2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Nieuwe DS 5 (2015)
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 februari 2015 02:09 PM
  [ # 16 ]

Die teleurstelling begrijp ik, maar ik denk dat we realistisch moeten zijn en die verwerken. Als liefhebbers willen wij Citroën als luxemerk zien (om het woord premium maar een keer te vermijden), maar dat is het eigenlijk nooit geweest. In de jaren ‘50 was de Traction ver over zijn houdbaarheidsdatum heen. De DS was aanvankelijk niet uitontwikkeld en is altijd ondergemotoriseerd gebleven. De CX is zowel intrinsiek (kwaliteit interieur, motorophanging, isolatie, ventilatie, prestaties, enz.) als marketingtechnisch een stap teruggeweest ten opzichte van de DS, terwijl de echte luxemerken in die periode enorme stappen naar voren gemaakt hebben. De XM kwam te laat en was ook niet uitontwikkeld. De C6 kwam zo veel te laat dat hij bij de introductie al achterhaald was. Nu is er niets. Het verhaal van Citroën als premiummerk is gewoon niet geloofwaardig. Over Citroën als merk voor slim, prijsbewust en levenslustig vervoer is wel een logisch verhaal te vertellen dat begint bij de 5HP en dat via de C3 “Klaverblaadje”, 2CV, Ami, Méhari, GS, BX, Berlingo en C3 Pluriel in de C4 Cactus uitmondt. Als DS voor PSA dikkere marges oplevert, is dat ook goed voor Citroën! Ook ik zou best in een DS 5 als dagelijkse auto willen rijden. Met of zonder chevrons maakt mij niets uit, als hij het maar gewoon altijd doet.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 februari 2015 02:46 PM
  [ # 17 ]

Je kunt die DS5 (zowel nieuw als oud) toch met geen mogelijkheid een elegante auto noemen. Veel te druk en veel te veel navelstaarderige lijntjes. Ik waardeer wel de poging om anders te zijn, maar wat mij betreft is het niet goed gelukt. Ik hoef er niet een. En van mij hoeft het ook geen apart merk te zijn. Hoewel het wel vreemd begon te worden dat er zoveel vergelijkbare modellen (qua grootte) in het Citroengamma zitten nu.

Waarom kan Citroen niet gewoon alleen maar mooie en elegante modellen ontwerpen? Waarom moet er van elk model een saaie versie en een tierelantijnige versie zijn? Voor zover ik zie is men het spoor nog steeds volkomen bijster.

En Rens, ik ben het niet met je eens dat de CX in alle opzichten een stap terug was na de DS. Het is een volstrekt unieke auto met haar eigen plus- en minpunten. En onder de pluspunten vallen zeker isolatie, ventilatie en prestaties. Motorophanging en kwaliteit interieur helaas niet…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 18 februari 2015 02:54 PM
  [ # 18 ]

Eigenlijk dwalen we af van het onderwerp “DS 5”. Als de moderatoren het toestaan, nog heel even dit: met gebrek aan prestaties bij de CX doelde ik vooral op de eerste 2000 en 2200. Citroën zelf durfde de CX zo niet als vervanger van de DS presenteren; lees er de artikelen uit de introductieperiode maar op na. Hoewel het heel leuk rijden is in een Turbo 2, hadden echt luxueuze auto’s in die tijd boterzacht lopende zes-, acht- of twaalfcilindermotoren.

Iedere keer dat ik een DS 5 zie rijden en dan vooral in het wit, vind ik het een heel geslaagd model: spannend, maar niet te druk.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 18 februari 2015 10:14 PM
  [ # 19 ]

Ik heb de Ds5 nu bijna 2 jaar en ben er erg tevreden over.
Je moet niet gaan vergelijken met de iconen uit de vorige eeuw.
De vering is minder dan mijn Dsuper en zeker minder dan m’n Xm.
Het interieur is ronduit prachtig, ik heb bruin havanna leer.
En als ik er een zie rijden denk ik toch elke keer ” wat ziet het er goed uit”.
Ik heb nog de “1e neus” zullen we maar zeggen en die vindt ik wel mooier dan de nieuwe Ds versie.
Maar ik begrijp wel dat ze bij Citroen behoefte hebben aan een merk zonder verleden.
Waar ze leuke dingen mee gaan doen volgens mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27791
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 februari 2015 10:50 PM
  [ # 20 ]
pavang schreef:

Maar ik begrijp wel dat ze bij Citroen behoefte hebben aan een merk zonder verleden.

De letters “DS” zijn niet zonder verleden.
En regelmatig wordt de klassieke Citroën DS erbij gehaald in boekjes of posters voor het nieuwe merk DS.

Ze willen een nieuw onafhankelijk premium merk neerzetten, maar leunen wel op de DS. Dat is iets wat ik nog niet helemaal kan plaatsen.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1233
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 18 februari 2015 11:21 PM
  [ # 21 ]

Arjan verkade schreef:

Ze willen een nieuw onafhankelijk premium merk neerzetten, maar leunen wel op de DS. Dat is iets wat ik nog niet helemaal kan plaatsen.

Daar heb je helemaal gelijk in, maar ze willen toch in een andere vijver vissen dan voorheen.
Om die nieuwe Ds lijn tot een succes te maken moeten ze eigenlijk niet terugvallen op Citroen.

Profiel  
 
macpro
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 81
Geregistreerd: 14-12-2012

- C5 Tourer 2.0 16v exclusive
- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 20 februari 2015 07:27 PM
  [ # 22 ]
waterman schreef:

Ik zie eigenlijk alleen maar verbeteringen.

Ik niet. Het touch screen zal veel kritiek krijgen.
Het dashboard is niet ontworpen voor een touch screen en dat betekent dat je echt uit je stoel moet komen om het te kunnen bedienen.

“I tawt I taw a puddy tat!” Tweety             Spritmonitor verbruik plaatje

Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 24 februari 2015 07:28 AM
  [ # 23 ]

Ik weet niet goed wat ik er moet van denken, er staat geen Citroën logo meer op en het voelt ook niet echt meer aan als een Citroën. de nieuwe neus is te dik en te “duits” voor mij. Citroën design associeer ik met een zekere lichtvoetige elegantie. Niet dat hij lelijk is, verre van ik vind hem tevens heel erg luxueus en frans genoeg maar het is een echt “manneke” terwijl de meeste Citroëns, en in het bijzonder de originele DS dames zijn.

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
yo-1
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-2012

- DS 5 Hybrid4 Business Executive
Gepost: 28 maart 2015 01:05 PM
  [ # 24 ]

Gisteren van mijn dealer begrepen dat Citroen geen moeite gaat doen om nog met een Plug-In Hybride te komen, ze lijken volgens hem de plug-in hybride-golf ‘over te willen slaan’. Geen idee op wat voor technologie ze dan op wachten, maar goed… Een 14% bijtellings-variant gaat er dus ook met de nieuwe DS5 niet meer komen….

Wel wordt de nieuwe DS5H kennelijk een stuk goedkoper dan de huidige, maar of dat de sprong van 14% naar 20% gaat compenseren..??

Profiel  
 
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 juli 2015 11:40 PM
  [ # 25 ]

Mooi testverslag van de nieuwe DS5 met wat geschiedenis en verwijzing naar andere legendarische Citroëns.

http://www.msn.com/nl-be/auto/nieuws/ds-5/ar-AAcpe2n#image=3

Profiel  
 
Gepost: 04 juli 2015 03:14 PM
  [ # 26 ]

Het is gewoon verkoopstrategie geweest van Citroën die van de eerste minuut al ingecalculeerd was. Eerst kijken of de DS-lijn levensvatbaar was en eens zo ver, er een apart merk van maken. Ze konden niet zoals Toyota met zijn Lexus deed doen want dan zouden ze van grootheidswaanzin beschuldigd geweest zijn. Ze hebben het zacht aangepakt en nu de beslissing genomen. Ik bezit een DS5 fase 1 en ik moet zeggen dat de fase 2 mij minder bevalt. Ik vind dat het rooster veel te braaf is. Er zit geen agressie of expressie in. Ik vind dat ze het DS-logo hadden moeten verwerken waar de Chevrons zaten. Maar dat is wel een persoonlijke mening, en ik heb geen probleem indien er mensen zijn met een andere mening.

Profiel  
 
Free_ltd
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 22-11-2012

- DS 5 DS5 BlueHDi 180 Automaat So Chic
Gepost: 24 december 2015 09:37 AM
  [ # 27 ]
roland schreef:

Een beetje raar: een model wat niet meer citroen mag heten, daar wordt toch aandacht aan besteed op het citroen forum.
Nee, even eerlijk, ik vind dit geen ideale auto van binnen te krap (je zit met je knieën tegen het dashboard &met; je hoofd tegen de dakconsole) ondanks de forse buiten maten.
Ook het benzine motoren aanbod blijft sterk onder pijl, en het niet hanteren van hydropneumatische vering maakt dat het een model niets toevoegt ten opzichte van de C5.
Wel vind ik het dashboard en het meubilair goed smoelen

Dan zijt gij 210cm? Smile

Ik ben 185cm en de auto is nog ruim.  OK, niet zo ruim als de C5 die ik had, maar ik heb zelfs mijn zetel een ietsie pitsie naar boven staan en heb plaats genoeg.  Zit nog heel ver met mijn knieën van het dashboard.

Profiel  
 
Gepost: 03 maart 2016 06:07 PM
  [ # 28 ]

Dit is geen Citroën maar een Borgward

Afbeelding Bijlagen
1456845975.7749.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Surfroy01
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 05-04-2016

Gepost: 14 juni 2016 09:10 AM
  [ # 29 ]

Voor wat het waard is, ik denk dat Citroen met de DS lijn juist niet verstokte citroen rijders getrokken heeft, ik kan er uit eigen ervaring over mee praten. Overigens vind ik de oer DS een pracht van een auto, de cabrio versie misschien wel de mooiste auto ooit ontworpen, maar dat terzijde. Alle andere modellen deden mij nog nooit besluiten een citroen aan te schaffen. Tot vorig jaar ik iets anders wilde en toen de DS5 aangeschaft. Let wel de eerste serie want de 2e lichting met DS grille vind ik rond uit jammer, eigenlijk een misser maar goed dat is mijn mening (waar ik van vind dat iedereen daar recht op heeft). De eerste serie (en 2e ook nog wel hoor) is een onderscheidende auto in het verkeersbeeld, zowel van buiten als van binnen een zeer creatief ontwerp. Met mijn 1,90 kan ik niet voorstellen dat mensen het een (te) krappe auto vinden. OK achterin kun je je voeten niet goed onder de stoelen kwijt en zit je met je hoofd tegen dak aan. Oplossing voor dat laatste, zonwering open Smile en oplossing voor het eerste, lekker voorin zitten en rijden! Ik kom uit een Volvo XC70 waarvan de stoelen altijd als zeer goed beoordeeld werden maar het zitcomfort in de DS is nog eens een gradatie beter! Al met al een prima concept, want dat is het in mijn ogen een concept car die het tot op de weg heeft gehaald!

The most dangerous nut in my DS5 is the one that holds the steering wheel, me!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17339
Geregistreerd: 15-10-2006

Gepost: 09 maart 2017 01:09 AM
  [ # 30 ]

De exclusiefste DS 5 ooit: DS 5 Prestige

Refererend aan de DS 19 Prestige uit 1958, laat DS Automobiles op de beurs van Genève de tot 250 stuks gelimiteerde speciale serie DS 5 Prestige in première gaan. Deze onderscheidt zich vooral van andere uitvoeringen door het lederen interieur in de kleur Fauve, waarmee niet alleen de zittingen en de deurpanelen, maar ook het dashboard bekleed is. De verkoop start in mei.

bron: persbericht DS Automobiles Belux

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook