


Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
René Jongejan schreef:Onder de voorwaarde dat er een echte DX4 in ligt, waarvan overigens het overtuigende bewijs nog niet is geleverd, is het toch altijd een 5-bak?
Het is inderdaad een 5-bak
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:Het is een echte DS
En een Mecanique, dus geen Hydraulique of Automatique.
Nu nog het blok.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Wat is er trouwens met het koppelingspedaal gedaan, verbreed?
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Ik zie een koelsysteem dat normaliter niet in een 21 carburateur zit. Het is geen garantie, maar in ieder geval wel een sterke aanwijzing dat het een DX4 23 blok is en geen DX2 21.




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
De slang tussen het hitteschild op het uitlaatspruitstuk en het luchtfilterhuis ontbreekt overigens wel.
De “winter”-stand zal dus niet werken.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het is idd een DS 23 mechanique. Geen pallas. Het motortype plaatje klopt dus ook. DX4.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
bogaard77 schreef:Het motortype plaatje klopt dus ook.
Die zit er niet meer op!
https://www.citroen-forum.nl/?ACT=25&fid=8&aid=16760_al13zPxO5s326a4MCVGe&board_id=1
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986



Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009
- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Ik was echt van gedachte dat het een andere DS zou zijn.



Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
René Jongejan schreef:De slang tussen het hitteschild op het uitlaatspruitstuk en het luchtfilterhuis ontbreekt overigens wel.
De “winter”-stand zal dus niet werken.
Is het aan te raden om die weer aan te brengen?
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....



Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
René Jongejan schreef:Wat is er trouwens met het koppelingspedaal gedaan, verbreed?
Tja, dat is mij ook niet bekend, maar zo ziet het er inderdaad uit.
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....






















Totaal aantal Berichten: 3449
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De winterstand is bedoeld om voorgewarmde lucht in de carburateur te brengen.
Indien niet is er risico op ijsafzetting in het venturi.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Alleen nodig als het flink vriest.




























Totaal aantal Berichten: 9520
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Volgens mij zegt het instructieboekje iets over het gebruik van deze stand.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986






















Totaal aantal Berichten: 3449
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Nou, alleen nodig bij zeer hoge luchtvochtiheid en lage temperatuur, zeg maar bij mist rond het vriespunt.
Bij -15 is de lucht kurkdroog
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop



Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 22-06-2016
- ID/DS DS23 Berline Carb
- Berlingo Bestel
- C6 (2005-2012) 2.2 HDIF
nou, zelf dacht ik ook al: bij Citroen hebben ze dat niet voor niks bedacht, dus lijkt het me sowieso wijs om er weer een slang aan te bevestigen.
Dan klopt het weer….
Hiervoor kan ik mooi gebruik maken van de 2 hele dikke boeken, die ik erbij gekregen heb.
NOME 1 en NOME 2 als ik het goed schrijf - onderdelenboeken noem ik ze maar.
Daar staan alle details in, dus daar ben ik al heel blij mee!!
Heb eergisteren trouwens nog even een ritje gemaakt om wat foto’s te nemen + gelijk uit te proberen of de kachel wel goed werkt.
Nou, het was perfect!!
Ik heb ‘m echt een stuk lager moeten zetten, want ik vond het gewoon te warm worden.
Daar verbaasde ik me wel over.
Ik herinner me nog uit de 70er jaren de verwarming van de Opel Kadettjes enzo….
Dat haalde toch bij lange na niet wat de DS nu nog wel doet….
Fantastisch!
Autoland is zoo saai zonder Citroën ....