78 van de 126
« Eerste  < Vorige 76 77 78 79 80 Volgende >  Laatste »
   
Een CX Break. Of… een CX Break! Adiø…
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9113
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 januari 2017 10:52 AM
  [ # 1156 ]

Vermoedelijk voor het tweetertje.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 januari 2017 11:42 AM
  [ # 1157 ]
Mulder schreef:
jantje1948 schreef:

Wat meet je en hoe? Want als je het over een stroom van 12,5V hebt ben ik bang dat je een spanning gemeten hebt. Een van de accuklemmen er af halen en dan de stroom (A) meten tussen de klem en de pool waar hij op zat. Voor de zekerheid beginnen met de meter in de stand 10A.

Hmmduss… Surprisedops:

OK, met de multimeter op 10A meet ik met de cv zowel aan- als afgekoppeld een nul. Heb de boel maar eens laten zitten. Vandaag toch niet met de CX op pad, en morgen maar weer starten.

Bij het loshalen van het deurpaneel trof ik achter het deurpaneel, bij het punt waar de kabels voor de slotmotor het portier ingaan, overigens een loze draadbundel met stekker aan. Is dat een voorbereiding voor elektrisch verstelbare spiegels, of een sneltoets voor de portiersruit o.i.d.? Handig trouwens dat vrijwel alle bundels daar dezelfde groene draden bevatten…

Als je in de 10A stand 0 meet moet je daarna kijken wat de stroom is als je de meter gevoeliger instelt.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 12 januari 2017 12:02 PM
  [ # 1158 ]

Zal eind van de middag eens kijken.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 januari 2017 07:49 PM
  [ # 1159 ]

Ja dat lijkt beter om met een lagere instelling te meten.

Naar mijn idee moet je altijd wel wat lekstroom meten. Echter de vraag is dan, wat is normaal en wanneer is het zo hoog dat het een probleem is.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 januari 2017 08:09 PM
  [ # 1160 ]

Ik begin altijd met de 10A instelling voor het geval er een kortsluiting is. Daarna steeds lagere instelling tot er iets af te lezen is. Ik doe dit pur om mijn meter niet op te blazen.
Tja, wat mag…. Een lekstroom van 50mA trekt je accu leeg in zo’n 1400 uur. Reken maar uit…

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 januari 2017 08:32 PM
  [ # 1161 ]

Klopt, je kan het aardig uitrekenen zolang je accu nog fris is. Ook afhankelijk van de capaciteit van de accu

Normaal kan een auto na een maand of 2 staan nog starten. Dus ik gok dat het eigenlijk onder de 30 mA zou moeten zijn.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 januari 2017 09:53 PM
  [ # 1162 ]

Ja, zoiets had ik ook in gedachten. Leuk; aardlekschakelaars staan ook op 30mA

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 januari 2017 11:12 AM
  [ # 1163 ]

Nou zeg het maar. Met de cv verwijderd meet ik ongeveer 6 mA (foto). Koppel ik de cv weer aan, dan meet ik helemaal niks meer tussen minpool en accuklem. Nul. Het kan niet iets met de (inmiddels vervangen) zekering te maken hebben gehad?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 januari 2017 11:42 AM
  [ # 1164 ]

Ook niets als je hem op het bereik 200mA zet? Als de stroom groter is dan 20mA meet je niets op de stand 20mA.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 januari 2017 01:03 PM
  [ # 1165 ]

Nee dan ook niet.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9836
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 januari 2017 02:28 PM
  [ # 1166 ]

Vreemd.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 13 januari 2017 03:08 PM
  [ # 1167 ]

Zeg dat wel. Net nog eens nagemeten want de kans dat ik het verkeerd zie is niet slechts denkbeeldig…
Maar over alle bereiken en met de portieren ont- en vergrendeld, niks meer. Voorlopig hanteer ik even het motto “vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan” (en heb de startkabels al achterin liggen Wink ).

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 14 januari 2017 01:19 AM
  [ # 1168 ]

als je 0 meet klopt de meting niet.
je hebt altijd nog minimaal het klokje.
kan het zijn dat je met de laatste meting de zekering van de meter hebt opgeblazen?

maw meet je met de module los nu weer 6mA?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 januari 2017 11:31 AM
  [ # 1169 ]

Ja een 0 meting klopt niet.

Wat gebeurt er als je de CV unit aansluit als de meter er tussen zit?

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6465
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
Gepost: 15 januari 2017 07:18 PM
  [ # 1170 ]

Zekering van de multimeter was inderdaad gesneuveld. En de accu wederom te leeg om te starten, vanochtend.
CV maar weer afgekoppeld, dit weekend geen tijd gehad om het na te kijken. Zaterdag verder, maar ik kan me inmiddels niet voorstellen dat het ergens anders zit.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”

Profiel  
 
 
78 van de 126
« Eerste  < Vorige 76 77 78 79 80 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook