.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 24 oktober 2016 07:41 PM
  [ # 1598 ]

Nee, c35 motor heeft als enige de juiste draairichting.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
GoodOldDiesel
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006

- Xantia Ambulance, GiFa
Gepost: 24 oktober 2016 07:55 PM
  [ # 1599 ]

Oh oké, vraag me af of dit nog enig tempo heeft…
Nou ja, staat niet om de hoek gelukkig.

Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 803
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 24 oktober 2016 10:32 PM
  [ # 1600 ]

Ik denk dat het gebrek aan tempo nog beter bij de DS past dan de hoeveelheid herrie die er uit het vooronder komt Laughing

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 oktober 2016 07:31 PM
  [ # 1601 ]

Waarom past het gebrek aan tempo goed bij een DS?

Een groot deel van de ontwikkeling is bedoeld om de auto zo snel mogelijk te laten gaan. Ook het onderstel is daar prima geschikt voor.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 oktober 2016 08:10 PM
  [ # 1602 ]

Topsnelheid heeft zij nog wel, maar een gewone DS met 100 pk is niet bedoeld om sprintjes mee te trekken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27805
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 oktober 2016 08:23 PM
  [ # 1603 ]

Citroën is altijd naar meer vermogen blijven zoeken, de topmodellen hadden dan ook 130 Pk. Vergeet niet dat injectie motoren toen erg modern waren in begin jaren 70. Dat heeft nog zeker 20 jaar geduurd voordat injectie geheel standaard was.

Zelfs vandaag de dag, ruim 40 jaar later kan je daarmee gewoon lekker doorrijden zonder al het vermogen te hoeven aanspreken.

Nee een sprinter is het zeker niet, daarvoor is alleen al het schakelen al veel te traag.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4862
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 25 oktober 2016 11:51 PM
  [ # 1604 ]

Ik heb twaalf godinnen gehad en hoewel het een goede motor is, heb ik hem toch altijd het zwakke punt gevonden. Het is een ouderwetse motor en ik heb het wel eens opgenomen hoe snel ik van nul naar 100 ging en dat was met de 100 pk motor rond 25 seconden.

De topsnelheid haalt zij dankzij de lage luchtweerstand en als je gewoon normaal rijdt kun je prima met het verkeer meekomen.

Maar wat had het mooi geweest als ze waren doorgegaan met de motor welke ze hadden geplanned voor de DS. Een mooie stille motor waarmee de DS een pittige tante zou zijn geweest.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43019
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 26 oktober 2016 08:36 AM
  [ # 1605 ]

in 25 seconden? Kom op hoor Han, dat deed mijn 75 pk ID19b op LPG zelfs sneller..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
 
107 van de 129
« Eerste  < Vorige 105 106 107 108 109 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook