5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
   
Reservoir LDS-vloeistof
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 01 januari 2016 05:27 PM
  [ # 61 ]

Aan de rechtervoorkant een slangenklem vervangen, daar lekte het inderdaad.
Gewoon een normale slangenklem terug geplaatst, voor ligarex is niet genoeg ruimte.

Beplating weghalen was nog het meeste werk.
Mogelijk dat er iets meer naar achteren ook nog iets lekt, dat houden we nog even in de gaten.

En nog een foto ter illustratie.

Afbeelding Bijlagen
IMG_1563.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 01 januari 2016 09:18 PM
  [ # 62 ]

Waar lekte het dan precies? Helemaal rechtsvoor? Dus echt voor het wiel? Wiel eraf en dan de wielkuip eruit en dan kun je erbij?

Profiel  
 
Citroenuden
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 12-09-2015

Gepost: 02 januari 2016 10:40 AM
  [ # 63 ]

Inderdaad helemaal rechts voor het wiel, heb er een cartonnetje onder moeten leggen op mijn vakantie adres in Oostenrijk Surprisedoms:
Maar als je haar dan andersom schuin op een berg neerzet komt het er links onderuit !  Laughing
Die dunne olie geeft een aardig vlek, maar veel olie was ik niet kwijt.

In de hoogste stand op twee oprijsteunen kun je er goed bij van de voorkant.
Wielkast hoeft er niet uit, alleen de beplating onder aan de voorzijde net achter de gril.

Don’t fix it, if it ain’t broken!

C6 2,7 HDI Exclusive, DS20 Pallas 1974, DS19 Pallas 1964 en nog wat overige ...

Profiel  
 
Barkie
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 11 januari 2016 03:42 PM
  [ # 64 ]

Mijn garage heeft het lek boven, althans twee lekken. Er is sprake van lds lekkage ergens bij een aansluiting van een lleiding van de stuurbekrachtiging en er is achter ook ergens een lds leiding lek. De 2 leidingdelen zijn inmiddels besteld en worden volgende week vervangen. Schijnt een omvangrijk klusje te zijn volgens de garage.

Profiel  
 
guznax
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 19-05-2008

- CX GTI 2400 1981
Gepost: 13 januari 2016 12:18 AM
  [ # 65 ]

klopt. de leiding zelf is ook best duur en schijnt in één stuk vervangen te moeten worden.

bij mij duurde het circa 4 uur. hangt af van welke.
Bij Oldenhage zeiden ze dat de leiding naar linksachter vaker kapot gaat. waarom wisten ze niet.
hetzelfde geldt trouwens voor de ABS sensor linksachter.

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 22 november 2016 05:50 PM
  [ # 66 ]

Vorige week de distributie-riemset + waterpomp laten vervangen door de plaatselijke Citroen dealer.
De volgende ochtend merkte ik LDS lekkage rechtsvoor onder de auto, terwijl ik daarvoor een droge auto had.
Ik ben teruggegaan naar de dealer en op de brug naar lekkages gezocht, niets kunnen ontdekken, terwijl er wel af en toe een drupje onderuit lekte.
De auto heeft bij de reparatie met 4 wielen loshangend op de brug gestaan vertelde de chef-monteur mij en ze hadden 1 liter LDS moeten aftappen!
De dop van het reservoir hadden ze niet vooraf los gedraaid, dus naar alle waarschijnlijkheid is er ergens,door overdruk, een lekje ontstaan.
Je zou toch denken dat een Citroen-dealer weet hoe hij moet omgaan met zo,n situatie.
Nu moet de auto dus verder ontmanteld worden om het lek te kunnen ontdekken en ik ben eigenlijk niet van plan om daar voor te betalen.
Wat vinden jullie van mijn punt?

C6 (2007) 3.0 V6

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 22 november 2016 06:00 PM
  [ # 67 ]

Ik ben het met je eens….

Overigens rij ik gewoon rond met de dop min of meer los op het vaatje.
Dan kan dit soort ongein eigenlijk niet gebeuren. Dit op aanraden van een bevriende Citroën monteur.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 november 2016 08:19 AM
  [ # 68 ]

Daarmee mis je dan het voordeel van de overdruk in het gehele systeem. Om te voorkomen dat er vuil en condens in komt. Dat is de reden voor die overdruk. En daarmee draagt het bij aan de lange verversingsintervallen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3424
Geregistreerd: 23-06-2006

- ID/DS DSpécial Derde neus
- C5 2.0i 16V automaat
Gepost: 23 november 2016 08:24 AM
  [ # 69 ]
compie schreef:

Vorige week de distributie-riemset + waterpomp laten vervangen door de plaatselijke Citroen dealer.

Tsja… Zie https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/231560/P15/#1973446
Ik zou de stelling innemen: Je hebt het verprutst, dus je maakt het maar. En dat zal nog best wat strijd opleveren.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 november 2016 08:40 AM
  [ # 70 ]

Ik heb nog niet gemerkt dat het systeem onder druk staat in de zin dat de dop siste bij losdraaien.
Dus ik denk dat dat met die overdruk wel meevalt in de normale situatie. Kan ook niet met de aanpassingen aan de dop waarin een beluchtingsgaatje gekomen is natuurlijk.
Ik ververs de LDS wel een keertje extra als dat nodig is, dat is het punt niet zo.

Je hebt volgens mij wel overdruk nodig bij het op gang brengen van een volledig drukloos/leeg systeem. Dan moet je 0,5 bar overdruk creëren zodat de pomp de lucht weggewerkt kan krijgen.

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 23 november 2016 09:29 AM
  [ # 71 ]

Mijn dop sist wel degelijk als ik de dop los draai na een ritje (ook nog een tijd daarna)
Ik heb ook een tijdje met losse , niet vast aangedraaide dop , rondgereden als test, maar dan lekte er iets langs de dop, dus weer gauw aangedraaid.

Ik heb de garage aansprakelijk gesteld voor de lekkage en wacht hun reactie af.
Ik hou jullie op de hoogte.

C6 (2007) 3.0 V6

Profiel  
 
compie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 25-08-2014

Gepost: 02 december 2016 03:51 PM
  [ # 72 ]

De garage heeft zijn schuld erkend en gaat in wk 51 de lekkage opsporen en verhelpen.
Overigens merk ik nu bij normaal gebruik geen lekkage meer; het blijven bijzondere auto,s ! Maar wat ben ik toch blij met m,n voiture:-)

C6 (2007) 3.0 V6

Profiel  
 
 
5 van de 5
« Eerste  < Vorige 3 4 5
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook