1 van de 14
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Groene Schicht, waar waren we gebleven…
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 02 november 2016 08:58 AM

Toen ik zaterdagavond thuiskwam had ik een berichtje van Breeze: “GS al gezien op CiFo?” Nee dus, goeie tip, meteen gebeld. We konden dinsdagmiddag terecht bij heer Floris, alwaar we allervriendelijkst ontvangen werden. Na wat administratieve handelingen was ik eigenaar van het groene monster.

Waar hebben we het over? Een GS Club berline uit 1973, origineel geleverd in Vert Argenté, maar enige jaren geleden appeltjesgroen gemaakt. Ik meen de wagen eerder langs te hebben zien komen op het forum, toen vielen de GSA-velgen me op, en het feit dat er een 1299cc met vijfbak ingebouwd is. En er zitten Citron Pressé 2013 stickers op, dus moet ik de wagen daar ook gezien hebben. Ik herinnerde me de eigenaar bij nader inzien nog van z’n toespraak na afloop.

Helaas heeft de wagen kortgeleden een indrukmakende ontmoeting met een vangrail gehad. De hele linker zijkant is van extra profilering voorzien en het neusje staat een beetje scheef. Het spoort verder wel dus het lijkt voor het subframe gebleven.

Wat ga ik ermee doen? Ik wil er eigenlijk een tijdje mee rijden tijdens het opknappen van GS Brun de Merde . De APK loopt volgende week af en er is wat werk aan. Ik denk dat de motorsteunen stuk zijn, het linker voorwiel heeft speling en de handrem werkt niet. Beunweekeind in het vooruitzicht!

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2488
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 02 november 2016 10:39 AM
  [ # 1 ]

Haha, heel veel pekelbakkiger kan je ze als GS niet krijgen denk ik Smile Veel plezier er mee!

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7690
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 02 november 2016 06:40 PM
  [ # 2 ]

Ja! Goed zeg Smile

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Gepost: 02 november 2016 10:47 PM
  [ # 3 ]

Mooi mooi mooi

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 02 november 2016 11:14 PM
  [ # 4 ]

cheese Instant karakter, ding wilde vanavond al niet meer starten! Very Happy

Accu leeggetrokken tijdens het rijden, zeker geen laadstroom… Ach, de motor start vrij snel, slinger eens proberen. Na drie toeren zonder resultaat brak het geleide-oog op de kinnebak doormidden en bungelde er een grille om de slinger haha

Dan toch maar startkabels, en inderdaad, 12 Volt laadspanning, ça ne suffit pas. Hee wat vonkt daar op de dynamo, zeker het contact naar de regelaar. Morgen maar nieuw schuifje opknijpen en nogeens meten.

Andere accu ingezet om de andere te kunnen laden, volgende keer meer wash

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 03 november 2016 07:08 AM
  [ # 5 ]

Ik ben toch ook wel benieuwd naar het verhaal achter die vangrail…
Het is zo’n mooie afdruk, is de auto klemgereden of ertegenaan geslipt?

Profiel  
 
charmille
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 280
Geregistreerd: 04-06-2011

- GS/GSA Pallas
- C5 2.0 hdif break caractère
Gepost: 03 november 2016 09:47 PM
  [ # 6 ]

Apart exemplaar, wel leuk om te zien. Ik heb hem wel eens voorbij zien komen op marktplaats enkele jaren geleden, is wel flink achteruit gegaan. Als je hem wil gaan verfraaien moet je maar eens contact met me opnemen. Heb nog een overschot aan gebruikt plaatwerk.

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 04 november 2016 11:37 AM
  [ # 7 ]

Bedankt voor het aanbod, daar kom ik op terug. Ik bedacht me gisteren dat bij deze auto de binnenschermen er nog afgeschroefd kunnen worden, dus het makkelijkste is ze allebei te vervangen voor rechte exemplaren. De schermen van de GS van mkatgert zijn een paar jaar bewaard door mcmlxxiv maar zijn vorig jaar toch met de oud-ijzerboer meegegaan, want ja,  wat moet ik ermee… stupid

Dat akkefietje met die vangrail moet toch vrij spectaculair zijn geweest. Als ik het goed begrepen heb was het op de eerste regenachtige dag na de zomer, dus vrij glad. Een voorligger die het nodig vond om 70 te gaan rijden op de snelweg werd te laat opgemerkt en bij de rem/uitwijkactie is de wagen om z’n as gedraaid en achterstevoren tegen de vangrail gekomen. (Misschien leest de zoon van de vorige eigenaar mee en kan die me corrigeren als ik het verkeerd weergeef…)

Verder heeft ze een roerig verleden. In de verkoopdraad (die ik niet meer kan vinden) had zich al een vorige eigenaar gemeld, en mkatgert wist nog dat het ding van Evan is geweest:
Forumdraad Evan
webstek Evan
Er is toen een hoop aan opgeknapt en gemodificeerd qua lak en interieur. De vorige eigenaar heeft de wagen ingezet bij de SLS-rallye en Le Citron Pressé, niet zonder resultaat! Het karretje werd verder gewoon als auto-voor-erbij gebruikt, ik begreep dat de familie het wel erg jammer vond dat ze het veld moest ruimen.

Ik ga vanavond beginnen met de inventarisatie, ik hoop dat ik dan kan beslissen of ik mij morgen naar het clubmagazijn moet spoeden voor spullen, of het tegenovergestelde. Straks eerst maar eens twee verlengde M7-bouten draaien, dat gepriegel om een accu uit zo’n ding te halen begint me de keel uit te hangen huh

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 04 november 2016 01:36 PM
  [ # 8 ]

Mooi, actie in de stalling, ik kom binnenkort eens even kijken!

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 07 november 2016 01:46 PM
  [ # 9 ]

^^%$@#$% leuk als je uitgelogd wordt voor je klaar bent met je bericht, alles weg… ach, tweede keer gaat sneller.

Leuk als je langskomt Peter!

‘t Was buiten takkeweer, binnen scheen de halogeenlamp, prima sleutelweekeind! Het gerammel in het vooronder bleek te komen door een losgelopen moer op de bout van de onderste draagarm links. De fluidblocs waren nog prima dus ik hoefde niet hals over kop richting Nijmegen voor nieuwe.

De motorsteunen zien er ook nog prima uit, de beweging komt door de baksteunconstructie denk ik. Er is niet aan gelast, het lijkt erop dat er tussen de lippen en het oog op de bak alleen twee stalen plaatjes gebout zijn. Dat is geen starre verbinding, meer een mechanisme. Ik denk dat ik er maar even een lastoorts tegenaan ga houden.

Ik had geen zin in gekloot met handremexcenters, dus maar meteen een setje GSA remhevels gemonteerd. Dat duurde allemaal wat langer dan ik had geanticipeerd, dus niet het hele APK-lijstje is afgevinkt. Zo’n ‘73er heeft trouwens bijna drie keer zoveel zekeringen als mijn ‘79 break, wtf!? Zeker iets met regelgeving dat alle buitenverlichting z’n eigen beveiliging moet hebben.

Breeze is gezellig komen helpen, andere hotspotpijp erop, klepdeksels dichtgelijmd en verlichting hersteld. Het torretje loopt prima op drie poten, je hebt alleen niet zoveel vermogen Very Happy beter àlle bougiekabels terugstoppen

Afbeelding Bijlagen
16-11-05_GroSchi_zekering.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 07 november 2016 01:50 PM
  [ # 10 ]

extra deurventilatie…

Afbeelding Bijlagen
16-11-05_GroSchi_spatbord.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 07 november 2016 02:38 PM
  [ # 11 ]
MiGS schreef:

Het torretje loopt prima op drie poten, je hebt alleen niet zoveel vermogen Very Happy beter àlle bougiekabels terugstoppen

LOL en ik dacht nog, loopt helemaal niet slecht voor een GS Wink.

Adri

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 15 november 2016 04:21 PM
  [ # 12 ]

Dit weekeind aardig opgeschoten. Ik heb een nieuwe bevestigingsbeugel gemaakt voor de linker rolgordelautomaat, de oude was serieus onveilig. Verder de baksteun gelast, zie foto.

Het ziet er aardig beunhazerig uit (mijn lasrupsen met veel te weinig vermogen eropgekwakt helpen niet echt, maar had geen zin nogeens onder de wagen vandaan te kruipen om het machien anders in te stellen…) maar het ontwerp is toch niet helemaal stom. De adapterplaten zitten vast met ingelaste draadeinden en een moeren op de originele lippen op het subframe. Vervolgens lopen ze naar voren en omlaag door en rusten met een zetting op de balk van het subframe. Als je remt en de bak kantelt naar voren steunt de boel ook daarop af.
Het probleem was vooral dat die twee moeren los zaten, en de bout door het bakdeksel ook. Die ook maar vervangen van M8 naar de originele M9, scheelt weer speling. Alles vastgetrokken en voor het motorkoppel de boel vastgebakken, geeft minder beweging in de pook tijdens het rijden Smile

Verder de uitlaat dichtgemaakt. Begonnen met één lekke verbinding, na de eerste poging twee lekke verbindingen, d’oh! Tweede poging nog meer gelost en van voor naar achteren gewerkt, dat ging beter. Die nieuwe blikken klemmen zijn ruk, veel te groot, gelukkig had ik nog originele in de verzameling. De gegoten stalen versies van Burton zijn wel briljant, superdegelijk.

Als laatste de voorremmen schoongemaakt, die waren aardig vettig. Ik hoop dat daarmee het remverschil is opgelost. Nu eens bedenken wie ik durf te bellen voor een APK-afspraak…

Afbeelding Bijlagen
16-11-12_Baksteun_GroSchi_gelast.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
Breeze
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1291
Geregistreerd: 30-11-2009

- Xantia 3,0 V6 Exclusive Break (manuelle)
Gepost: 15 november 2016 08:30 PM
  [ # 13 ]

Die nieuwe lassen lichten wel mooi op Wink.

Adri

Profiel  
 
MiGS
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 652
Geregistreerd: 23-11-2009

- GS/GSA 1220 Club break
Gepost: 18 november 2016 01:20 PM
  [ # 14 ]

Tijd voor meer beunhazerij. De motor lekt aan bakboord wat olie, met de olieretourpijp van de nokkenas als voor de hand liggende verdachte. Ik heb geen zin om het front eraf te gaan halen om de motor fatsoenlijk droog te leggen, dus het wordt een lapmiddel.

Een bekende pleister is de set bussen met O-ringen die je bij Chevronics kunt bestellen. Die druk je er van buitenaf in na het verwijderen van het onderste kleppendeksel. Dat kunnen we zelf ook wel maken. Er slingerde hier nog een pijpje 6000-serie aluminium en er staat een draaibank niks te doen in de avonduren, aan de slag!

16-11-17_G-pijpplug1

Heb er vantevoren wat O-ringen bijgezocht, helaas NBR en geen Viton dus het zal niet al te lang meegaan.

even passen op een los blok:
16-11-17_G-pijpplug2
Lang niet gek.

In het aangehangen bestand de doorsnede. De rode ring is degene die altijd lek gaat. De linker groene ring doet het afdichtwerk op het gietdeel van de kop, de middelste zorgt ervoor dat de linker ring op z’n plek blijft, de rechter ring is alleen voor geleiding en borging via het randje op het draaideel.

Nu nog de boel op de tast weten te monteren, ik ben benieuwd…

Afbeelding Bijlagen
16-11-18_G-plug.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25352
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 november 2016 01:33 PM
  [ # 15 ]

goed bezig!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
1 van de 14
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook