30 van de 54
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Xantia’s in Noorwegen. Exit.
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 02 maart 2017 04:16 PM
  [ # 436 ]

vandaag de hoogte nog even goed afgsteld.

nou nog even de linkerbuitenspiegel vervangen.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 04 maart 2017 05:57 AM
  [ # 437 ]

de motor loopt nog steeds niet lekker stationair, hij trilt en schudt. Dit tesamen met een best hoog verbruik doet mij vermoeden dat ik de kleppen moet gaat stellen. Injectiereininger heb ik geprobeerd inmiddels maar helpt niet.
Ik sla mezelf natuurlijk voor mn kop dat ik dat niet gedaan heb toen de distributie eraf lag maar ik had met een kmstand van 245.000 niet verwacht dat het nodig zou zijn. KLeppen van een TD moeten toch iedere 100.000 km gesteld worden?

afijn ik zal ze eerste maar eens opmeten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 06 maart 2017 08:59 AM
  [ # 438 ]

gisteren mocht de bruine break mee de bergen in op wintersport, lekker wezen snowboarden op zon 40 km hiervandaan.

Opvallend is dat de auto iets omhoogkomt als je uitstapt maar dan wat hoog blijft staan.(zie foto 1) Als je instapt en de motor start zakt ie weer naar rijstand.(zie foto 2+3) Op zich geen probelem en ik moet de voorste hoogteregelaar nog schoonmaken.


in dit licht lijkt ie weer antraciet.

Zaterdag nog even de linker buitenspiegel vervangen en geprobeerd het lampje van de aircoknop schoon te maken. Na verwijderen van het knopje en het witte plastic afdekplaatje zag ik echter niets wat vuil was of wat ik schoon kon maken. Het enige resultaat van mijn actie is dat het lampoje het nu helemaal niet meer doet. Ik kan dus niet zien of de airco aanstaat. Grrr. Weet iemand een oplossing??, is bijvoorbeeld de knop van de achterrruitverwarming eenzeldfe mechaniek/systeem?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 07 maart 2017 11:07 AM
  [ # 439 ]

we zijn nog niet klaar met de Xantia. Vanmorgen hoor ik vlak na het wegrijden een relais vanonder het dashboard klikken.
Zonder dat er nou iets het niet deed dat ik kon merken, begon een relais te klikken met snelle klikken om er na ca 30 seconden vanzelf mee op te houden.

Dit gebeurde gisteren ook al een keer en lijkt op het geluid van de knipper/alarmlichten,alleen dan sneller. Die stonden echter beide niet aan.

rara wat kan dit nu weer zijn.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 07 maart 2017 07:05 PM
  [ # 440 ]

Vuiligheid in de knipperlichtstengel, is een Xantia kwaal. Niet te lang mee doorrijden, want dan kan die vast smelten of smeulen met wellicht grote gevolgen. Schoonmaken is een optie maar heel lastig. Vervangen voor een ander exemplaar is wellicht makkelijker.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 08 maart 2017 08:29 AM
  [ # 441 ]

bedankt Timo, dat probleempje kende ik nog niet van de Xantia. Ik heb gelukkig nog een reservestengel liggen.

Vandaag doet ie het overigens niet meer.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 15 maart 2017 08:19 AM
  [ # 442 ]

Gsterenavond de trekhaak vanonder de groene break gedemonteerd, kosste me toch een dikke 2 uur werk. dit omdat 5 van de 9 bouten niet los wilden.De moeren heb ik met een moerbreker moeten slopen.
Zon ding is eigenlijk onontbeerlijk voor zon klus, je moet niet met een slijptol in de weer willen zo vlak bij je plastic benzinetank.
 
Monteren op de bruine break met nieuwe bouten is niet zoveel werk gelukkig maar ik zal hem eerst schoonmaken en in de hammerrite zetten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 maart 2017 05:47 PM
  [ # 443 ]

Vandaag de achterste hoogteregelaar vervangen om dat ie vastzat. Krijg alleen de hoogte niet meer afgesteld. Dwz hij blijft achter hoog staan. Als ik de hoogteregelaar aan de achterkant indruk zakt ie wel. Op de bediening zit een palletje dat in een inkeping valt aan het eind van het metalen stripje wat naar de hoogteregulator gaat. Dat palletje kan ook in het gleufje van dat stripje. Ik weet niet hoe het hoort en in de haynes vind ik het helaas ook niet. Iemand hier die weet hoe dat moet zitten?

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
furriegurrie
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2091
Geregistreerd: 11-03-2006

- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Gepost: 23 maart 2017 06:01 PM
  [ # 444 ]

Geen leidingen omgedraaid per ongeluk? Heb ik ook eens gedaan bij mijn Xm. Kon niet dacht ik, maar ging toch best zonder te merken Surprisedops:

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 23 maart 2017 07:38 PM
  [ # 445 ]

Die fout heb ik eerder al eens gemaakt. Nu heb ik 1 leiding gelabeld. Ik vermoed dat dat palletje in dat stripje moet. Hij zat daar niet maar ik denk dat ie erruitgeschoten is.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 maart 2017 02:22 PM
  [ # 446 ]

palletje in het stripje gedaan vandaag. toen zag ik dat er ook nog 2 veeruiteinden uitstaken, 1 daarvan heb ik in het inkepingetje van het stripje wat aan de hoogteregelaar zit kunnen pielen.

Plastic dingetje ook maar even vervangen want die zat net tywraps vast. dat maakt echter niet uit.
de nieuwe moest ik ook weer met tywraps vastzetten.

ik heb het idee dat de boel mog steeds niet zit zoal het hoort. Een foto of tekening zou zeeeeer welkom zijn.

Ik kan weer rijden en heb weer vering al staat de auto mij 3 cm te hoog. Ben nu 5 uur bezig geweest en heb er echter ff genoeg van.

behalve de correcte rijhoogte wil hij achter vanuit de laagste stand niet omhoog komen en vanuit de hoogste stand niet zakken.
Als ik handmatig de hoogteregelaar indruk reageert de auto gelijk . Dus die doet het wel. Alleen het mechaniek vanaf de stabilisatorstang , dus de automatsche hoogteregulering bedient de hoogteregulator niet zoals het moet.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 31-05-2004

Gepost: 24 maart 2017 08:31 PM
  [ # 447 ]

dag Gert-Jan,

Wellicht dat deze foto’s helpen. http://xantia.pagesperso-orange.fr/correcteur_hauteur_demontage.htm

teveel citroenen

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 24 maart 2017 10:32 PM
  [ # 448 ]

Ja. Super. Dankje. Ik zie nu hoe het hoort te zitten. De vorige eigenaar heeft hier nogal zitten rommelen getuige een extra losliggende stabilisatorstangklem en diverse verbogen delen. Aan mij de uitdaging alles weer in orde te krijgen. Ik besef aan de hand van deze fotos dat 1 veeruiteinde nog niet op zn plek zit.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 30 maart 2017 10:04 AM
  [ # 449 ]

Ik heb een andere gebruikte hoogteregelaar incl mechaniek kunnen kopen dus die er maar onderschroeven als het binnen is.

Gisteren erg lekker weer dus maar ff een mooi ritje gemaakt, wat woon ik toch rot….



ik kreeg bijgaande Xantia pin bij wat onderdelen die ik op het net kocht. Nou doe ik er niets mee dus als ik er iemand blij mee kan maken dan laat maar weten.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
Gert-Jan Brink
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009

- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
Gepost: 31 maart 2017 06:37 PM
  [ # 450 ]

Ik wil morgen met de Xantia de bergen in dus vandaag er toch maar weer ondergedoken.
Na een uurtje pielen zit alles van de hoogteregelaar achter nu weer zoals het hoort.

HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”

gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive

Profiel  
 
 
30 van de 54
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook