trekhaak C3
odul2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 09-01-2014

Gepost: 11 maart 2017 09:01 PM

Hallo, waar ergens op het chassis bevinden zich de gaten om de trekhaak te monteren? Ik vind ze niet. Het gaat om een 1100cc van bj 2003. Foto of zo hoe hij vast staat, is ook oke.
Groetjes, Ludo

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 12 maart 2017 10:01 AM
  [ # 1 ]

Misschien heb je hier iets aan…

https://www.winparts.nl/upload/product_media/documents/document_3296.pdf

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
odul2
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 09-01-2014

Gepost: 12 maart 2017 11:29 AM
  [ # 2 ]

hartelijk dank ervoor
helpt me al een heel stuk op de goede weg
mvg ludo

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 12 maart 2017 03:55 PM
  [ # 3 ]

Ik weet niet waar je woont, maar anders kan/wil ik wel even samen met je kijken.

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
boes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-04-2013

Gepost: 16 maart 2017 08:09 PM
  [ # 4 ]

4 boutjes M12.
Bumpertje eraf, gaten open maken, vet erop en haakbalk erop.
Appeltje eitje.

Kijk wel of je een originele kabelboom met canbus module op de kop kan tikken.
Veel mooier en prettiger werken dan universele of zogenaamde merk specifiek van sommige aanbieders.
Succes!

Afbeelding Bijlagen
resized(8).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Peter Bathmen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-03-2017

Gepost: 22 maart 2017 06:38 PM
  [ # 5 ]

Hi allemaal,

Ik ben doende een trekhaak te monteren, heb er eentje van de sloop, zelfde bj en type c3 als de mijne (1,4 diesel bj 2006 net geen 80.000 km dus ik kan nog even)

Er zit een kabelboom en can module bij, maar die can module is wat aan de grote kant VDO S120017004H en, gebaseerd op de lengte van de kabelboon zijn er maar twee plekken waar ie kan zitten, onder de afdekkap van de middenstijl, maar daar lijkt niet voldoende plek, of onder het stuur, en dat lijkt ook al te krap.

Zie ik ergens iets over het hoofd?

Groetjes

Peter

Profiel  
 
boes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-04-2013

Gepost: 22 maart 2017 07:46 PM
  [ # 6 ]

Huh?
Bij de mijne (2011) zit de module in de kofferbak, achter de wielbak bekleding links.
De kabelboom splitst zich op nadat ie de doorvoer uitkomt. 1 deel gaat naar voren (bsi, massa en remschakelaar) en het andere deel naar de module. Die kabellengte is ook maar zo’n 500mm?

Maar wellicht heb je een ander fabrikaat.

Profiel  
 
Peter Bathmen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-03-2017

Gepost: 22 maart 2017 08:58 PM
  [ # 7 ]

Ha Boes,

Fabricaat is Brink, ik had eerlijk gezegd ook iets als jij omschrijft verwacht, maar de can module splitst ongeveer 70 cm voor het einde van de kabelboom… Dat is ongeveer een meter later dan ik verwacht had… Optie is natuurlijk de kabelboom eerder splitsen en dan een plekkie achterin zoeken.. Maar ik vraag mij af of ik wel de juiste kabel heb…. Google zegt dat ie veel in de 407 voorkomt namelijk, al verwijst de site van Bart Ebben weer wel naar de C3….

boes schreef:

Huh?
Bij de mijne (2011) zit de module in de kofferbak, achter de wielbak bekleding links.
De kabelboom splitst zich op nadat ie de doorvoer uitkomt. 1 deel gaat naar voren (bsi, massa en remschakelaar) en het andere deel naar de module. Die kabellengte is ook maar zo’n 500mm?

Maar wellicht heb je een ander fabrikaat.

Profiel  
 
boes
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 20
Geregistreerd: 11-04-2013

Gepost: 22 maart 2017 09:59 PM
  [ # 8 ]

Is ie wel helemaal specifiek?
Als het goed is heeft ie 700mm beschermde buitenkabel, een module deel met 4stekkers en een deel wat naar voren gaat. Die heeft weer op zijn beurt een driepolig stekkertje wat in de bsi gestoken wordt (dialoogsignaal tussen trekhaak module en bsi), een plus, een massa en een tweeledig bypass tbv aftappen van de remschakelaar.

De mijne is origineel citroen, 13 polig met een multicon west doos.

Profiel  
 
Peter Bathmen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 22-03-2017

Gepost: 23 maart 2017 10:12 AM
  [ # 9 ]

Tja, en dat is ook wat ik mij afvraag ik heb gisteravond Brink een mailtje gestuurd en daarnet antwoord gekregen.

Hij zegt dat die VDO Siemens module m niet bekend voorkomt en vraagt of ik een typenummer op de kabelset kan vinden. Nu is m`n vrouw vandaag met de auto weg dus ik ga er morgen weer mee verder.

De aansluitingen die jij omschrijft zitten er inderdaad op, en er is een extra rode draad bij denk 4mm2 die zat op aansluiting 10 in de contactdoos die overigens van het fabricaat eurocade is. Zo`n 13 polige waar een 7 polige ook in past zonder adapter dus dat is wel handig.

Ik denk dat ik het beste de kabel naast de auto leg en dan aansluit, het zijn tenslotte op de massa na connectoren dus dat is te doen. Ik kan dan meten of het spul werkt en eventueel de aanhanger of fietsendrager erop aansluiten.

Als het dan werkt haal ik de kabelboom maar uitelkaar en plaats de can module achterin zoals het bij jou auto ook is. Kabels verlengen of inkorten is niet zo lastig…

Apart blijft dan wel dat de sloop de trekhaak met kabelset opgeeft als komende van een C3 zelfde bj 2006 met als enig verschil dat wij een diesel hebben en dat een benzine was… Ik vraag me dan af waar daar dan die module zat…. En dus heb ik dat de sloop gevraagd, maar die hebben nog niet gereageerd.

Profiel  
 
RuudR
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 775
Geregistreerd: 13-05-2005

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Gepost: 23 maart 2017 02:54 PM
  [ # 10 ]

Misschien heb je hier iets aan…
https://www.winparts.nl/upload/product_media/documents/document_3296.pdf

Zoals in mijn eerdere reactie in dit bericht ook al te lezen….. Winparts heeft bij alle kabelbomen ook inbouwinstructies als PDF…

Het vierde weekend van 2024 staat weer vast. Ook dan zijn jullie weer welkom in Oldeholtpade voor het, inmiddels, ZESTIENDE Lindetreffen!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook